تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
کد خبر : 35631

درنیمه نخست سال ۱۴۰۲رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات استان اصفهان /رشد ۴۴ درصدی درآمد

درنیمه نخست سال ۱۴۰۲رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات استان اصفهان /رشد ۴۴ درصدی درآمد

مدیرکل گمرکات استان اصفهان خبر داد: درنیمه نخست سال ۱۴۰۲رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات استان اصفهان /رشد ۴۴ درصدی درآمد دکتر رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان داشت : در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان ؛ به میزان یک میلیون و ۱۹۲هزارتن و به ارزش ۷۸۵ میلیون و

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل گمرکات استان اصفهان خبر داد:
درنیمه نخست سال ۱۴۰۲رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات استان اصفهان /رشد ۴۴ درصدی درآمد
دکتر رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان داشت : در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان ؛ به میزان یک میلیون و ۱۹۲هزارتن و به ارزش ۷۸۵ میلیون و ۱۳۰ هزار دلاربوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ،از لحاظ وزنی ۱۸ درصد و از لحاظ ارزش ۱۷ درصد افزایش داشته است .

به گزارش دنیای اسرار:وی اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان را ۴۷۶ نوع کالا برشمرد و اظهار داشت : عمده ترین محصولات صادراتی از گمرکات استان اصفهان چدن آهن و فولاد و مصنوعات آن ، محصولات پتروشیمی ،محصولات لبنی و فرش ماشینی و دستباف می باشد .

رسول کوهستانی پزوه تعداد کشورهای هدف صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان ۸۱ کشور برشمرد و تصریح کرد : طی این مدت عراق ، پاکستان ، ترکیه ، افغانستان و امارات متحده عربی مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات استان اصفهان بوده است .

در ادامه مدیرکل گمرکات استان اصفهان در خصوص واردات کالااز طریق گمرکات استان اصفهان اظهار داشت: در شش ماهه امسال ۵۷ هزار و ۹۲۷ تن کالا به ارزش ۲۹۹ میلیون دلار از طریق گمرکات استان اصفهان ترخیص گردیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۳ درصد رشد و از لحاظ ارزش یک درصد افزایش داشته است .

وی عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین آلات مکانیکی و برقی ، خطوط تولید،اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی برشمرد و بیان داشت: طی این مدت مهمترین کشورهای مبدا واردات به مقصدگمرکات استان اصفهان چین، ترکیه ، امارات متحده عربی ، آلمان و ایتالیا بوده اند.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان میزان درآمد گمرکات استان اصفهان را ۱۴ هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال برشمرد و اظهار داشت : در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ درآمد گمرکات استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد رشد داشته است .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.