تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
کد خبر : 34886

بهره برداری از پروژه فیبر نوری برجهای مسکونی اپال در اصفهان

بهره برداری از پروژه فیبر نوری برجهای مسکونی اپال در اصفهان

با حضور مدیر مخابرات منطقه اصفهان انجام شد؛ بهره برداری از پروژه فیبر نوری برجهای مسکونی اپال در اصفهان با حضور مدیر مخابرات منطقه اصفهان پروژه فیبر نوری نجما در برج های اپال اصفهان واقع در شهرک شهید کشوری به بهره برداری رسید. به گزارش  دنیای اسرار، اسماعیل قربانی در این آیین ضمن خرسندی از

Print Friendly, PDF & Email

با حضور مدیر مخابرات منطقه اصفهان انجام شد؛
بهره برداری از پروژه فیبر نوری برجهای مسکونی اپال در اصفهان
با حضور مدیر مخابرات منطقه اصفهان پروژه فیبر نوری نجما در برج های اپال اصفهان واقع در شهرک شهید کشوری به بهره برداری رسید.

به گزارش  دنیای اسرار، اسماعیل قربانی در این آیین ضمن خرسندی از افتتاح طرح نجما در این مجموعه گفت: مخابرات به عنوان شرکت مادر تخصصی ارتباطات کشور که تامین ۹۸ درصد از ارتباطات فیبر نوری کشور را بر عهده دارد؛ عزم و اراده جدی خود را برای توسعه زیرساخت های فیبر نوری در قالب طرح جهادی نجما به منصه ظهور گذاشته و با تمام ظرفیت های موجود در راستای تحقق ارتباط تمام فیبر کشوری گام بر می دارد.

وی اظهار کرد : مخابرات منطقه اصفهان به عنوان استان پیشتاز در عرصه ارائه فیبر نوری منازل و مشاغل تاکنون ۴۰ هزار فرصت اتصال به شبکه فیبر نوری در سطح استان ایجاد کرده که با برنامه عملیاتی در قالب طرح نجما این عدد تا پایان سال آینده به ۲۰۰ هزار مشترک متصل خواهد رسید.

قربانی افزود: مخابرات در حال حاضر در استان ۱۲ هزار کیلومتر فیبر نوری و ۵۰۰ هزار کیلومتر تار فیبر نوری دارد و با اجرای طرح نجما زیر ساخت های این تکنولوژی در سطح استان توسعه خواهد یافت.

تکنولوژی ما را به سمت توسعه فیبر نوری سوق می دهد
مدیر مخابرات منطقه اصفهان گذر از شبکه سنتی مس به شبکه فیبر نوری را اقدامی ناگزیر در عرصه ارتباطات کشور دانست و عنوان کرد: در سالهای گذشته میانگین استفاده کاربران از اینترنت به طرز غیرقابل باوری افزایش یافته و قطعاً در آینده هم نیاز افراد جامعه بیشتر و بیشتر خواهد شد و اگر قرار است ظرفیت مصرف در کشور افزایش یابد، باید از محدودیت های شبکه مسی گذر کرده و مجهز به شبکه فیبر نوری شد.

اسماعیل قربانی با اشاره به مزایای فیبر نوری در مقایسه با شبکه‌های مسی بیان کرد: شبکه فیبر نوری نسبت به شبکه مسی در بسیاری از موارد از جمله سرعت، پهنای باند، برد، امنیت و مقاومت الکتریکی برتری های غیر قابل انکاری دارد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مزایای فیبر نوری در مقابل شبکه مسی، سرعت بالاتر آن است. فیبر نوری از نور به عنوان رسانه‌ای برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند و به دلیل سرعت نور در حدود ۳۰۰٬۰۰۰ کیلومتر بر ثانیه، اجازه می‌دهد تا اطلاعات با سرعت بسیار بالا منتقل شود و در مقایسه با شبکه‌های مسی که از جریان الکتریکی استفاده می‌کنند و سرعت آنها به حداکثر سرعت نور نمی‌رسد، فیبر نوری قابلیت انتقال داده‌ها با سرعت بسیار بیشتری را دارد.

قربانی با ابراز خرسندی از تجهیز مجموعه ساختمان های اپال به فیبر نوری گفت: زیرساخت های فیبر نوری در ساختمان ها می تواند علاوه بر پاسخگویی به نیازهای روزمره مشترکین برای پایش تصویری، سرویس های تصویری متمرکز و … نیز سودمند باشد.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان یکی از مهم ترین دغدغه های هر فرد را تامین مسکن دانست و اظهار کرد: شرکت های تامین انبوه مسکن می توانند به اقشار مردم در تامین این نیاز کمک کنند و من به نوبه خودم از تلاش های شرکت بهناد بنا در این راستا تشکر می کنم.

ارتباطات متحول کننده زندگی بشری
اسماعیل قربانی با اشاره به ایجاد تحول شگرف توسط ارتباطات در زندگی بشری گفت: حوزه ارتباطات از ابتدای ظهور اولین وسایل ارتباطی باعث تغییر در زندگی مردم شده و حتی در سال های اخیر و به عنوان یک پیشران در توسعه اقتصادی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در عصر دیجیتالی شدن هستیم همان دورانی که مفهوم دیجیتال، ظرفیت های جدیدی نظیر هوش مصنوعی، متاورس، دو قلوهای مجازی، واقعیت افزوده و … را پیش روی مردم قرار داده و در آینده نه چندان دور فضای زندگی ما را به شدت با خود گره خواهد زد و شرط عقل مهیا شدن برای این تحولات است.

قربانی گفت: ظرفیت های بی نظیری در فضای دیجیتال وجود دارد که می تواند به ثروت آفرینی، توسعه حاکمیت و بهبود زندگی مردم کمک کند و ما باید با تامین زیرساخت های لازم زمینه را برای استفاده بهینه از این ظرفیت های اساسی فراهم کنیم.

یاسر امامی مدیرعامل شرکت بهناد بنا مجری پروژه احداث ساختمان های اپال نیز ضمن خیر مقدم به حضار از اقدام سریع و جهادی مخابرات منطقه اصفهان در تامین زیرساخت های فیبر نوری این مجموعه قدردانی کرد.

گفتنی است، در حاشیه مراسم با حضور حضار تست سرعت سرویس فیبر نوری شرکت مخابرات ایران انجام شد.

لازم به ذکر است، مدیر مخابرات منطقه اصفهان پس از پایان این مراسم با حضور در تعدادی از واحدهای آماده این پروژه از نزدیک در جریان امور اجرایی این مجموعه قرار گرفت.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.