تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر : 28769

آزادسازی گلوگاه‌های شهری به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

آزادسازی گلوگاه‌های شهری به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان: آزادسازی گلوگاه‌های شهری به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای آزادسازی گلوگاه‌های بافت فرسوده در سال آینده رقمی زیر ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است که با این رقم ۱۵۵ گلوگاه در مناطق پانزده‌گانه آزادسازی می‌شود. به گزارش دنیای

Print Friendly, PDF & Email

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

آزادسازی گلوگاه‌های شهری به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای آزادسازی گلوگاه‌های بافت فرسوده در سال آینده رقمی زیر ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است که با این رقم ۱۵۵ گلوگاه در مناطق پانزده‌گانه آزادسازی می‌شود.

به گزارش دنیای اسرار: رسول میرباقری در نطق میان‌دستور بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: بعد از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان شاهد اختلاف طبقاتی در شهر هستیم.

وی افزود: ما با شعار محله محوری و احیای بافت تاریخی به شورا آمدیم اما اکنون عمل ما باید از شعار و ادعا دور باشد و تصمیمات عملیاتی برای احیای بافت فرسوده گرفته شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: الان فصل بودجه‌ریزی است اگر کاری در این زمینه انجام نشود بعد نیز انجام نخواهد شد. بنابراین از همین امروز باید اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات بافت تاریخی و فرسوده شهر، گلوگاه‌ها هستند، گفت: اولویت اول شهرداری ۱۵۵ گلوگاه معادل ۲۳ هزار و ۵۵۵ متر است. اولویت دوم، ۱۹۴ و اولویت سوم نیز ۲۵۴ گلوگاه است.

میرباقری خاطرنشان کرد: برای آزادسازی این گلوگاه‌ها در سال آینده رقمی زیر۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است که با این رقم ۱۵۵ گلوگله در مناطق پانزده ‌گانه آزادسازی می‌شود.

وی افزود: گاهی بودجه‌ای را برای بزک شهر استفاده می‌کنیم اما حاضر نیستیم این بودجه را به محلات محروم ببریم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: افتخار می‌کنیم که بالاترین میراث تاریخی را در اصفهان داریم و با آن می‌توانیم به درآمدی پایدار برسیم، اما متأسفانه آنگونه که باید و شاید نتوانستیم جایگاه تاریخی شهر اصفهان را حتی برای هم‌وطنان خود اثبات کنیم.

وی ادامه داد: سرانه‌ها باید به صورت عادلانه در شهر تقسیم شود. ما هنوز به سبک ۴۰ سال پیش بودجه ریزی می‌کنیم بنابراین برخی مناطق روز به روز قوی‌تر و محلات دیگر روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند.

میرباقری گفت: امروز قلب اصفهان به یکی از آسیب پذیرترین مناطق شهر تبدیل شده است، چون فقط به اطراف آن را رسیدگی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اصفهان از دو محور تاریخی ارزشمند برخوردار است که می تواند به جهان معرفی شود، اظهار کرد: محور گردشگری سلامت، یکی از این محورهاست. ما در این منطقه مدرس ابن سینا را داریم که بسیاری از مردم از آن بی خبر هستند در حالی که پزشکان ما باید به این میراث افتخار کنند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: سال آینده، هزارمین سالگرد تولد ابن سینا است که باید از این فرصت استفاده کنیم و محور گردشگری سلامت رابرای جذب گردشگر احیا کنیم.

انتهای پیام/

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.