تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
کد خبر : 14533

۱۰ هزار هکتار زمین وقفی در اختیار دهک‌های پایین استان اصفهان است

۱۰ هزار هکتار زمین وقفی در اختیار دهک‌های پایین استان اصفهان است

۱۰ هزار هکتار زمین وقفی در اختیار دهک‌های پایین استان اصفهان است مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان: وقف مانع از نابودی سرمایه‌های انسانی می‌شود. به گزارش دنیای اسرار:حجت‌الاسلام محمدحسین بلک در جمع خبرنگاران با اشاره به نظریه جامعه شناسان در خصوص شکل‌گیری شخصیت انسان گفت: جامیه شناسان، ارکان شکل‌گیری شخصیت هر انسان را

Print Friendly, PDF & Email

۱۰ هزار هکتار زمین وقفی در اختیار دهک‌های پایین استان اصفهان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان: وقف مانع از نابودی سرمایه‌های انسانی می‌شود.

به گزارش دنیای اسرار:حجت‌الاسلام محمدحسین بلک در جمع خبرنگاران با اشاره به نظریه جامعه شناسان در خصوص شکل‌گیری شخصیت انسان گفت: جامیه شناسان، ارکان شکل‌گیری شخصیت هر انسان را در ۳ بعد محیط، مربی و وراثت تعریف کرده‌اند، اما امروزه رکن دیگری با عنوان رسانه در شکل‌گیری شخصیت انسان‌ها نقش مؤثری دارد و حتی به خوبی می‌تواند نقش مربی را در زندگی انسان‌ها ایفا کرده و آنان را تحت تأثیر قرار دهد.
وی افزود: نگاه اصحاب رسانه به این حرفه نباید به عنوان شغل باشد بلکه خبرنگاران امروز دارای یک مسؤولیت اجتماعی هستند و در جریان این شخصیت‌سازی و به فراخور این مسؤولیت مهم، باید روش‌های لازم را در پیش بگیرند تا شخصیت‌های فردی و اجتماعی جامعه به درستی رشد کند، البته اطلاع‌رسانی به موقع و تقویت بخش‌های ارزشی جامعه، از دیگر وظایف مهم اهالی رسانه است که نباید از آن غافل شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: وقف به معنای متوقف کردن سرمایه‌ها از زوال و نابودی است.
وی ادامه داد: وقف، یک کلمه بسیار پر معنا است و به لحاظ لغوی، ریشه آن به معنای متوقف کردن است، به طور مثال هنگامی که یک اثر علمی را وقف می‌کنیم، در واقع او را از محدودیت زمان و مکان خارج کرده‌ایم تا برای همیشه در دسترس همگان قرار گیرد.
حجت‌الاسلام بلک به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: یکی از اسناد بسیار مهم بالادستی که همه نهادها باید نقشه راه خود را بر اساس آن تنظیم و ترسیم کنند، سند گام دوم انقلاب است.
وی ادامه داد: به طوری که مقام معظم رهبری آن را به عنوان یک سیاست‌گذاری مشرف بر همه ارکان معرفی کرده‌اند.
وی در ادامه متذک
محمد حسین بلک با اشاره به اهمیت اقصاد در جامعه گفت: مسأله اقتصاد امروز اگر چه در دیدگاه ارزشی ما، اقتصاد زیربنا نیست اما ده سال است که رهبر انقلاب، شعار آغازین سال را مسائل اقتصادی مطرح کرده‌اند و رسانه‌ها نیز باید این مطالبات را از ما به عنوان یکی از مجموعه‌های اوقاف کشور جویا شوند که چه برنامه و پیش‌بینی‌هایی از جانب ما در پیشبرد راهبردهایی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، وجود دارد.
وی افزود: یکی از مسائل مهم، دغدغه امروز جامعه و اداره اوقاف، مسائل اقتصادی بوده و مقوله‌های جدیدی همچون آسیب‌های اجتماعی را پیش روی ما قرار داده است، از همین رو تلاش شده از ظرفیت‌هایی که در اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان وجود دارد استفاده شود و بر همین اساس نزدیک به ۴۵ هزار رقبه‌ وجود دارد که به نوعی سرمایه‌ محسوب می‌شوند و در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، بهداشت و درمان و اشتغال دارای کارکرد هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: نزدیک به ۱۰ هزار هکتار زمین وجود دارد که قالب این زمین‌ها بسترهایی هستند برای توسعه کشاورزی و تأمین محصولات مورد نیاز و درآمد حاصل از این زمین‌ها مربوط به نیات واقفه است، این زمین‌ها در اختیار دهک‌های پایین جامعه قرار دارد که در عرصه اقتصاد از سرمایه‌های لازم بهره‌مند نبوده‌اند.
وی افزود: یکی دیگر از عرصه‌هایی که در آسیب‌های اجتماعی با آن مواجه هستیم، مسأله تأمین مسکن است، از همین رو در حال حاضر حدود ۴ هزار واحد مسکونی در بسترهای وقفی قرار دارد و اگر بنا باشد سازمان اوقاف یک برنامه در جهت تأمین مسکن مورد نیاز افراد فاقد مسکن تنظیم کند، دستگاه‌های تخصصی، مشورت‌ها و امکان‌سنجی‌های مربوط به حوزه خود را در کنار امکاناتشان قرار دهند تا شاهد یک خروجی مبارک در این حوزه باشیم.
حجت‌الاسلام بلک ادامه داد: در مقوله آموزش، نزدیک به ۷۰۰ مرکز آموزشی در استان اصفهان در مقاطع مختلف آموزشگاه، پرورشگاه، دبیرستان، راهنمایی و حوزه علمیه وجود دارد که متعلق به امکانات وقفی این سازمان است و مردم با نقش دادن به این سازمان، در جهت رفع کمبودهای این حوزه حرکت خواهند کرد و میزان مشارکتشان در مسائل فرهنگی را نشان می‌دهد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.