تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۱۷
کد خبر : 34973

ارتقای احساس امنیت با اجرای طرح محله محور در یک هزار محله اصفهان/انهدام ۲۳ باند سرقت طی یک ماه گذشته در اصفهان

ارتقای احساس امنیت با اجرای طرح محله محور در یک هزار محله اصفهان/انهدام ۲۳ باند سرقت طی یک ماه گذشته در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان: ارتقای احساس امنیت با اجرای طرح محله محور در یک هزار محله اصفهان/انهدام ۲۳ باند سرقت طی یک ماه گذشته در اصفهان   به گزارش دنیای اسرار، سردار حمید علینقیان پور در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اجرای طرح امنیت محله‌محور در استان گفت: اجرای این طرح در یک ماهه

Print Friendly, PDF & Email

فرمانده انتظامی استان اصفهان:
ارتقای احساس امنیت با اجرای طرح محله محور در یک هزار محله اصفهان/انهدام ۲۳ باند سرقت طی یک ماه گذشته در اصفهان

 

به گزارش دنیای اسرار، سردار حمید علینقیان پور در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اجرای طرح امنیت محله‌محور در استان گفت: اجرای این طرح در یک ماهه اخیر در یک هزار و ۱۸۷ محله استان سبب ارتقای احساس امنیت شهروندان شده است.

وی گفت:این طرح‌ها بر اساس نیازمندی پلیسی هر محله و خصوصیات جغرافیایی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سایر ابعاد دیگر آن تعریف و اجرا شده است.

وی اظهار داشت: در این محله‌ها بیش از ۲۵۰ طرح با موضوعات پیشگیری از جرائم، مقابله با سرقت و موضوع مواد مخدر بصورت علمی و بر اساس اصول جُرم شناسی اجرا شده است..

به گفته رئیس پلیس اصفهان، با اجرای طرح‌ امنیت محله‌محور، مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق به ارزش یکهزار میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال کشف و ۹۸ دستگاه خودرو توقیف شد و یکصد نفر از قاچاقچیان اصلی نیز دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه طی یک ماه گذشته ۱۵۰ نفر از اراذل و اوباش محلات دستگیر شدند، افزود: از این به بعد اراذل و اوباش شناسنامه دار می‌شوند و رفت و آمدها و کوچک‌ترین رفتار آنان تحت نظر می باشد.

این مقام ارشد انتظامی استان تاکید کرد: اصفهان دیگر محل مناسبی برای زندگی اراذل و اوباش خطرناک نیست و به آنها توصیه می‌کنیم که باید اصلاح شوند و اگر قابل اصلاح نیستند محل دیگری را به غیر از استان اصفهان انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه از اهداف طرح امنیت مله محور ارتقای احساس امنیت بین شهروندان است، گفت: طی یک ماه گذشته ۴۰۰ فقره سرقت کشف و حدود یک صد نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به دستگیری چندین باند سارقان خطرناک و سارقان به عنف افزود: در یک فقره پرونده جعل و کلاهبرداری ۷۲۵ میلیون ریال وجوه مال باخته به وی تحویل داده شد.‌

سردار علینقیان پور ادامه داد: ۲۳ باند سرقت طی یک ماه گذشته در استان منهدم و ۲ هزار و ۱۵۸ سارق خُرد در این مدت دستگیر شدند.

وی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی وقوع سرقت خُرد در اصفهان گفت: طی یک ماه گذشته تا ۲۰ درصد وقوع سرقت خرد در استان اصفهان کاهش داشته و کشفیات سرقت و اموال مسروقه افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ارتباط با قاچاق کالا توضیح داد: در طرح محله محور یک هزار میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال کالای قاچاق کشف و بیش از یک صد نفر قاچاقچی اصلی دستگیر شدند.‌

این مقام ارشد انتظامی درارتباط با حوزه پلیس فتا نیز بیان کرد: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ سایت مجرمانه در فضای مجازی شناسایی و جهت تعیین تکلیف به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار علینقیان پور با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد جرایم سایبری در استان اصفهان منجر به کشف شده است، افزود: ۶ هزار و ۲۴۵ مورد تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ پلیس فتا توسط شهروندان در تیرماه انجام و به آنان مشاوره داده شده‌است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان کرد:افزایش ۱۴.۸ درصدی میزان کشفیات جرایم سایبری نسبت به مدت مشابه سال گذشته
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: طی چهار ماهه امسال میزان کشفیات جرایم سایبری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴.۸ افزایش یافته است.

وی ادامه داد: کلاهبرداری اینترنتی با ۵۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل در صدر جرایم قرار دارد که علت عمده آن نیز در سایت‌های پذیرنده تبلیغات می باشد که مسئله ای نگران کننده‌ است.

سردار علینیقاین پور با بیان اینکه برداشت غیر مجاز از حساب‌ها در ردیف دوم جرایم سایبری می باشد، بیان کرد: وقوع جرایم برداشت غیر مجاز از حساب ۴۵.۸ درصد افزایش داشته که عمده دلیل آنبه لینک‌های آلوده‌ای است که بصورت پیامکی ارسال می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به انجام ۴۳۶۷ فقره مسدودسازی طی چهار ماه سال جاری در استان گفت:امسال ۱۳ هزار پاسخگویی و چهار هزار و و ۳۶۷ فقره مسدود سازی داشتیم که شامل سیم‌کارت‌ها، لینک‌های آلوده و کارت‌های بانکی است که با آنها عملیات پولشویی انجام می شد.

سردار علینیقاین پور اظهار داشت: طی چهار ماه گذشته در سال جاری ۱۸ میلیارد تومان از پول‌هایی که توسط کلاهبرداران از حساب مردم برداشت شده بود توسط پلیس کشف شد.

سردار علینقیان پور همچنین در باره اهمیت آموزش ماموران برای استفاده از سلاح و پیشگیری از حوادث منجر به فوت مُجرمان حین عملیات دستگیری گفت: در مجموع در نیروی انتظامی استان بیش از ۹۹ درصد از تیراندازی ماموران حین ماموریت تعقیب و دستگیری مُجرمان بر اساس ضوابط و قوانین تیراندازی با سلاح صورت می‌گیرد.

وی با مهم تاکید بر آموزش ماموران برای استفاده از سلاح حین ماموریت گفت: بر این اساس چند میدان تیر مجهز در استان وجود دارد که در آن، ماموران آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

فرمانده انتظامی اصفهان افزود: برای این موضوع، کتابچه‌ای مشتمل بر قانون بکارگیری سلاح نیز وجود دارد که به ریز نکات مختلف در باره شیوه برخورد با مُجرمان خطرناک که به دستور ایست پلیس توجه نمی‌کنند، در آن عنوان شده است..

وی یادآور شد: همچنین پس از هر شلیک سهوی یا عمدی ماموران، کمیسیونی در نیروی انتظامی تشکیل و تمام ابعاد حادثه بررسی می‌شود.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان