تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
کد خبر : 34342

بهره برداری از فاز اول طرح نجما در شهرستان مبارکه

بهره برداری از فاز اول طرح نجما در شهرستان مبارکه

  صبح شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ – فاز اول طرح نجما در شهرستان مبارکه با حضور مدیر مخابرات منطقه اصفهان، نماینده مردم شریف مبارکه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار و جمعی از مسئولین این شهرستان به بهره برداری رسید.   به گزارش دنیای اسرار :مدیر مخابرات منطقه اصفهان در این جلسه ضمن خیر مقدم

Print Friendly, PDF & Email

 

صبح شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ – فاز اول طرح نجما در شهرستان مبارکه با حضور مدیر مخابرات منطقه اصفهان، نماینده مردم شریف مبارکه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار و جمعی از مسئولین این شهرستان به بهره برداری رسید.

 

به گزارش دنیای اسرار :مدیر مخابرات منطقه اصفهان در این جلسه ضمن خیر مقدم به مدعوین، پیشرفت های حاصل در کشور را مرهون اندیشه ناب امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همچنین خون پاک شهیدان گلگون کفن دانست و گفت: امروز مفتخریم که در سایه ی انقلاب شکوهمند اسلامی، همزمان با بهره برداری از فاز اول طرح نهضت جهادی فیبر نوری مخابرات (نجما)، ۹ طرح توسعه شبکه انتقال و فیبر نوری خانگی(FTTH)، پنج طرح توسعه شبکه تلفن همراه (سایت BTS)، ۳۴ طرح توسعه شبکه دیتا و ظرفیت سازی پورت پر سرعت و ۹ طرح توسعه ظرفیت سوئیچ مراکز تلفن با اعتباری بالغ بر ۱۷۵ میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح می شود.

اسماعیل قربانی ضمن تشکر از همه مدیران و ارگان هایی که مخابرات را در راستای خدمت به مردم یاری می کنند، افزود: امروزه در دنیای دیجیتال، سرویس های مخابراتی به سمت ارائه سرعت و کیفیت بیشتر پیش می رود و شبکه های مسی با محدودیت های ذاتی خود دیگر جوابگوی نیازهای روز جوامع نیستند و همین بزرگترین دلیل برای عبور از ساختارهای قدیمی شبکه ثابت و ورود به حوزه بروزترین تکنولوژی ثابت دنیا یعنی فیبر نوری است.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر تمام کشورهای توسعه یافته در حال استفاده از ظرفیت های بی نظیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای خلق ثروت و افزایش تولید هستند و ما نیز باید با سرعت هر چه تمام تر به سمت استفاده از این ظرفیت ها در جهت رشد اقتصاد دیجیتال و رفع مشکلات اقتصادی پیش رویم.

توسعه زیرساخت های ارتباطی شرط استفاده از ظرفیت های این حوزه است

 

مدیر مخابرات منطقه اصفهان با اشاره به عدم توجه به ظرفیت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال های گذشته گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات حوزه ای است که در سال های گذشته، ظرفیت های آن به دلایل مختلف مغفول مانده در صورتی که با توجه بیشتر به این ظرفیت ها می توانیم شاهد اتفاقات بسیار خوبی در عرصه های مختلف کشور باشیم.

 

اسماعیل قربانی توسعه زیرساخت های ارتباطی را مقدمه استفاده از ظرفیت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و عنوان کرد: تحقق کارکردهای فناوری اطلاعات نظیر: هوش مصنوعی، واقعیت افزوده، دو قلوهای مجازی و… و ثروت آفرینی از آن ها بدون داشتن زیرساخت ارتباطی قوی و پایدار نظیر فیبرنوری امکان پذیر نیست و همین موضوع ما را به سمت توسعه این زیرساخت سوق می دهد.

 

وی با اشاره به سخنان ریاست جمهوری در مراسم افتتاح زیرساخت های مخابراتی بیان کرد: به فرموده رئیس محترم جمهور امروزه دسترسی به اینترنت پر سرعت حتی در دوردست ترین روستاهای کشور نیز به عنوان یکی از اصلی ترین خواسته های اقشار مختلف مردم مطرح است و ما باید با توسعه زیرساخت های فیبر نوری پاسخگوی نیازهای ارتباطی امروز و فردای جامعه باشیم.

طرح نجما تبلور خدمت جهادی

قربانی اجرای طرح «نجما» توسط شرکت مخابرات ایران را تبلور خدمت جهادی در کشور دانست و گفت: با توجه به تاکید وزارت ارتباطات مبنی بر ظرفیت سازی ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در سطح کشور تا پایان دولت سیزدهم، طرح نجما پس از تصویب در هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران به استان ها ابلاغ شد و طبق آن استان اصفهان تا دو سال آینده باید ظرفیت موجود ۴۰ هزار اتصال مبتنی بر فیبر نوری در استان را به ۲۰۰ هزار اتصال برساند.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان با اشاره به پوشش ۹۸ درصدی سرویس های مخابرات در استان اظهار کرد: امروز مفتخریم که در سایه تلاش شبانه روزی کارکنان مجموعه مخابرات در سطح استان، با پوشش همراه اول در ۱۴۰۰ روستای استان، بهره مندی ۹۲۱ روستا از ۹۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از تلفن ثابت، دسترسی ۷۷۹ روستای استان به پورت اینترنت پر سرعت ADSL، پوشش همراه اول در ۹۹ درصد جاده های ارتباطی و ارائه سرویس اینترنت مبتنی بر فیبر نوری در ۴۵ شهر استان توانسته ایم در مسیر تحقق عدالت ارتباطی گام برداریم.

 

اسماعیل قربانی در این آیین ضمن تشکر از همراهی همه مسئولین، خواستار همدلی و هم افزایی همه ی ارکان های حاکمیت برای تحقق هر چه زودتر طرح نجما در سطح استان شد‌.

 

گفتنی است، حضار پس از این مراسم در منزل یکی از مشترکین و یکی از شرکت های صنعتی مبارکه حضور یافته و از نزدیک سرویس اینترنت مبتنی بر فیبر نوری مخابرات (FTTH) را تست کردند.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.