تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
کد خبر : 16617

شهر زیبای زیرزمینی کیش کاریز+تصویر

شهر زیبای زیرزمینی کیش کاریز+تصویر

شهر زیبای زیرزمینی کیش کاریز+تصویر به گزارش دنیای اسرار-هرمزگان:کاریز یا کهریز واژه ی فارسی به معنی قنات است. شهر زیر زمینی کاریز، شامل سه رشته قنات و ۲۷۴ حلقه چاه می باشد که مکانی تفریحی است و امکانی برای بازدید قنات های باستانی جزیره زیبای کیش می باشد. بعضی از این چاه ها به طور

Print Friendly, PDF & Email

شهر زیبای زیرزمینی کیش کاریز+تصویر

به گزارش دنیای اسرار-هرمزگان:کاریز یا کهریز واژه ی فارسی به معنی قنات است.

شهر زیر زمینی کاریز، شامل سه رشته قنات و ۲۷۴ حلقه چاه می باشد که مکانی تفریحی است و امکانی برای بازدید قنات های باستانی جزیره زیبای کیش می باشد. بعضی از این چاه ها به طور کاملاً دست نخورده باقی مانده و بعضی از آنها را جهت تهویه ی بهتر هوا و نوردهی بیشتر به صورت مخروطی درآورده اند.
قنات کیش بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و آب شیرین قابل شرب ساکنان جزیره را تامین می‌کرده است. قنات کیش از نظر طول رشته قنات و یا عمق چاه‌ها قابل مقایسه با قنات‌هاى دیگر نقاط ایران نیست‌، اما با توجه به شیب بسیار کم جزیره‌، چگونگى هدایت آب‌هاى زیرزمینى به سطح زمین در کیش بسیار مهم بوده و نشان مى‌دهد که در زمان خود از پیشرفته‌ترین روش‌ها براى حفر قنات استفاده مى‌کردند.
از ویژگیهای منحصربفرد آن سقف هشت متری آن است که بیشتر سقف آن مملو از سنگواره ، صدف و مرجان هایی است که با نظر کارشناسی ۲۷۰ تا ۵۷۰ میلیون سال قدمت دارد و تک تک آن شناسایی و دارای شناسنامه رسمی است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.