تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
کد خبر : 16617

شهر زیبای زیرزمینی کیش کاریز+تصویر

شهر زیبای زیرزمینی کیش کاریز+تصویر

شهر زیبای زیرزمینی کیش کاریز+تصویر به گزارش دنیای اسرار-هرمزگان:کاریز یا کهریز واژه ی فارسی به معنی قنات است. شهر زیر زمینی کاریز، شامل سه رشته قنات و ۲۷۴ حلقه چاه می باشد که مکانی تفریحی است و امکانی برای بازدید قنات های باستانی جزیره زیبای کیش می باشد. بعضی از این چاه ها به طور

Print Friendly, PDF & Email

شهر زیبای زیرزمینی کیش کاریز+تصویر

به گزارش دنیای اسرار-هرمزگان:کاریز یا کهریز واژه ی فارسی به معنی قنات است.

شهر زیر زمینی کاریز، شامل سه رشته قنات و ۲۷۴ حلقه چاه می باشد که مکانی تفریحی است و امکانی برای بازدید قنات های باستانی جزیره زیبای کیش می باشد. بعضی از این چاه ها به طور کاملاً دست نخورده باقی مانده و بعضی از آنها را جهت تهویه ی بهتر هوا و نوردهی بیشتر به صورت مخروطی درآورده اند.
قنات کیش بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و آب شیرین قابل شرب ساکنان جزیره را تامین می‌کرده است. قنات کیش از نظر طول رشته قنات و یا عمق چاه‌ها قابل مقایسه با قنات‌هاى دیگر نقاط ایران نیست‌، اما با توجه به شیب بسیار کم جزیره‌، چگونگى هدایت آب‌هاى زیرزمینى به سطح زمین در کیش بسیار مهم بوده و نشان مى‌دهد که در زمان خود از پیشرفته‌ترین روش‌ها براى حفر قنات استفاده مى‌کردند.
از ویژگیهای منحصربفرد آن سقف هشت متری آن است که بیشتر سقف آن مملو از سنگواره ، صدف و مرجان هایی است که با نظر کارشناسی ۲۷۰ تا ۵۷۰ میلیون سال قدمت دارد و تک تک آن شناسایی و دارای شناسنامه رسمی است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان