تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر : 34460

کلاهبرداری با شگرد تخفیف اجاره منزل به خانواده های نیازمند

کلاهبرداری با شگرد تخفیف اجاره منزل به خانواده های نیازمند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی تخفیف اجاره منزل به خانواده های نیازمند از طریق دریافت بیعانه از متقاضیان کلاهبرداری می کرد خبر داد. به گزارش دنیای اسرار:سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت چند نفر از

Print Friendly, PDF & Email

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی تخفیف اجاره منزل به خانواده های نیازمند از طریق دریافت بیعانه از متقاضیان کلاهبرداری می کرد خبر داد.
به گزارش دنیای اسرار:سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت های واسطه گر به بهانه اجاره منزل از آنها کلاهبرداری کرده بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.
وی عنوان کرد: در تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد شاکیان در سایت های واسطه گر با آگهی تخفیف اجاره منزل به خانواده های نیازمند مواجه شده که جهت عقد قرارداد با آگهی دهنده تماس گرفته سپس وی به بهانه وجود مشتریان زیاد با ارائه شماره کارت مبلغ ۵۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه از آنها دریافت می کرد.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: شاکیان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده نه تنها موفق به ملاقات با آگهی دهنده نشدند، حتی از پاسخگویی به تماس آنها امتناع کرده و آگهی را حذف کرده است.
سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه تاکنون مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری از مال باختگان برآورد شده است افزود: با بررسی مستندات و اظهارت شاکیان و انجام اقدامات علمی و تخصصی در فضای مجازی سرانجام هویت اصلی فرد کلاهبردار بدست آمده و طی هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شد.
این مقام انتظامی در خاتمه خاطر نشان کرد: شهروندان برای رهن، اجاره یا خرید و فروش املاک از طریق سایت های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه های اجتماعی خودداری کنند، همچنین تبلیغاتی که در سایت های واسطه گر با عناوینی از جمله تخفیف ویژه، بدون واسطه، زیر قیمت و یا وعده هایی که به بهانه امور خیرخواهانه ارائه می‌شود بعضاً کلاهبرداری بوده و شهروندان باید حتی الامکان بصورت حضوری پس از تایید هویت و رویت فروشنده یا ارائه کننده خدمات اقدام به واریز وجه کنند و از پرداخت بیعانه حتی مبالغ کم خودداری کنند.

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.