تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
کد خبر : 17019

جریمه سنگین برای پیمانکاران متخلفی که استفاده از ماسک و دستکش را برای کارگران جدی نمی گیرند

جریمه سنگین برای پیمانکاران متخلفی که استفاده از ماسک و دستکش را برای کارگران جدی نمی گیرند

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان: جریمه سنگین برایپیمانکاران متخلفی که استفاده از ماسک و دستکش را برای کارگران جدی نمی گیرند رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: تاکید و توصیه ما استفاده از ماسک، دستکش و… برای کارگران خدمات شهری،  پاکبانان و باغبانان است. چراکه سلامت این افراد از اهمیت زیادی برخوردار است

Print Friendly, PDF & Email

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان:

جریمه سنگین برایپیمانکاران متخلفی که استفاده از ماسک و دستکش را برای کارگران جدی نمی گیرند

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: تاکید و توصیه ما استفاده از ماسک، دستکش و… برای کارگران خدمات شهری،  پاکبانان و باغبانان است. چراکه سلامت این افراد از اهمیت زیادی برخوردار است و شهردار اصفهان هم بر این موضوع تاکید زیادی دارد.

به گزارش دنیای اسرار، غلامرضا ساکتی با اشاره به تداوم اقدامات و فعالیت های اجرایی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان برای مقابله با ویروس کرونا در اصفهان، اظهار کرد: پیمانکاران شهرداری در حوزه حمل زباله و نظافت شهر موظف اند به صورت دوره ای ماسک و دستکش در اختیار کارگران قرار دهند.

وی ادامه داد: البته این اقدام در روزهایی که موضوع شیوع کرونا هم مطرح نبود انجام می شد اما در این روزها برای رعایت بیشتر موارد بهداشتی و سلامت مردم و کارگران نظارت ها افزایش یافته و به صورت ویژه انجام می شود.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: پیمانکارانی که موارد ایمنی و بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا را رعایت نکنند، از سوی شهرداری جریمه سنگین خواهند شد و با پیمانکاران متخلف برخورد می شود.

وی گفت: متاسفانه در برخی موارد علی رغم آموزش های لازم، کارگران به دلیل تنگی نفس در استفاده از ماسک کاهلی می کنند و یا به دلیل سختی در حین کار، از دستکش استفاده نمی کنند.  85 درصد کارگران شهرداری اصفهان از ماسک و دستکش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده می کنند و اندک مواردی هم که رعایت نمی شود علی رغم آموزش های ارائه شده به علت سختی استفاده از این وسایل حین کار است.

ساکتی بیان کرد: کارگران زحمتکش حمل زباله به دلیل شرایط کاری دشوار و نحوه حمل زباله، برای استفاده از ماسک با سختی بیشتری روبرو هستند و ممکن است برای تنفس بهتر مجبور به برداشتن ماسک از روی صورت خود شوند.

وی افزود: خودروهای حمل زباله هم هربار بعد از فرآیند حمل ضدعفونی و شست و شو می شود.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: ضدعفونی سرویس های بهداشتی شهر، ایستگاه های اتوبوس، مترو، ادارات شهرداری و خودروهای حمل ضایعات نیز همچنان انجام می شود و آموزش ها برای گروه های هدف ادامه دارد.

گفتنی است شهردار اصفهان هفته گذشته در دستور العمل هفت گانه ای که برای اقدامات پیشگیرانه شهرداری، ابلاغ شد اعلام کرد: با توجه به اهمیت و ارزش سلامتی همه شهروندان از جمله پاکبانان، نیروهای حمل زباله و پسماند، باغبانان، آتش نشانان و سایر نیروهای شریف و خدوم خدمات شهری، نیروهای کنترل و نظارت و همچنین رانندگان عزیز اتوبوسرانی، تاکسی رانان، کارکنان بهره برداری مترو و غیره، دستورالعمل های جدید برای صیانت از این عزیزان و پیشگیری از ابتلای به ویروس و رعایت بهداشت کار صورت گیرد. الزامات لازم از جمله “در اختیار قراردادن ماسک، دستکش مناسب” و سایر اقدامات لازم صورت گیرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان