تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر : 30780

برخی مکمل‌های غذایی خطر ابتلا به سرطان و متاستاز مغزی را افزایش می‌دهند

برخی مکمل‌های غذایی خطر ابتلا به سرطان و متاستاز مغزی را افزایش می‌دهند

نتیجه تحقیقات جدید دانشمندان برخی مکمل‌های غذایی خطر ابتلا به سرطان و متاستاز مغزی را افزایش می‌دهند تحقیقات جدید نشان داده است که برخی از مکمل‌های غذایی خطر ایجاد بیماری‌های جدی مانند سرطان را بالا می‌برد و این مکمل‌ها باید با دقت و بررسی پزشکی مصرف شوند. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا، در حالی

Print Friendly, PDF & Email

نتیجه تحقیقات جدید دانشمندان
برخی مکمل‌های غذایی خطر ابتلا به سرطان و متاستاز مغزی را افزایش می‌دهند
تحقیقات جدید نشان داده است که برخی از مکمل‌های غذایی خطر ایجاد بیماری‌های جدی مانند سرطان را بالا می‌برد و این مکمل‌ها باید با دقت و بررسی پزشکی مصرف شوند.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا، در حالی که مطالعات قبلی مکمل‌های غذایی تجاری مانند نیکوتینامید ریبوساید (NR) نوعی از ویتامین بی-۳ ، را با مزایای مرتبط با سلامتی قلبی – عروقی، متابولیک و عصبی مرتبط کرده اند، تحقیقات جدید از دانشگاه میسوری نشان می دهد که NR ممکن است در واقع ریسک بیماری‌های جدی از جمله سرطان را افزایش دهد.

این تیم بین‌المللی از محققان تحت رهبری «الینا گون» استادیار شیمی دانشگاه میسوری کشف کرد که سطح بالای NR نه تنها می‌تواند ریسک سرطان سینه را افزایش دهد بلکه همچنین می‌تواند موجب متاستاز سرطان شود و به مغز گسترش یابد. وقتی که سرطان به مغز می‌رسد، نتایج آن مرگبار است زیرا هیچ درمانی در حال حاضر برای آن وجود ندارد.

گون گفت: برخی افراد ویتامین و مکمل مصرف می‌کنند زیرا اتوماتیک تصور می‌کنند که ویتامین و مکمل برای سلامتی خوب است و تنها تاثیرات مثبت دارد. اما واقعیت این است که درباره نحوه کار این مکمل‌ها چیز زیادی نمی‌دانیم. به علت این فقدان آگاهی، بر آن شدیم که سوالات اصلی درباره کار ویتامین و مکمل در بدن را بررسی کنیم.

برخی مکمل‌های غذایی خطر ابتلا به سرطان و متاستاز مغزی را افزایش می‌دهند

این محقق در پی مرگ پدر ۵۹ ساله خود سه ماه پس از تشخیص سرطان روده، بر آن شد که به شناخت بهتری از متابولیسم سرطان برسد یعنی اینکه بررسی کند انرژی مورد نیاز برای گسترش سرطان چگونه تامین می‌شود. از آنجا که NR یکی از مکمل‌های شناخته شده برای افزایش انرژی سلولی است و سلول‌های سرطانی از آن انرژی مصرف می‌کنند، گون تصمیم گرفت که نقش NR را در ایجاد و گسترش سرطان مورد تحقیق قرار دهد.

محققان این مساله را بررسی کردند که چه میزان از NR در سلول های سرطانی، سلول های T و بافت های سالم وجود دارد. آنها با یک روش بسیار حساس تصویربرداری میزان NR را در سلول ها بررسی کردند. به گفته گون، نتایج این تحقیق حاکی از اهمیت تحقیقات دقیق درباره تاثیرات جانبی بالقوه مکمل‌هایی مانند NR پیش از استفاده از آنها توسط افراد با شرایط سلامتی مختلف دارد.

گون تمایل دارد تا در آینده اطلاعاتی فراهم کند که بطور بالقوه می‌تواند به افزایش کارایی درمان‌هایی مانند شیمی‌درمانی در سرطان یاری برساند. وی می گوید: همه سرطان‌ها در همه افراد به خصوص از نقطه نظر شرایط متابولیک یکسان نیستند. اغلب ممکن است متابولیسم سرطان پیش یا پس از شیمی‌درمانی تغییر کند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.