تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۵۱
کد خبر : 35175

ثبت نام ۶۰ هزار اصفهانی در سامانه سماح

ثبت نام ۶۰ هزار اصفهانی در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان خبرداد؛ ثبت نام ۶۰ هزار اصفهانی در سامانه سماح   به گزارش دنیای اسرار، حجت‌الاسلام حسین اژدری در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار نفر در کل کشور در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که استان اصفهان در

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان خبرداد؛
ثبت نام ۶۰ هزار اصفهانی در سامانه سماح

 

به گزارش دنیای اسرار، حجت‌الاسلام حسین اژدری در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار نفر در کل کشور در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که استان اصفهان در جایگاه سوم کشور می باشد.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار مربوط به مرز مهران است که ۳۹۹ هزار نفر قصد خروج از این مرز را دارند، افزود: مرز شلمچه با ۱۱۶ هزار نفر و مرز خسروی با ۳۲ هزار نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی با تاکید بر لزوم ثبت‌نام زائران سفر اربعین در سامانه سماح گفت: سه رکن جمعیت، امنیت و سلامت زائران وابسته به ثبت‌نام مردم در این سامانه است و مسئولان دو کشور ایران و عراق در صورتی می‌توانند برای امنیت و سلامت مردم به خوبی برنامه‌ریزی کنند که میزان جمعیت را بدانند و متناسب با آن امکانات را فراهم کنند

حجت الاسلام اژدری با تاکید بر ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح افزود: حفظ امنیت زائران اباعبدالله الحسین (ع) از منزل تا مرز و عتبات و برگشت به منزل، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دستگاه‌ها هنگامی می‌توانند امنیت را تضمین کنند که تعداد زائران را بدانند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان استان اصفهان اضافه کرد: با توجه باینکه سلامت و درمان زائران امری مهم است و با گرمای هوا حساسیت آن بیشتر شده است، در این زمینه بر اساس جمعیت ثبت‌نامی، گروه‌ها و پایگاه‌های درمانی و بهداشتی و دارویی را افزایش می‌دهیم.

وی در ارتباط با آمار ثبت نامی های سامانه سماح توضیح داد: استان تهران با بیش از ۱۰۰ هزار نفر، خراسان رضوی با بیش از ۷۰ هزار نفر و اصفهان با بیش از ۶۰ هزار نفر در رده اول تا سوم ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح هستند.

حجت الاسلام اژدری با بیان اینکه مردم می‌توانند در سامانه سماح، مرزهای ورود و خروج را مشخص کنند، افزود: تاکنون ۲۵ هزار نفر در کشور برای سفر اربعین در مرز هوایی ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون در کل کشور ۳۸۷ هزار نفر آقایان و ۲۲۲ هزار نفر خانم ها در سامانه سماح ثبت‌نام کردند، که بیش از ۱۰۰ هزار نفر از افراد ثبت نام کننده نیز زیر ۱۸ سال سن دارند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان در خصوص بیمه زائران از طریق سامانه سماح بیان داشت: با توجه به مشکلاتی که در سال‌های قبل در زمینه بیمه برای افرادی که ثبت‌نام نکرده بودند، پیش آمد به همین دلیل ثبت‌نام برای بیمه برای زائران مهم است.

وی با بیان اینکه هزینه‌ای که مردم برای بیمه پرداخت می‌کنند متغیر است، گفت: زائر اگر ۳۵ هزار تومان پرداخت کنند بیمه تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان دیه و خسارت تقبل می‌کند، پرداخت ۴۵ هزار تومان تا سقف ۷۰۰ میلیون تومان و پرداخت ۵۵ هزار تومان تا سقف ۹۰۰ میلیون تومان خسارت و دیه به زائر داده می‌شود.

حجت الاسلام اژدری اضافه کرد: بیمه زائران نیز در کشور عراق پرداخت می‌شود و زائران می‌توانند با مراجعه به بیمه میهن خسارت دریافت کنند.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.