تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
کد خبر : 17019

جریمه سنگین برای پیمانکاران متخلفی که استفاده از ماسک و دستکش را برای کارگران جدی نمی گیرند

جریمه سنگین برای پیمانکاران متخلفی که استفاده از ماسک و دستکش را برای کارگران جدی نمی گیرند

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان: جریمه سنگین برایپیمانکاران متخلفی که استفاده از ماسک و دستکش را برای کارگران جدی نمی گیرند رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: تاکید و توصیه ما استفاده از ماسک، دستکش و… برای کارگران خدمات شهری،  پاکبانان و باغبانان است. چراکه سلامت این افراد از اهمیت زیادی برخوردار است

Print Friendly, PDF & Email

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان:

جریمه سنگین برایپیمانکاران متخلفی که استفاده از ماسک و دستکش را برای کارگران جدی نمی گیرند

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: تاکید و توصیه ما استفاده از ماسک، دستکش و… برای کارگران خدمات شهری،  پاکبانان و باغبانان است. چراکه سلامت این افراد از اهمیت زیادی برخوردار است و شهردار اصفهان هم بر این موضوع تاکید زیادی دارد.

به گزارش دنیای اسرار، غلامرضا ساکتی با اشاره به تداوم اقدامات و فعالیت های اجرایی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان برای مقابله با ویروس کرونا در اصفهان، اظهار کرد: پیمانکاران شهرداری در حوزه حمل زباله و نظافت شهر موظف اند به صورت دوره ای ماسک و دستکش در اختیار کارگران قرار دهند.

وی ادامه داد: البته این اقدام در روزهایی که موضوع شیوع کرونا هم مطرح نبود انجام می شد اما در این روزها برای رعایت بیشتر موارد بهداشتی و سلامت مردم و کارگران نظارت ها افزایش یافته و به صورت ویژه انجام می شود.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: پیمانکارانی که موارد ایمنی و بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا را رعایت نکنند، از سوی شهرداری جریمه سنگین خواهند شد و با پیمانکاران متخلف برخورد می شود.

وی گفت: متاسفانه در برخی موارد علی رغم آموزش های لازم، کارگران به دلیل تنگی نفس در استفاده از ماسک کاهلی می کنند و یا به دلیل سختی در حین کار، از دستکش استفاده نمی کنند.  85 درصد کارگران شهرداری اصفهان از ماسک و دستکش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده می کنند و اندک مواردی هم که رعایت نمی شود علی رغم آموزش های ارائه شده به علت سختی استفاده از این وسایل حین کار است.

ساکتی بیان کرد: کارگران زحمتکش حمل زباله به دلیل شرایط کاری دشوار و نحوه حمل زباله، برای استفاده از ماسک با سختی بیشتری روبرو هستند و ممکن است برای تنفس بهتر مجبور به برداشتن ماسک از روی صورت خود شوند.

وی افزود: خودروهای حمل زباله هم هربار بعد از فرآیند حمل ضدعفونی و شست و شو می شود.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: ضدعفونی سرویس های بهداشتی شهر، ایستگاه های اتوبوس، مترو، ادارات شهرداری و خودروهای حمل ضایعات نیز همچنان انجام می شود و آموزش ها برای گروه های هدف ادامه دارد.

گفتنی است شهردار اصفهان هفته گذشته در دستور العمل هفت گانه ای که برای اقدامات پیشگیرانه شهرداری، ابلاغ شد اعلام کرد: با توجه به اهمیت و ارزش سلامتی همه شهروندان از جمله پاکبانان، نیروهای حمل زباله و پسماند، باغبانان، آتش نشانان و سایر نیروهای شریف و خدوم خدمات شهری، نیروهای کنترل و نظارت و همچنین رانندگان عزیز اتوبوسرانی، تاکسی رانان، کارکنان بهره برداری مترو و غیره، دستورالعمل های جدید برای صیانت از این عزیزان و پیشگیری از ابتلای به ویروس و رعایت بهداشت کار صورت گیرد. الزامات لازم از جمله “در اختیار قراردادن ماسک، دستکش مناسب” و سایر اقدامات لازم صورت گیرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.