تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
کد خبر : 14918

افزایش ۸ درصدی تولید ذوب آهن در هشت ماهه اول سال جاری

افزایش ۸ درصدی تولید ذوب آهن در هشت ماهه اول سال جاری

 مهندس یزدی زاده د در نمایشگاه متافو :افزایش ۸ درصدی تولید ذوب آهن در هشت ماهه اول سال جاری به گزارش دنیای اسرار:مهندس منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان درشانزدهمین نمایشگاه متافو به خبرنگار ما گفت : عملکرد تولیدی ذوب آهن اصفهان در هشت ماهه اول سال جاری ،رشد هشت درصدی در بخش های

Print Friendly, PDF & Email

 مهندس یزدی زاده د در نمایشگاه متافو :
افزایش ۸ درصدی تولید ذوب آهن در هشت ماهه اول سال جاری

به گزارش دنیای اسرار:مهندس منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان درشانزدهمین نمایشگاه متافو به خبرنگار ما گفت : عملکرد تولیدی ذوب آهن اصفهان در هشت ماهه اول سال جاری ،رشد هشت درصدی در بخش های مختلف را نشان می دهد که البته انتظار ما بیش از این است. در مقوله صادرات نیز وضعیت ما در مقایسه با سال گذشته در هشت ماهه به لحاظ ارزشی حدود ده درصد افزایش داشت که امیدواریم هدف گیری ما تا پایان سال برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن صادرات محقق شود. در حال حاضر بازارهای هدف ما نیز در بیش از بیست کشور فعال هستند.

ذوب آهن اصفهان با تنوع محصول ، رونق بخش سال رونق تولید است

وی در خصوص تنوع محصولات شرکت نیز افزود : تلاش داریم بیشترین میزان تنوع  را در بخش هایی مانند تیرآهن های HBM ، آرک،ریل ،ورق های سازه های فولادی و میلگردهای صنعتی و … قرار دهیم تا آنچه را که جزء برنامه های ذوب آهن اصفهان برای تامین نیاز کشور است در سال رونق تولید، رونق بخشیم.

تولید کنندگان فولاد،نظاره گر فعالیت معادن در پایین دست هستند

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ادامه به تامین مواد اولیه پایدار برای صنایع فولادی و از جمله این شرکت پرداخت و خاطر نشان کرد : عنادی با بخش معدن نداریم،تمرکز ابتدا باید بر تامین نیاز داخل و سپس صادرات حتی با صفر درصد صورت گیرد. فولادی ها مرجع تعیین عوارض نیستند،این امر ، رسالت سایر بخش هاست اما در این شرایط جنگ اقتصادی حفظ منافع ملی و کمک به رشد و رونق تولید وظیفه همه ما است. تولید کنندگانی که به پشتوانه معادن کشور، سرمایه گذاری کردند و توسعه دادند حال نظاره گر هستند که معادن خود را درگیر پایین دست کردند.

در خصوص افزایش عوارض با گردآوری بازخوردها، امیدواریم شاهد تصمیمات منصفانه باشیم

مهندس یزدی زاده گفت : بحث وضع عوارض ۲۵ درصد، فرایند دارد و یک مرتبه انجام نشده است. پیش از نهایی شدن این موضوع نشست های مختلفی را وزارت صمت با انجمن تولید کنندگان سنگ آهن،اتاق ایران،انجمن تولید کنندگان و ما نیز به عنوان عضوی از انجمن حضور داشتیم و پیشنهادها بررسی می شد. بحث عوارض ۴۰ درصد نیز در نشست ها و اتاق فکری که برگزار شد مطرح شد. در خصوص افزایش عوارض با گردآوری بازخوردها، امیدواریم شاهد تصمیمات منصفانه باشیم.

کمبود کشتی برای صادرات تولید ملی و عدم توجه به بارگیری سنگ آهن

وی بیان کرد : در شرایط تحریمی که برای صادرات محصولات با کمبود کشتی خارجی برای بارگیری مواجه هستیم،صادرات سنگ آهن بدون محدودیت در کشتی ها بارگیری می شود. 

به ناچار برای حفظ کیفت کک باید واردات زغال سنگ داشته باشیم

این مقام مسئول اظهار داشت : در خصوص زغال سنگ نیز اگر نیاز داخلی هم به لحاظ کمی تامین شود از بُعد کیفی  به واردات نیازمندیم تا کیفیت کک مورد نظر بدست آید.این موضوع در حال حاضر مطرح نشده بلکه از زمانی که ذوب آهن راه اندازی شده این مبحث وجود داشته است.اگر تولید داخل افزایش یابد و کیفیت آن نیز ارتقاء یابد می توان به کاهش واردات فکر کرد اما به ناچار برای حفظ آن ضریب باید واردات داشته باشیم.

سبد متنوع تولید ریل،افتخارتلاشگران ذوب آهن اصفهان

مهندس یزدی زاده در ادامه به تولید ریل پرداخت و گفت : ذوب آهن اصفهان با همت و تلاش شبانه روزی تلاشگران خود در بخش های مختلف ، سبد متنوع محصول استراتژیک ریل (مترو،راه آهن،قطار شهری و… ) را به عنوان یک افتخار در دست تولید دارد و پارت های مختلف آن نیز تحویل داده شده است. یک محموله از آن نیز در محور میانه – بستان آباد مورد استفاده قرار گرفت و طی مراسمی با حضور رییس جمهور افتتاح شد. وی اضافه کرد : اخذ گواهینامه های مربوط به صادرات محصول ریل را در دست اقدام داریم تا از این طریق ارزش آفرینی را برای کشور به ارمغان آوریم. شایان ذکر است مهندس یزدی زاده در غرفه ذوب آهن، پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.