تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر : 35150

نخستین تفاهم‌نامه همکاری ایران و ویتنام امضا شد

نخستین تفاهم‌نامه همکاری ایران و ویتنام امضا شد

رئیس مجلس ملی ویتنام گفت: تفاهم‌نامه همکاری‌های پارلمانی میان رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس مجلس ملی ویتنام در راستای تقویت این همکاری‌ها به امضا رسید و بین رؤسای مجالس تبادل شد. به گزارش دنیای اسرار، وونگ دین هوئه رئیس مجلس ملی ویتنام پس از دیدار با سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، اظهار داشت: از پذیرش

Print Friendly, PDF & Email

رئیس مجلس ملی ویتنام گفت: تفاهم‌نامه همکاری‌های پارلمانی میان رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس مجلس ملی ویتنام در راستای تقویت این همکاری‌ها به امضا رسید و بین رؤسای مجالس تبادل شد.

به گزارش دنیای اسرار، وونگ دین هوئه رئیس مجلس ملی ویتنام پس از دیدار با سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، اظهار داشت: از پذیرش گرم استاندار اصفهان تشکر می‌کنم، این سفر به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط ویتنام و ایران برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: دلیل انتخاب اصفهان برای این سفر کوتاه این بود که استان اصفهان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی دارد.

دین هوئه عنوان کرد: در این سفر توانستیم از مسجد جامع اصفهان که بسیار زیبا است و شهرت جهانی دارد بازدید کنیم، همینطور از مراکز فرش دستباف، مس، قلمکاری و صنایع دستی نیز بازدید کردیم.

رئیس مجلس ویتنام ادامه داد: زمانی که وارد اصفهان شدیم متوجه شدیم که چرا به اصفهان نصف جهان می‌گویند.

وی گفت: پنجاه سال از روابط دیپلماتیک ویتنام و ایران می‌گذرد و تقویت همکاری در زمینه‌های فرهنگی، تجاری، اقتصادی در دستور کار است تا سطح زندگی اجتماعی مردم دو کشور افزایش یابد.

دین هوئه خاطرنشان کرد: از استاندار اصفهان برای سفر به ویتنام دعوت کردیم تا زمینه‌های همکاری بیشتری میان ویتنام و اصفهان فراهم شود.

رئیس مجلس ملی ویتنام بیان کرد: پس از گفتگو با رئیس مجلس ایران توانستیم نخستین تفاهم‌نامه همکاری در تاریخ پارلمانی ویتنام و ایران را امضا کنیم و به این آگاهی رسیده‌ایم که ظرفیت همکاری بسیاری میان دو کشور وجود دارد که باید تقویت شوند‌.

گفتنی است، وونگ دین هوئه رئیس مجلس ملی ویتنام در رأس هیأتی بلند پایه صبح روز گذشته نوزدهم مردادماه، به منظور دیدار و گفتگو با استاندار اصفهان و بازدید از مراکز تاریخی و فرهنگی در قالب سفری یک روزه وارد اصفهان شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان