تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
کد خبر : 29062

اکارآمدی فرایندها و عملکرد شرکت توزیع برق اصفهان در سال گذشته هم راستا با استراتژی ۱۴۰۵

اکارآمدی فرایندها و عملکرد شرکت توزیع برق اصفهان در سال گذشته هم راستا با استراتژی ۱۴۰۵

اکارآمدی فرایندها و عملکرد شرکت توزیع برق اصفهان در سال گذشته هم راستا با استراتژی ۱۴۰ به گزارش دنیای اسرار :شرکت توزیع برق اصفهان با عملکرد برتر در یک دوره زمانی بلند مدت از طریق توانایی انطباق مناسب با تغییرات ،ایجاد ساختار مدیریت هدفمند و بهبود مستمر فعالیتهای کلیدی توانست گام های موثری را بردارد

Print Friendly, PDF & Email
اکارآمدی فرایندها و عملکرد شرکت توزیع برق اصفهان در سال گذشته هم راستا با استراتژی ۱۴۰

به گزارش دنیای اسرار :شرکت توزیع برق اصفهان با عملکرد برتر در یک دوره زمانی بلند مدت از طریق توانایی انطباق مناسب با تغییرات ،ایجاد ساختار مدیریت هدفمند و بهبود مستمر فعالیتهای کلیدی توانست گام های موثری را بردارد و در شرایط سخت اقتصادی همچنان با موفقیت عمل کند

در سال ۱۴۰۰ این شرکت با نقشه راهی که از سالهای گذشته توسط مدیریت ارشد شرکت تدوین وبرنامه ریزی شده بود حرکت کرد که به حمد ا… مراحل تعالی را در سال گذشته طی نمود .

انجام فرایندها و به دست آوردن نتایجی مناسب در سال گذشته ما را بر آن داشت تا باب گفتگو را با مهندس حمید رضا پیر پیران مدیر عامل شرکت باز نموده و در خصوص افق دید ایشان در سال ۱۴۰۱ جویا شویم

حمید رضا پیر پیران مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان پس از تبریک سال نو به تمام همکاران گفت :در سال گذشته تا حد زیادی به نقشه راه واستراتژی شرکت نزدیک شدیم وامسال نیز برای رسیدن به افق ۱۴۰۵ برنامه ریزی های منسجم صورت گرفته است .

وی پس از اشاره به ۷ محور چشم انداز که از سالهای گذشته به عنوان مسبر اصلی شرکت در رضایتمندی بیشتر مردم موثر بوده گفت :کاهش خاموشی ها به عنوان یکی از شاخص های مهم این نقشه راه می باشد که از سال ۱۳۹۳ مطابق با برنامه و حتی جلوتر از آن حرکت کرده وبه حمد ا… توانستیم خاموشی ها را از ۸۵۰ دقیقه به ۱۳۰ دقیقه به ازا هر مشترک برسانیم و قرار است در سال ۱۴۰۱این میزان به ۱۰۰ دقیقه به ازا هر مشترک برسد .

مهندس پیرپیران در خصوص ایجاد زیر ساختها برای کاهش خاموشی ها در سال جاری ابراز داشت :۷۰۰ نقطه شبکه ۲۰ کیلو ولت قابلیت کنترل و مدیریت شبکه از راه دور را دارد و می توان با قطع و وصل شبکه معیوب و اسیب دیده به سرعت در جهت رفع آن براییم ؛ اهمیت این فرایند به حدی موثر است که در گذشته در صورتی که خروجی برق ۶۳ به ۲۰ کیلوولت دچار مشکل می شد یک ساعت و یا حتی بیشتر برای رفع مشکل، نیرو ها و اکیپ های عملیاتی باید در محل حضور یافته تا رفع عیب کنند و حتی تمام مسیر دراین مدت زمان بی برق شده ولی در حال حاضر در مدت بسیار کوتاه ۳ تا ۴ دقیقه محل برق دار می شوند.

وی در ادامه تصریح کرد :در سال ۱۴۰۱ کاهش خاموشی ها در ۷۰۰ نقطه و شبکه ۲۰ کیلوولت به ۱۰۰۰ نقطه به منظور کنترل شبکه و رویت پذیری افزایش می یابد و امید است در سال ۱۴۰۵ این عدد به ۱۵۰۰ نقطه برسد .

این مقام مسئول به دیگر شاخص ها در کاهش خاموشی ها اشاره کرد واظهار داشت :افزایش تشخیص خطا و استفاده از خط برق دار (خط گرم )،توسعه دیزل ژنراتورها که در حال حاضر به صورت برخط باشد می تواند در این امر موثر باشد

مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت تاکید کرد :محور بعدی که در رضایتمندی مردم موثر است ارائه ۱۰۰ درصدی خدمات غیر حضوری به مردم بوده است به طوری که درسال گذشته با توجه به شرایط کرونا و سویه جدید آن بیش از ۹۶ درصد خدمات و تقاضاهای مردم به صورت غیر حضوری صورت گرفت و امید است که درسال ۱۴۰۵ این عدد به ۱۰۰ درصد برسد به طور قطع راه اندازی اپ برق من نیز این مسیر را هموارتر نموده است .

وی تاکید کرد :همشهریان عزیز اصفهانی می توانند با شماره تلفن ۱۵۲۱ تماس حاصل کنند واز کلیه فرایندها و سوالات خود در حوزه برق مطلع شوند و در صورت حوادث و اتفاقات با شماره ۱۲۱ تماس حاصل کنند .

وی به محور سوم استراتژی اشاره کرد و گفت : در شرکت توزیع برق اصفهان پتانسیل زیادی برای کاهش تلفات شبکه وجود دارد. از طرفی کاهش تلفات به‌ویژه در دوره زمانی اوج بار از اهمیت بیشتری برخوردار است، چراکه در این دوره زمانی تلفات سیستم انتقال و توزیع در بالاترین حد خود قرار داشته و نیز محدودیت تولید و ظرفیت شبکه اهمیت تامین نیاز مصرف‌کنندگان را دوچندان می‌کند.

وی در ادامه افزود :میزان تلفات شبکه در این شرکت ۶ درصد می باشد و این عدد در شرکت های توسعه یافته ۴ تا ۵/۴ درصد است و با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته قرار است نزدیک ۳ دهم درصد در سال ۱۴۰۱ تلفات شبکه  کاهش یابد و این امر با اصلاح ساختار شبکه که در ۱۱ محور تعریف شده میسر خواهد شد .

مهندس پیر پیران محور چهارم را مهمترین محور دراستراتژی ۱۴۰۵ عنوان کرد و اظهار داشت :تفاوت فاحشی بین کم باری ،میان باری و پرباری به خصوص در ایام پیک وجود دارد و تفاوت در این زمان بین میان باری و کم باری ۳۵ درصد وبین پرباری و کم باری ۴۵ درصد می باشد که برای حذف و برطرف کردن این فرایند در تابستان باید سرمایه گذاری های کلانی صورت گیرد به عبارتی برای ۳۰۰ تا ۴۰۰ ساعت باید نیروگاههای جدیدی احداث شود که امر با هیچ عقل سلیمی قابل دفاع نیست و مدیریت مصرف برق  باید جز اولویت های اولیه زندگی مردم قرار گیردودر این راستا برای تنظیم وتعدیل میزان مصرف باید سعی وافری صورت گیرد .

وی به محور پنجم اشاره کرد و گفت :تمام پروژه های تعریف شده برای اجرا بر اساس اصول مهندسی بوده است و تا کنون ۹۰ درصد آن محقق شده است و با استفاده از فن آوری نوین و رویت پذیری وکنترل شبکه ها شرکت توزیع برق اصفهان در این محور نیز  پیشتاز بوده است وپیش بینی می شود که درسال ۱۴۰۱ این عدد به ۹۳ درصد برسد .

وی در بخش وصول مطالبات به عنوان محور ششم درسال ۱۴۰۵ تاکید کرد : وصول مطالبات  در نقشه راه  ۱۰۰ درصد دیده شده و در سالی که گذشت این عدد ۹۷ درصد بود که شرایط نسبتا خوبی را محقق نمود .

مدیر عامل شرکت خاطر نشان کرد:منابع انسانی برای یک سازمان از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که توسعه سازمانی تا حد زیادی به تلاش ،انگیزش وکارایی کارکنان آن سازمان مرتبط است و بزرگترین اثر بخشی را نیروی انسانی در سازمان دارند و در استراتژی سال ۱۴۰۵ برنامه ریزی ها به شکلی صورت گرفته که میزان حادثه را نزدیک به صفر برسانیم تا در نهایت از نظر روحی و جسمی بهترین خدمات ارائه شود

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.