تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸
کد خبر : 12912

کمبود فضای سبز در منطقه۷ شهرداری اصفهان

کمبود فضای سبز در منطقه۷ شهرداری اصفهان

کمبود فضای سبز در منطقه۷ شهرداری اصفهان به گزارش دنیای اسرار:مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان: کیفیت آب در قسمت شمال منطقه ۷ برای آبیاری فضای سبز مناسب نیست. علی اصغر شاطوری مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران به دو هزار و ۸۵۷ هکتار وسعت این منطقه اشاره و

Print Friendly, PDF & Email

کمبود فضای سبز در منطقه۷ شهرداری اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان: کیفیت آب در قسمت شمال منطقه ۷ برای آبیاری فضای سبز مناسب نیست.
علی اصغر شاطوری مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران به دو هزار و ۸۵۷ هکتار وسعت این منطقه اشاره و اظهار کرد: مساحت خدماتی این منطقه یک هزار و ۳۵۷ هکتار و محدود قانونی و خدماتی منطقه ۷ کمتر از ۵۰ درصد از وسعت کل منطقه است.
وی با بیان اینکه براساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت منطقه بالغ بر ۱۷۳ نفر بوده است گفت: این منطقه جزو مناطق در حال توسعه و پیشرفت است و جمعیت آن نیز از سال ۹۵ تا کنون افزایش یافته است.
مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان در خصوص بافت فرسوده این منطقه افزود: بیشترین مساحت بافت فرسوده در جنوب اتوبان چمران با ۱۶۴ هکتار است.
وی مساحت فضای سبز منطقه را ۲۸۲ هکتار عنوان و تشریح کرد: این مقدار شامل ۲۱ درصد از مساحت محدوده قانونی می‌شود و مساحت معابر منطقه نیز ۹۲ کیلومتر بوده که از نظر سطح معابر جزو مناطق نخست شهر اصفهان است.
شاطوری بودجه منطقه هفت در سال ۹۸ را ۸۱ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: ۳۲.۷ درصد از این مبلغ که شامل ۲۶.۵ میلیارد تومان آن مربوط به هزینه‌های جاری و ۵۴.۵میلیارد تومان آن که ۶۷ درصد بودجه را تشکیل می‌دهد که سهم اعتبارات عمرانی و پروژه‌ها است.
به گفته وی تاکنون ۲۹.۵ میلیارد تومان از بودجه امسال وصول شده است.
مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه منطقه هفت به چهار قسمت تقسیم شده افزود: قسمت اول جنوب محور چمران شامل خیابان‌های پوریایی ولی، شاهد و فرودین است و بافت فرسوده منطقه در این قسمت واقع شده و همچنین توسعه فضای سبز جزو اولویت‌های آن است.
وی با اشاره به اینکه قسمت دوم شامل شمال محور چمران است اظهارکرد: این بخش توسعه قابل قبولی در سال‌های اخیر داشته است.
به گفته شاطوری محلات شهرک کاوه، رحیم آباد، فدک و شهرک میلاد در قسمت سوم قرار داد و شهرک ولیعصر نیز در قسمت چهارم این منطقه واقع شده است.
وی در خصوص مشکلات شهرک ولیعصر گفت: از جمله مشکلات این شهرک کمبود فضاهای سبز، ورزشی و فرهنگی است.
وی به تعداد پروژه‌هایی که در دستور کار این شهرداری قرار دارد اشاره و تصریح کرد: در مجموع ۳۵ پروژه عمرانی در سطح منطقه هفت وجود دارد که ۱۲ مورد آن به اتمام رسیده است.
مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان به طرح‌های پایان یافته در این منطقه اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها شامل احداث خیابان آل یاسین، ساماندهی ورودی شهرک ولیعصر، ساماندهی خیابان یکتا، ساماندهی بلوار زیتون، ساماندهی بلوار ایمان، ساماندهی خیابان زرین و استقلال، بازسازی پیاده‌روهای خیابان کاوه و تملک و احداث خیابان پوریای‌ولی بوده است.
وی به احداث مجموعه فرهنگی ورزشی گلستان اشاره و تشریح کرد: این مجموعه در زمینی به وسعت ۱۷ هزار مترمربع ساخته خواهد شد که یک هزار و ۷۰۰ مترمربع این مجموعه فضای ورزشی، دو هزار و ۴۰۰ مترمربع فضای فرهنگی و ۱۲ هزار مترمربع باقی مانده فضای سبز و پارکینگ خواهد بود.
شاطوری اجرای مسیر انتقال آب برای آبیاری فضای سبز شمال منطقه را یکی دیگر از طرح‌های مهم در دست اجرا دانست و ابراز داشت: کیفیت آب در این قسمت برای آبیاری فضای سبز مناسب نیست از همین رو سه مخزن دو هزار و ۵۰۰ مترمکعبی در جنوب بلوار فرزانگان احداث شد که تاکنون حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
به گفته وی خط انتقال شش کیلومتری پساب در منطقه، صددرصد پیشرفت فیزیکی داشته که با تکمیل بخشی از آن در منطقه ۱۴ این طرح به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر منطقه ۷ از احداث پارک خلاق کودک در زمینی به وسعت ۹ هزار مترمربع در ابتدای خیابان فروردین خبر داد و افزود: عملیات احداث این طرح از ابتدای سال جاری آغاز شد و تا دو ماه دیگر با تامین تجهیزات افتتاح و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
شاطوری مهم‌ترین پروژه مشارکتی این منطقه را احداث پارکینگ قدس اعلام و اظهار کرد: این پارکینگ در ورودی خیابان ادیب و لاله جنب بیمارستان فیض در زمینی به مساحت یک هزار و ۹۵۰ مترمربع ساخته خواهد شد.
وی حاشیه نشینی، سرانه پایین فضای تفریحی، ورزشی و فرهنگی، شوری و کمبود آب برای آبیاری فضای سبز منطقه و ترافیک را از جمله مشکلات منطقه ۷ شهرداری اصفهان دانست.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.