تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
کد خبر : 34691

پیام تبریک سردار”علینقیان پور”به مناسبت روز”قلم”

پیام تبریک سردار”علینقیان پور”به مناسبت روز”قلم”

سردار“حمید علینقیان پور”فرمانده انتظامی استان در پیامی ضمن گرامیداشت روز”قلم”، این روز را به نویسندگان، فرهیختگان،عالمان و برجستگان عرصه فرهنگ و کتابت تبریک گفت. به گزارش دنیای اسرار:در متن این پیام آمده است: “نون وَالقَلم و ما یَسطُرون” “نون، سوگند با قلم و آنچه می نویسد” قال رسول الله(ص) «یوزن یومَ القیامه مدادُ العلماء و

Print Friendly, PDF & Email

سردار“حمید علینقیان پور”فرمانده انتظامی استان در پیامی ضمن گرامیداشت روز”قلم”، این روز را به نویسندگان، فرهیختگان،عالمان و برجستگان عرصه فرهنگ و کتابت تبریک گفت.
به گزارش دنیای اسرار:در متن این پیام آمده است:
“نون وَالقَلم و ما یَسطُرون”
“نون، سوگند با قلم و آنچه می نویسد”
قال رسول الله(ص) «یوزن یومَ القیامه مدادُ العلماء و دِماء الشهداء فَیَرجحُ مداد العُلماء علی دِماء الشهداء»
آن زمان که بشریت آموخت”بنویسد”،شروع نگاشتن عقلانیت بود و با نوشتن و نگاشتن،انسان مسیر تعالی و بزرگی را در پیش گرفت و خود را از دیگر مخلوقات عالم متمایز کرد. بی شک اندیشمندان و فرهیختگان هر قوم وقتی توانستند افکار،ایده ها ،رخدادها و… را کتابت کنند، بشریت گام های تعالی را یکی پس از دیگری پیمود و نسل به نسل ترقی و تعالی را به واسطه قلم و قلمنگاران طی کرد.
پیامبر عظیم الشأن اسلام در حدیثی فرمودند: روز قیامت مرکب عالمان و خون شهیدان با هم وزن می شوند و مرکب عالمان برخون شهیدان می چربد. و اینگونه قلم نویسندگان را بر خون شهداء برتری داد تا به ما بیاموزد تفکر،نوشتن،دریافتن،تنبه و نگاشتن، افضل از جهاد در راه پروردگار است.
هرملتی اگر بخواهد مسیر سعادت و رستگاری را بپیماید باید اندیشمندان،عالمان و فرهیختگان خود را ارج نهاده و آنان را بزرگ بشمارد تا مشمول این بیت شاعر نشود که فرمود: «در دفتر زمانه فتد نامش از قلم هرملتی که مردم صاحب قلم نداشت»
اینجانب روز قلم را بر نویسندگان، فرهیختگان، عالمان و برجستگان عرصه فرهنگ و کتابت تبریک گفته و از خداوند متعال برای علماء، حکما و بزرگان اهل علم و نظر سعادت و رستگاری دنیا و عقبی را خواستارم.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.