تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۵۰
کد خبر : 21718

پایداری و ایمنی توزیع گاز طبیعی در استان اصفهان

پایداری و ایمنی توزیع گاز طبیعی در استان اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تاکید بر پدافند غیرعامل،از اقدامات ارزنده این شرکت در حوزه پایداری گاز طبیعی در سطح استان اصفهان خبرداد. به گزارش دنیای اسرار: مهندس علوی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در نشستی که با حضور عبدالرسول صفری، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اصفهان، برگزار شد، پدافند غیرعامل این شرکت را حفاظت

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تاکید بر پدافند غیرعامل،از اقدامات ارزنده این شرکت در حوزه پایداری گاز طبیعی در سطح استان اصفهان خبرداد.

به گزارش دنیای اسرار: مهندس علوی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در نشستی که با حضور عبدالرسول صفری، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اصفهان، برگزار شد، پدافند غیرعامل این شرکت را حفاظت از زیر ساخت های حیاتی گاز طبیعی توصیف نمود وگفت: با توجه به اهمیت مراکز و تاسیسات مختلف مانند شبکه های خطوط انتقال گاز طبیعی، تاسیسات شهری، ایستگاهها و سایر تجهیزاتی که نقش حیاتی و اساسی دارند باید براساس آخرین یافته های علمی و عملی برمبنای ضوابط اجرایی پدافند غیرعامل مورد حفاظت قرار گیرند.

وی، افزود: توزیع گاز طبیعی بصورت مستمر و ایمن، مقوله بسیار مهمی است که به لحاظ حفظ امنیت انرژی مورد توجه مسئولان ارشد صنعت گاز کشور قرار دارد و در همین راستا در استان اصفهان که در کریدور مرکزی کشور واقع گردیده، اقدامات بسیار خوبی انجام شده که منجر به پایداری و ایمنی توزیع گاز طبیعی با توجه به این مهم که  این سوخت استراتژیک می بایست به سایر نقاط کشور به صورت مستمر جریان داشته باشد.

مهندس علوی، بیان داشت: در شرکت گاز استان اصفهان در بخش های مختلف سازمان اعم از؛ حراست، فناوری و اطلاعات، اندازه گیری و توزیع گاز، پژوهش، مخابرات، واحد HSE و روابط عمومی اقدامات مطلوبی در راستای پدافندغیر عامل، از سال گذشته تا کنون اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، ایمن سازی حصار محوطه ادارات، نصب راه بند برای کنترل تردد مراجعین در ادارات مختلف، پیگیری نصب سیستم اعلام سرقت در ادارات، کنترل و رصد تصاویرتوسط دوربینهای مداربسته ، برگزاری انواع مانورهای آموزشی خرابکارانه و امنیتی در ادارات و ایستگاهها، تست و بروز رسانی سیستم اطفای حریق اتوماتیک اتاق سرور، تشکیل تیم تخصصی مقابله با شرایط اضطراری سایبری، ایجاد ارتباط و برقراری شبکه داخلی بین کنتورها، فلوکامپیوترها و مرکز مانیتورینگ جهت اطمینان از پایداری توزیع گاز و محاسبات، بازنگری و بهینه سازی در روش تهیه نسخه پشتیبان و نگهداری از داده ها بصورت افلاین و آنلاین، برگزاری مانور جایگزینی سرور مانیتورینگ با سناریوی از دست رفتن سخت افزار سرور و بازیابی اطلاعات از فایل‎های پشتیبان از اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیر عامل عنوان کرد.

مهندس علوی، همچنین راه اندازی سرویس ارتباط بی سیم روی بستر شبکه بصورت پایلوت در اداره گازشهرستان شهرضا، توسعه سیستم بی سیم دیجیتال ، بررسی و آماده سازی راه اندازی سیستم ویدئو کنفرانس در کل استان، برقراری ارتباط تلفنی مخصوص مواقع بحران، موبایل ماهواره ای ثریا، بین مدیران بحران در اداره گاز مرکزی و سرپرستان گروههای امداد در محل بحران یا مانور، ، استفاده از انرژی خورشیدی در ایستگاههای رله، برای رفع مشکل قطع برق را برخی دیگر از صدها اقدام انجام شده در شرکت گاز استان اصفهان در خصوص پدافند غیر عامل برشمرد.

در ادامه، عبدالرسول صفری، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اصفهان، ضمن تشکر از خدمات شرکت گاز استان اصفهان گفت: این شرکت  جزء دستگاه های اجرایی است که کمترین میزان نارضایتی را داشته است.

وی، با بیان اینکه پدافند غیرعامل مانند مصونیت‌سازی بدن انسان است، گفت: پدافند غیرعامل یعنی دفاع در مقابل دشمن، دفاع با همه داشته‌ها در مقابل همه توان دشمن و صیانت از مردم در مقابل هر نوع تهدیدی که بخواهد امنیت و آرامش مردم را دچار خدشه کند.

صفری، ادامه داد: از این رو با تبیین ابعاد مختلف این راهبرد اساسی، باید بر اهمیت فرهنگ‌سازی و نهادینه شدن پدافند غیرعامل در جامعه تاکید بیشتری صورت گیرد و برای توفیق در آن سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی منسجم تهیه شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اصفهان، با اشاره به مهم‌ترین اهداف اجرای پدافند غیرعامل گفت: مهم‌ترین هدف پدافند غیرعامل کاهش آسیب‌پذیری در شرایط اضطراری با استفاده از اقدام‌های فنی و مدیریتی است.

وی، با بیان اینکه باید زمینه آشنایی بیشتر کارکنان در زمینه پدافند غیرعامل فراهم شود، تصریح کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع، باید با همکاری واحدهای مربوطه نسبت به آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه پدافند غیرعامل بیشتر کار و تلاش شود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.