تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر : 22410

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان پسماند و دانشگاه علوم پزشکی

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان پسماند و دانشگاه علوم پزشکی

برای همکاری در سه حوزه آموزش، پژوهش و مشاوره انجام شد؛ انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان پسماند و دانشگاه علوم پزشکی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: تفاهم‌نامه همکاری با دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سه حوزه آموزش، پژوهش و مشاوره امضاء شد. به گزارش دنیای اسرار به نقل ازایمنا، رحیم محمدی

Print Friendly, PDF & Email

برای همکاری در سه حوزه آموزش، پژوهش و مشاوره انجام شد؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان پسماند و دانشگاه علوم پزشکی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: تفاهم‌نامه همکاری با دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سه حوزه آموزش، پژوهش و مشاوره امضاء شد.

به گزارش دنیای اسرار به نقل ازایمنا، رحیم محمدی در آئین امضای این تفاهم نامه با اشاره به انعقاد آن در چارچوب رویکردهای اساسی سازمان شامل حفظ محیط زیست و جلب رضایت شهروندان، اظهار کرد: بهداشت محیط فصل مشترک همکاری با دانشکده بهداشت است و اقدامات سازمان مدیریت پسماند در این حوزه بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: از این رو مجموعه مدیریت شهری بر شکل‌گیری ارتباط ساختارمند با دانشکده بهداشت به منظور تحقق اهداف مشترک تأکید زیادی دارد و علی رغم شرایط فعلی از نظر شیوع ویروس کرونا، بدون تعلل این تفاهم نامه امضا شده تا بتوانیم مطابق با مواد آن فعالیت‌های مثبتی در حوزه مدیریت پسماند، به انجام برسانیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه امضای تفاهم نامه آغاز رسمی همکاری مشترک جهت اجرای وظایف محوله و استفاده از ظرفیت‌های طرفین است، تصریح کرد: با توجه به اقدامات مثبتی که در سازمان مدیریت پسماند انجام می‌شود پس از بهره برداری از پروژه‌های جدید می‌توان به نقطه امیدبخشی در حوزه‌های مختلف مرتبط با تبدیل مواد و تولید انرژی دست یافت که بر این مبنا شاهد کاهش حداکثری دفن پسماند، کاهش پسماند در مبدأ و اعتلای فرهنگی و رفتاری شهروندان در سطح شهر باشیم که همکاری دوجانبه با دانشکده بهداشت می‌تواند حرکت در این مسیر را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه اصفهان از جهت مدل مدیریت پسماندها و فعالیت‌های این حوزه در سطح خوبی نسبت به سایر شهرها در کشور قرار دارد، تصریح کرد: خوشبختانه ذخیره خوبی از دانش و تجربه در این سازمان قرار دارد و تمایل ما برای برقراری ارتباط با دانشکده بهداشت در راستای تقویت کمی و کیفی این دانش و توسعه همکاری با دستگاه‌های مرتبط و ذی نفع است تا در کنار هم بتوانیم سطح مدیریت پسماند در شهر اصفهان را نسبت به وضعیت موجود ارتقا دهیم و به منافع مشترک در حوزه محیط زیست و توسعه پایدار دست یابیم.

آمادگی کامل دانشکده بهداشت برای همکاری در زمینه‌های مختلف مدیریت پسماند

«محمدرضا مراثی» رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در آئین امضای تفاهم نامه همکاری میان این دانشکده و سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در سه حوزه آموزش، پژوهش و مشاوره، اظهار کرد: دیدگاه سازمان مدیریت پسماند نسبت به دانشگاه و تخصیص جایگاه ویژه برای فعالیت‌های پژوهشی و دانشگاهی امیدوار کننده است و بر همین اساس دانشکده بهداشت آمادگی دارد تا در حد توان ظرفیت خود را برای فعالیت در حوزه مدیریت پسماند به کار بگیرد.

وی همکاری با سازمان مدیریت پسماند را یکی از شاخص ترین نمونه‌های ارتباط دانشگاه با صنعت عنوان کرد و افزود: صنعت مدیریت پسماند جزو علاقمندی ها و حوزه‌های مرتبط با فعالیت دانشکده بهداشت است و همان گونه که پیش از این در زمینه‌های فنی و پژوهشی وارد شده ایم، حوزه آموزش را هم در دستورکار قرار می‌دهیم تا در چارچوب مفاد این تفاهم نامه بتوانیم به ارتقای کیفی مدیریت پسماند در سطح شهر اصفهان دست یابیم.

در ادامه «کریم ابراهیم پور» رئیس مرکز تحقیقات محیط زیست دانشکده بهداشت نیز با ابراز خرسندی نسبت به تهیه یک تفاهم نامه جامع و تخصصی برای شکل گیری همکاری‌های مشترک با سازمان مدیریت پسماند، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مرکز تحقیقات کاهش تولید پسماند در مبدأ است.

وی تاکید کرد: تجزیه ناپذیری برخی پسماندها و اثرات دراز مدت و خطرناک زیست محیطی و انسانی آن، این مجموعه را جهت اجرای برنامه‌های آموزشی و عملیاتی در حوزه کاهش پسماند ترغیب کرده و اکنون با استفاده از این تفاهم نامه می‌توان در این مسیر با سرعت بیشتری قدم برداشت. کد خبر

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.