تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر : 19474

تغییر نگرش؛ نیاز جامعه امروز

تغییر نگرش؛ نیاز جامعه امروز

به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای استان اصفهان: تنها استانی که در سطح کشور که در آن سیستم آموزش دو‌گانه به‌ صورت کامل اجرا‌ می‌شود، استان اصفهان است.مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه اصفهان، بالاترین حجم عملیاتی آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را به خود اختصاص

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای استان اصفهان: تنها استانی که در سطح کشور که در آن سیستم آموزش دو‌گانه به‌ صورت کامل اجرا‌ می‌شود، استان اصفهان است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه اصفهان، بالاترین حجم عملیاتی آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را به خود اختصاص داده است گفت: استان اصفهان به‌ عنوان قطب گردشگری کشور و چرخ جهانی صنایع دستی از پتانسل‌های متفاوتی برخوردار است.
وی افزود: ظرفیت‌های مختلف استان باعث شد ریاست محترم سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در سفر یک‌ ماه پیش خود، اصفهان را پایتخت مهارت ایران نامگذاری کند.
اخوان با اشاره به شعار امسال رهبر انقلاب، مبنی بر جهش تولید، گفت: تولید زمانی محقق می‌شود که در یک جهش آموزشی بتوانیم نیروی انسانی ماهر و توانمند تحویل جامعه
دهیم.
وی در ادامه گفت: جامعه امروز به یک تغییر نگرش نیاز دارد و آموزش‌های مهارتی به شیوه‌های قدیمی و سنتی منسوخ شده است و ما به دنبال روش‌های نوین آموزشی تاثیر‌گذار در جامعه هستیم.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه در بحران کرونا تنها آموزشی که تعطیل نشده است، سیستم آموزش دوگانه است گفت: در این سیستم ۳۰ درصد آموزش در محیط کارگاهی و در ۷۰ درصد آموزش، افراد در سطح واحد‌های صنفی و صنایع در محیط واقعی توزیع می‌شوند که این تقسیم بندی افراد در واحد‌های متفاوت باعث رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم تعطیلی سیستم آموزشی شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه سیستم آموزشی دوگانه تنها در اصفهان به‌صورت کامل اجرا می‌شود، بنا به دستور ریاست سازمان فنی و حرفه ای کشور در سفر اخیر خود به اصفهان، قرار شد این مدل آموزشی اجرا شده در استان، به‌صورت استاندارد سازی شده به سطح کشور ارائه شود تا به‌ عنوان یک برنامه آموزشی ملی اجرا شود.
اخوان در ادامه تصریح کرد: با توجه به نامگذاری ۶ مرداد به‌ عنوان روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، همه ساله سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و تمام ادارات کل و مراکز شهرستان‌ها، در این هفته نشست‌های مختلفی با مسئولین، صاحبان صنایع و صنوف، اصحاب رسانه و برگزاری نمایشگاه داشتیم که امسال به‌دلیل بحران کرونا در حد‌ امکان سعی کردیم خیلی از این برنامه‌ها را به‌صورت مجازی برگزار کنیم.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.