تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
کد خبر : 34775

تدوین «طرح آباد»؛ راهی برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاه‌ها

تدوین «طرح آباد»؛ راهی برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاه‌ها

تمشیت امور دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان اعلام کرد: تدوین «طرح آباد»؛ راهی برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاه‌ها تمشیت امور دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: براساس «طرح آباد»، دانش آموختگان دانشگاه‌ها با گذراندن یک یا دو دوره کوتاه مدت مهارتی تخصصی در محیط کار واقعی، می‌توانند توانمندی لازم برای ورود به بازار

Print Friendly, PDF & Email

تمشیت امور دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان اعلام کرد: تدوین «طرح آباد»؛ راهی برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاه‌ها

تمشیت امور دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: براساس «طرح آباد»، دانش آموختگان دانشگاه‌ها با گذراندن یک یا دو دوره کوتاه مدت مهارتی تخصصی در محیط کار واقعی، می‌توانند توانمندی لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند.

به گزارش دنیای اسرار: غلامرضا مالکی، در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال و نیز با توجه به نشست مقام معظم رهبری با نخبگان و کارآفرینان کشور و دغدغه ایشان نسبت به فارغ التحصیلان بیکار و بدون مهارت، یک طرح جدید تحت عنوان «طرح آباد» (آموزش برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاه‌ها) در سطح دانشگاه جامع علمی کاربردی طراحی و تدوین شده است.

وی ادامه داد: براساس این طرح، دانش آموختگان دانشگاه‌ها با گذراندن یک یا دو دوره کوتاه مدت مهارتی تخصصی در محیط کار واقعی، توانمندی لازم برای ورود به بازار کار را کسب خواهند کرد.

مالکی افزود: این برنامه به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است و با توجه به امکاناتی که در مراکز آموزش علمی کاربردی وجود دارد، خصوصا اینکه کسب تخصص و مهارت را در جوار محیط کار واقعی برای علاقه‌مندان فراهم می‌کنند، فارغ التحصیلان سایر زیر نظام‌ها می‌توانند در قالب دوره‌های کوتاه مدت دانشگاه جامع علمی کاربردی شرکت و مهارت اولیه را برای ورود به بازار کار کسب کنند.

تمشیت امور دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: برای مثال، در مرکز انتخاب، در زمینه صنایع لوازم خانگی، حداقل مهارت‌های لازم به علاقه‌مندان ارائه می‌شود. همچنین، در مرکز جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی در مرکز شهرک سلامت که از مهرماه دانشجو خواهد پذیرفت، یک‌سری رشته‌های خاص و منحصر به فرد مانند دوره کاردانی هتلداری بیمارستان به علاقمندان ارائه می‌شود. با توجه به اینکه بیمارستان شهرک سلامت در آذر ماه افتتاح خواهد شد، بخشی از نیروی مورد نیاز برای هتلداری بیمارستان شهرک سلامت را فارغ‌التحصیلان خود مجموعه تشکیل خواهند داد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.