تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
کد خبر : 34728

تخصیص پروژه به بیش از ۳۱ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

تخصیص پروژه به بیش از ۳۱ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛ تخصیص پروژه به بیش از ۳۱ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در سطح شهرهای استان تا کنون بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ پروژه طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده است گفت: در

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛
تخصیص پروژه به بیش از ۳۱ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در سطح شهرهای استان تا کنون بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ پروژه طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده است گفت: در حال حاضر افزون بر ۳۱ هزار نفر از متقاضیان به پروژه‌ها اختصاص یافتند.
به گزارش دنیای اسرار؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار کرد: مطابق با برنامه ابلاغی و به لحاظ برش جمعیتی، سهم استان اصفهان در این طرح، ۱۸۳ هزار و ۸۶۶ واحد شهری، ۴۰ هزار واحد روستایی و ۲۰ هزار واحد استیجاری تعیین شده است.

وی افزود: در بخش شهری، ساخت واحدهای مسکونی در قالب بیش از ۱۰۳ هزار واحد از طریق تامین زمین دولتی، افزون بر ۴۵ هزار و ۹۰۰ واحد بخش خصوص (خودمالک) و بیش از ۳۴ هزار واحد بازآفرینی شهری در برنامه قرار دارد، همچنین تا کنون برای افزون بر هفت هزار واحد در بافت فرسوده شهری استان پروانه ساختمانی صادر و در سامانه ستاد ملی ثبت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر مطابق با ثبت نام‌های بعمل آمده، بیش از ۴۳۵ هزار نفر، متقاضی بهره مندی از مزایای این طرح در سطح استان اصفهان بودند که پس از پالایش و بررسی‌های لازم افزون بر ۱۴۵ هزار متقاضی، حائز شرایط فعال شناخته شدند.

وی افزود: از این تعداد برای بیش از ۴۶ هزار متقاضی در بانک افتتاح حساب شده است که افزون بر ۳۱ هزار نفر از این متقاضیان به پروژه‌ها اختصاص یافتند.

قاری‌قرآن ادامه داد: از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۶ هزار و ۸۰۰ نفر، حائزین شرایط شهرهای جدید استان، افزون بر ۳۳ هزار و ۸۰۰ نفر متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و بیش از ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر هستند.

وی با بیان اینکه در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تا کنون بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ پروژه طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده است گفت: براساس این پروژه‌ها در مجموع افزون بر ۴۸ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: قرارداد با سازنده برای بیش از ۲۴ هزار و ۴۰۰ واحد منعقد و از این تعداد برای افزون بر ۱۰ هزار واحد آن قرارداد مشارکت مدنی با بانک‌های عامل تنظیم شده است، همچنین با پیگیری‌های بعمل آمده تا کنون پروانه ساختمانی بالغ بر ۲۱ هزار و ۴۰۰ واحد اخذ شده و یا در مرحله صدور قرار دارد.

وی گفت: با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر فونداسیون بیش از هشت هزار و ۷۰۰ واحد پایان یافته که افزون بر چهار هزار و ۳۰۰ واحد آن در مرحله انجام اسکلت و سقف بوده وسفت کاری بیش از ۳۵۰ واحد نیز تمام شده است.

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری در طرح نهضت ملی مسکن، اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ماموریت‌های محوله در حوزه بازآفرینی شهری و بهره‌برداری از این پتانسیل را در دستور کار جدی خود در سال ۱۴۰۲ قرار داده است، که در این رابطه برنامه‌ریزی لازم در شهر اصفهان وسایر شهرستان‌های دارای بافت‌های فرسوده مصوب برابر برنامه ابلاغی بعمل آمده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.