تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
کد خبر : 34851

۶۹ درصد جمعیت استان اصفهان تحت پوشش تأمین اجتماعی است

۶۹ درصد جمعیت استان اصفهان تحت پوشش تأمین اجتماعی است

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: نزدیک به ۶۹ درصد جمعیت استان اصفهان را تحت پوشش داریم، در استان اصفهان سه میلیون و ۷۰۴ نفر تحت پوشش هستند که دو میلیون و ۹۹۸ هزار نفر بیمه شده و ۷۰۶ هزار نفر نیز مستمری بگیر هستند. به گزارش دنیای اسرار:مرتضی حاجی کاظمی در نشست خبری با

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: نزدیک به ۶۹ درصد جمعیت استان اصفهان را تحت پوشش داریم، در استان اصفهان سه میلیون و ۷۰۴ نفر تحت پوشش هستند که دو میلیون و ۹۹۸ هزار نفر بیمه شده و ۷۰۶ هزار نفر نیز مستمری بگیر هستند.
به گزارش دنیای اسرار:مرتضی حاجی کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تامین اجتماعی با بیان اینکه در استان اصفهان سه میلیون و ۷۰۴ نفر تحت پوشش هستند، گفت: نزدیک به ۶۹ درصد جمعیت استان اصفهان را تحت پوشش داریم، در استان اصفهان سه میلیون و ۷۰۴ نفر تحت پوشش هستند که دو میلیون و ۹۹۸ هزار نفر بیمه شده و ۷۰۶ هزار نفر نیز مستمری بگیر هستند.

وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی با پوشش بیش از ۵۲ درصد جمعیت کشور و ۴۶ میلیون مخاطب و اولین خریدار خدمات درمانی، بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور محسوب می شود.
وی در ارتباط با بیمه بیکاری بیان داشت: در سال گذشته در استان اصفهان ۸۲ هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری در استان پرداخت شده است.
حاجی کاظمی با اشاره باینکه سال گذشته ماهانه ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مستمری در اصفهان پرداخت شد، افزود: همچنین طی سال گذشته ۲۸ هزار میلیارد تومان در حوزه کمک‌های بلندمدت سازمان تأمین اجتماعی پرداخت گردید.
وی با اینکه سازمان تامین اجتماعی با اشاره به هزینه‌های کوتاه مدت سازمان در پرداخت کمک هزینه ایام بستری، بارداری، هدیه ازدواج گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۱ میلیارد تومان ماهانه پرداخت شده است
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: سازمان در حال پرداخت هزینه‌هایی که تعهد دارد است، هدف نهایی رعایت عدالت و افزایش اعتماد بوده است تا خدمات ساده‌تر و راحت‌تر به مردم ارائه شود و مخاطبان دسترسی بهتری به حقوق خود پیدا کنند.
وی با اشاره به تلاش تأمین اجتماعی برای بهبود شرایط خدمت‌رسانی به مردم، تصریح کرد: بسیاری از خدمات تأمین اجتماعی که در حدود ۴۰ خدمت می‌شود، غیرحضوری و هوشمند شده است و در تلاش هستیم تا خدمات را ساده‌تر و دقیق‌تر به مخاطبان برسانیم.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: در سال جاری پیش‌بینی می‌شود ۲۱۴ هزار میلیارد تومان به دیون دولت اضافه شود و این در حالی است که دیون معوقه حق بیمه‌ها بالای ۴۵۰ هزار میلیارد تومان است.
مرتضی حاجی کاظمی بیان داشت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با تعاملی که بین دولت و مجلس بوجود آمده کمک‌های بزرگی به سازمان تأمین اجتماعی شده بطوریکه در دو سال گذشته ۱۷۰ هزار میلیارد تومان به این سازمان تخصیص داده شده است.
محمد رجالی دراین نشست بااشاره به اینکه تا پایان ماه جاری دستورالعمل پرداخت پزشکان ابلاغ خواهد شد که بر اساس آن بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد پرداختی‌ها افزایش می‌یابد، اظهار داشت: پرداختی پزشکان تأمین اجتماعی از ابتدای سال محاسبه خواهد شد که رقم قابل توجهی خواهد بود و تا حدودی مسئله کمبود پزشک در آینده کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: هم اینک میانگین پرداخت به پزشکان متخصص در بیمارستان شریعتی در ماه ۲۰ میلیون تومان و پرستاران تا ۲۳ میلیون تومان است؛ برای مثال یک جراح قلب با تعرفه امسال حدود یک میلیون تومان بابت عمل جراحی دریافت می‌کند در حالی که در بخش خصوصی تعرفه حدود ۶۰ میلیون تومان است، واقعاً چه انگیزه‌ای برای یک جراح متخصص قلب وجود دارد که برای ۶ ساعت عمل جراحی حدود یک میلیون تومان دریافت کند.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان ابراز داشت: زمانیکه مبنای پرداختی پزشک از کار فردی کمتر باشد طبیعتاً فسادزا است و در حالی که باید یک هزار و ۲۰۰ پزشک داشته باشیم اکنون یکهزار پزشک داریم.
رجالی افزود: در این شرایط پزشکان ما خیلی راحت دارند مهاجرت می‌کنند و این درحالی است که چهل سال تلاش کردیم تا به استاندارد ۲ هزار نفر پزشک متخصص رسیدیم و اگر اکنون این روند ادامه پیدا کند مجبور هستیم متخصص از هند و بنگلادش وارد کنیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: جلساتی با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی در این باره برگزار شده و ان‌شاءالله این موضوع ممنوع می‌شود.
رجالی خاطرنشان کرد: اگر پزشکی خارج از هزینه مصوب پول دریافت کند به تعزیرات معرفی و ۲ تا سه برابر پولی که دریافته کرده جریمه می‌شود؛ در استان هم طی امسال به تعدادی پزشک در این خصوص تذکر دادیم و قرار داد ۲ پزشک را در اصفهان بدلیل گرفتن زیرمیزی لغو کردیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰ میلیون ویزیت در مراکز درمانی و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان انجام شد، اظهار داشت: افزایش ۱۸ درصدی ویزیت بیماران در حالی است که امکانات ما افزایش نیافته است.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه تعداد بستری‌ها ۱۸ درصد و جراحی ۲۰ درصد طی سال گذشته بیشتر شده، اضافه کرد: باید توجه داشت که هر عمل جراحی برای ما حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.
رجالی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۵ درصد عمل‌های جراحی استان در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی انجام شد، یاد آور شد: تأمین اجتماعی بزرگترین خریدار درمان و دومین ارائه دهنده خدمات درمانی است؛ در استان اصفهان ۳۳ مرکز درمانی داریم که بین ۱۵ تا ۳۰ درصد خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.