تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر : 34785

تقویت ارتباطاتت بین المللی از درون هویت شهری شکل می گیرد

تقویت ارتباطاتت بین المللی از درون هویت شهری شکل می گیرد

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت خارجه گفت: تقویت ارتباطات بین المللی و توسعه اقتصادی و اجتماعی از درون هویت شهری شکل می گیرد‌. به گزارش  دنیای اسرار، دکتر علیرضا بیکدلی در مراسم افتتاحیه کنگره اظهار داشت: دیپلماسی، هنر ارتباط برای ایجاد رابطه و حفظ منافع و امنیت است. وی بیان داشت: دیپلماسی در تاریخ

Print Friendly, PDF & Email

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت خارجه گفت: تقویت ارتباطات بین المللی و توسعه اقتصادی و اجتماعی از درون هویت شهری شکل می گیرد‌.
به گزارش  دنیای اسرار، دکتر علیرضا بیکدلی در مراسم افتتاحیه کنگره اظهار داشت: دیپلماسی، هنر ارتباط برای ایجاد رابطه و حفظ منافع و امنیت است.
وی بیان داشت: دیپلماسی در تاریخ معاصر امری رسمی و دولتی بوده اما اکنون شاهد شکل گیری مفاهیم جدید و متنوع در این حوزه هستیم‌ که دیپلماسی عمومی، دیپلماسی شهری ، دیپلماسی علمی و دیپلماسی هنر نمونه هایی از آن است.
معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت خارجه ادامه داد: کتابها و آثار تاریخی که سعی کرده اند شهرها را معرفی کنند، نخستین تلاش برای نشان کردن شهرهای مهم در تاریخ است. این توجه گاه از عشق به نوشتن و اطلاع رسانی و گاهی در نتیجه گزارش برای توسعه طلبی و جنگ بوده است.
وی افزود: بعدا نمادهای شهری برای نشان دادن قدرت حکومتها استفاده شدند. در این دوره شهرها به عنوان نماد اقتدار جهانگیران و جهانداران ساخته و معرفی شدند.
دکتر بیکدلی اعلام رد: با افزایش خطر جنگ در قرن ۱۹ و اوائل قرن ۲۰ موضوع تعامل شهروندان با هدف تلاش برای صلح مطرح شد و مناسبات مردمی شهرها اهمیت بیشتری پیدا کرد. در این دوره شاهد رشد موزه ها هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در دیپلماسی‌ شهری عناصر انسانی تشکیل دهنده شهر، در حد توان خود تلاش می کنند با کنشگران بین المللی ارتباط برقرار کنند و منافع ملی و منافع شهر خود را ارتقا دهند.
معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت خارجه اضافه کرد: هرگونه همکاری بین نهادهای شهرهای کشورها در این قالب، دیپلماسی شهری را تداعی می کند.
وی خاطرنشان کرد: پیامهای این دیپلماسی در وهله نخست تاکید بر هویت شهری است. مفاهیم مربوط به توسعه شهری، نیات انسان دوستانه، صلح جویانه و بهبود وضعیت معیشتی مردم از اهداف اصلی مورد توجه این دیپلماسی است.
وی ادامه داد: به عبارت دیگر شهر تلاش می کند تا در راستای منافع و امنیت ملی سهم خود را در حوزه های مختلف روابط خارجی افزایش دهد.
دکتر بیکدلی گفت: هر شهری با مردم دانا و خردمند می تواند مدعی دیپلماسی شهری شود. دارایی های شهر ابزارهایی جذاب برای توسعه دیپلماسی شهری است. هر چند این گنجینه ها در عین حال شاهدی بر خرد و هوشمندی ساکنان شهر است. گنجینه ها و دارایی های شهری همانند آنچه در اصفهان باشکوه ترین و افسانه ای ترین آنها را داریم گاهواره رشد و بروز خلاقیت ساکنان محیط پیرامون آن در شهر و ظهور دانشمندان و هنرمندان و صنعتگران است. سرزمین پر گهر از گهرهای انسانی و داراییهای مادی و معنوی تشکیل می شود.
وی افزود: دیپلماسی- هنر ، دیپلماسی دین و اندیشه ، دیپلماسی علمی و … از اجزای خانواده دیپلماسی شهری و دیپلماسی عمومی است.
وی اظهار داشت: وزارت امور خارجه ج.ا.ا برای تقویت این مجموعه از دیپلماسی مردمی در کشور اهمیت والایی قائل است. از همه کسانی که در افرینش زمینه های دیپلماسی شهری و بهره برداری از آن تلاش می کنند قدردانی می کند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.