تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
کد خبر : 20766

ایجاد حلقه‌ی ارزشی برای مهارت‌ها

ایجاد حلقه‌ی ارزشی برای مهارت‌ها

به گزارش دنیای اسرار:در حاشیه‌ی آئین امضاء تفاهم نامه همکاری‌‌های بین بخشی مدیریت شهری و دستگاه‌های متولی آموزش‌های مهارتی استان اصفهان، رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دنیای اسرار، در خصوص عدم حضور سازمان بهزیستی در انعقاد این تفاهم نامه، گفت: ما در طرح این تفاهم

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:در حاشیه‌ی آئین امضاء تفاهم نامه همکاری‌‌های بین بخشی مدیریت شهری و دستگاه‌های متولی آموزش‌های مهارتی استان اصفهان، رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دنیای اسرار، در خصوص عدم حضور سازمان بهزیستی در انعقاد این تفاهم نامه، گفت: ما در طرح این تفاهم نامه از دستگاه‌هایی کمک گرفتیم که در مباحث مهارتی، رسالت دارند و به نوعی عضو شورای مهارت استان هستند.
وی افزود: در راستای چهار چوب‌های این تفاهم نامه، می‌شود سازمان بهزیستی را با وجود تسهیلات مدیریت شهری، ترغیب به حضور در حوزه‌ی مهارتی کرد.
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بهزیستی دارای دانشگاه جامع علمی کاربردی است به نوعی دانشگاه بهزیستی نیز، مشمول این قضیه می‌شود.
وی افزود: اقداماتی که در زمینه‌ی مهارت‌ها در قالب این تفاهم نامه، انجام می‌شود، موجب کمک به بهزیستی و توانمند کردن جامعه است.
کوروش محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اسرار مبنی بر مدت زمان چشم انداز این تفاهم نامه و دریافت نتیجه‌ی آن، گفت: اگر به اهداف این تفاهم نامه، عمل شود و هر دستگاهی تکالیف خود را انجام دهد، ظرف ۵ سال آینده باید شاهد کاهش بسیاری از مشکلات در حوزه‌های اجتماعی، شغلی، اقتصادی و کسب و کار جامعه باشیم.
وی افزود: اگر نیروی حوزه‌ی صنعت و خدمات تحت تربیت آموزش مهارتی باشد، در آینده باعث افزایش راندمان تولید و ارزش گذاری شغلی خواهد شد.
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه، این قبیل اقدامات نباید جنبه‌ی نمایشی داشته باشد، گفت: جامعه‌ی ما فاقد مهارت است و نظام تعلیم و تربیتی ما نیازمند تحول در راستای مهارت آموزی است و طرفین این تفاهم نامه، باید به طور جدی پیگیر انجام آن باشند.
وی در خصوص تاثیر انعقاد این تفاهم نامه در افزایش کیفیت مدارس فنی، گفت: اگر در جامعه‌ای بسترهای مهارتی فراهم نباشد و آحاد جامعه ماهر نباشند، هر چقدر مراکز مهارتی هم باشد بی فایده است.
محمدی تاکید کرد: اگر جامعه از حداقل مهارت‌ها یا نگرش‌های مثبت به مهارت‌ها برخوردار باشد، باعث ارزش گذاری مهارت‌ها خواهد شد.
وی افزود: امیدواریم چشم انداز طلایی این تفاهم نامه یعنی ایجاد حلقه‌ی ارزشی برای مهارت، محقق شود چرا که، ارزش گذاری مهارت‌ها سبب انگیزه، اعتماد به نفس و پویایی جامعه خواهد شد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.