تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
کد خبر : 35595

تحصیل بیش از یک میلیون دانش‌آموز در استان اصفهان / ۵۴ هزار دانش‌آموز اتباع

تحصیل بیش از یک میلیون دانش‌آموز در استان اصفهان / ۵۴ هزار دانش‌آموز اتباع

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان: تحصیل بیش از یک میلیون دانش‌آموز در استان اصفهان / ۵۴ هزار دانش‌آموز اتباع مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بیش از یک میلیون دانش‌آموز در سطح استان اصفهان تحصیل می‌کنندکه نیمی از آنها در دوره ابتدایی و نیمی دیگر در متوسطه اول و دوم تحصیل می‌کنند. به

Print Friendly, PDF & Email
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

تحصیل بیش از یک میلیون دانش‌آموز در استان اصفهان / ۵۴ هزار دانش‌آموز اتباع

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بیش از یک میلیون دانش‌آموز در سطح استان اصفهان تحصیل می‌کنندکه نیمی از آنها در دوره ابتدایی و نیمی دیگر در متوسطه اول و دوم تحصیل می‌کنند.

به گزارش دنیای اسرار: محمدرضا ابراهیمی در نشست خبری بااصحاب رسانه بیان کرد: طبق آمار سال تحصیلی گذشته ۵۴ هزار دانش آموز اتباع در استان وجود دارد که حدود ۹۰ درصد آنان دانش‌آموزان اتباع افغانستانی هستند.

وی با اشاره به کمبود معلم در استان افزود: اصفهان در صدر پنج استان کشور قرار دارد که خوشبختانه در آستانه سال تحصیلی جدید یک‌هزار و ۴۵۰ معلم جدید جذب آموزش و پرورش در اصفهان شدند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۱ بیست و پنج هزار دانشجو معلم وارد دانشگاه فرهنگیان شدند، افزود: با استقرار دولت سیزدهم و با عنایت مقام معظم رهبری به دانشگاه‌های فرهنگیان سال گذشته ۲۵ هزار نفر در کشور و ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در استان اصفهان در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شدند.

ابراهیمی با بیان اینکه بُعد تربیتی معلم برای آموزش و پرورش مهم‌تر است،گفت: شعار امسال آموزش و پرورش “همه با هم مدرسه قوی، ایران قوی” است و از اهداف مهمی که مورد توجه قرار دارد «تربیت دینی و عدالت آموزشی» در سطح استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره باینکه شعار امسال آموزش و پرورش تربیت دینی و عدالت آموزشی است،افزود: اجرایی سازی سند تحول بنیادین در خط مقدم تعلیم و تربیت یعنی مدرسه از مهم ترین اقدامات است.

وی بیان داشت: در ذیل سند تحول بنیادین توجه ویژه‌ای به تربیت دینی و مقوله‌هایی همچون حجاب، عفاف، هیئت‌های دانش‌آموزی و اقامه نماز جماعت و تقویت هویت ایرانی اسلامی دانش‌آموزان شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید براینکه باید به مدارس دولتی توجه ویژه شود،اضافه کرد:در سال جاری حدود ۵۰ معلم جوان تحت عنوان رهیاران سند تحول بنیادین شیوه اجرایی سازی این سند را آموزش دیدند تا در مدارس دولتی منتخب محقق شود.

وی ادامه داد: تأمین تجهیزات و شاداب‌سازی مدارس دولتی با عنوان طرح شهید عجمیان در دستور کار قرار گرفته و برای برگزاری کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه، برنامه ریزی شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه آشنا کردن نوجوانان با پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام موضوعی مهم است، گفت: در این راستا اردوهای پیشرفت را راه‌اندازی کردیم و بر این اساس بیش از ۴۲ هزار دانش‌آموزان در سال گذشته به اردوهای راهیان پیشرفت رفتند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: توجه به نمادهای ویژه هویتی سرود ملی، پرچم ملی، مفاخر نام‌دار ادبی و ورزشی در دستور کار نیز قرار دارد، زیرا این موضوعات جزو عناصر هویت‌بخش جامعه می باشند.

ابراهیمی همچنین تاکید کرد: هیچ مدرسه غیرانتفاعی حق ندارد افراد فاقد کارت صلاحیت معلمی را بکارگیرد و چنانچه فردی بخواهد در مدارس غیردولتی تدریس کند؛ باید طبق سند تحول بنیادین ۳۶۰ ساعت دوره آموزشی بگذراند تا کارت صلاحیت آموزگاری برای او صادر شود.

وی گفت: امسال اصفهان نخستین استان پس از تهران بود که دارای رتبه تک رقمی در کنکور شد و در این زمینه باید راه را برای دانش‌آموزان خلاق فراهم ساخت .

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به وجود ۵۴ هزار دانش آموز اتباع در استان طی سال گذشته بیان کرد: علت این امر مهاجرپذیر بودن اصفهان است که از سایر شهرها، روستاها و استان‌ها به این خطه مهاجرت می‌کنند و آموزش و پرورش در حال ساماندهی این دانش آموزان است.

ابراهیمی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان گفت: خوشبختانه  تعداد زیادی مدرسه در حال ساخت و پروژه‌های نیمه تمام بسیاری داریم بطوریکه در هفته گذشته ۵۳ واحد آموزشی در استان اصفهان با ۲۵۰ کلاس را افتتاح کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ارتباط با سرانه ورزشی مدارس استان توضیح داد: رتبه دوازدهم به استان اصفهان تعلق داشت که طی یک سال گذشته به رتبه دوم ارتقا و ۱۰ پله صعود کردیم.

خبرنگار:محبوبه عزیز

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.