تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
کد خبر : 35640

افزایش آمار کشفیات و کاهش سرقت در اصفهان /انهدام ۱۰ باند بزرگ مافیایی مواد مخدر

افزایش آمار کشفیات و کاهش سرقت در اصفهان /انهدام ۱۰ باند بزرگ مافیایی مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبرداد؛ افزایش آمار کشفیات و کاهش سرقت در اصفهان /انهدام ۱۰ باند بزرگ مافیایی مواد مخدر فرمانده انتظامی استان اصفهان از رشد ۱۲۵ درصدی کشف پرونده های قاچاق و اهدام ۱۰ باند بزرگ مافیایی مواد مخدر در اصفهان خبرداد.‌ به گزارش  دنیای اسرار، سردار حمید علینقیان پور در نشست خبری با

Print Friendly, PDF & Email

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبرداد؛
افزایش آمار کشفیات و کاهش سرقت در اصفهان /انهدام ۱۰ باند بزرگ مافیایی مواد مخدر
فرمانده انتظامی استان اصفهان از رشد ۱۲۵ درصدی کشف پرونده های قاچاق و اهدام ۱۰ باند بزرگ مافیایی مواد مخدر در اصفهان خبرداد.‌

به گزارش  دنیای اسرار، سردار حمید علینقیان پور در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس با اشاره به برخورد با باندهای بزرگ و مافیایی قاچاق مواد مخدر در استان گفت: در یک ماه گذشته ۱۰ باند مافیایی منهدم و بالغ بر ۲ تُن و ۵۰۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اعتیاد به عنوان یکی از نگرانی های خانواده ها محسوب می شود، بیان کرد: در راستای پاسخگویی به این مطالبه مردم و رفع نگرانی آنان برخورد با خرده فروشان و ساقیان مواد مخدر در نقاط مختلف شهرو شهرستان های تابعه بیش از ۵ برابر شده است.

 

وی با اشاره به دستگیری ۲ هزار و ۴۰۰ سوداگر مرگ ظرف یک ماه گذشته در استان افزود: در همین مدت ۳۰۰ معتاد متجاهر نیز جمع آوری و تحویل کمپ های ترک اعتیاد شدند.

سردار علینقیان پور بیان داشت: در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل برخورد با مصادیق فعالیت های اقتصادی مجرمانه ۱۲۵ درصد افزایش و ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه نیز در این مدت ۵۶ درصد افزایش داشته است .

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ارتباط با اقدامات پلیش در فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا ) استان گفت:با توجه به حجم جرایم سایبری و اینکه بخش عمده‌ای از مجرمان مسیر فعالیت خود را به فضای سایبری منتقل کرده‌اند، مخاطبان باید باهوش، توجه و سواد رسانه‌ای خود از تله‌های مجرمان فرار کنند، در چند ماه گذشته تمرکز ویژه‌ای در حوزه پلیس فتا مد نظر قرار گرفته و سعی بر این بوده که چند قدم جلوتر از مجرمان، فضای سایبری را در دست گیریم و توفیقات خاصی نیز حاصل شده است.در این راستا ۸۴۶ سایت مجرمانه شناسایی و دائر کنندگان این سایت ها به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی  ادامه داد: عمده جرایم این سایت ها فعالیت در زمینه کلاهبرداری، فروش اقلام غیر مجاز نظیر داروهای غیرمجاز، مواد مخدر، سلاح و … بود که تمامی آنها با اقدام به موقع کارشناسان پلیس فتا مسدود و از ادامه فعالیت مجرمانه آنان جلوگیری به عمل آمد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: در کنار این فعالیت ها، اقدامات آموزشی و تخصصی و نظارت های گسترده بر کافی نت ها و کسب و کارهای مجازی و همچنین تولید و ارائه محتواهای آموزشی در بستر فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا نیز انجام گرفت و به ۱۰ هزار نفر از شهروندان هم به صورت تلفنی و حضوری مشاوره تخصصی در حوزه های امنیتی، انتظامی و حقوقی ارائه شد.

سردار علینقیان پور در ادامه به عملکرد پلیس آگاهی استان اصفهان طی یک ماه گذشته پرداخت و گفت: با توجه به ضرورت کنترل مجرمان و ایجاد امنیت در سطح جامعه و احساس امنیت در بین مردم و خانواده ها در زمینه انهدام باند های سازمان یافته سرقت و دستگیری سارقان توفیقات خوبی به دست آمده به گونه ای که آمار کشفیات جرایم سرقت در مقایسه با سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

وی  با بیان اینکه در وقوع سرقت هم آمارها کاهشی شده است تصریح کرد: الحمد الله به سمتی پیش می رویم که به حول و قوه الهی به گونه ای محیط برای سارقان نا امن شود که شاهد هیچ گونه سرقتی در سطح استان نباشیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در حوزه پلیس راه طرح ها و ایده های عالی و تاثیرگذاری در زمینه کاهش تصادفات و مدیریت ترافیک جاده ها به مورد اجرا گذاشته شده و با افتخار می گویم که ایده های نوآورانه کارشناسان این پلیس مورد تایید فرماندهی کل قرار گرفته تا به عنوان پایلوت مورد استفاده در سایر استان ها قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: طرح های آموزشی خاصی هم در پلیس راهور و هم در پلیس راه استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته که انشاء الله در هفته فراجا این طرح ها رونمایی خواهند شد و سعی می کنیم که نوروز ۱۴۰۳ کمترین آمار تصادفات را هم در داخل جاده ها و هم در داخل شهرها داشته باشیم.

وی اضافه کرد: سعی بر روان‌سازی ترددها در پلیس راهور بوده، ناوگان موتوری تقویت شده و در هفته فراجا نتایج اقدامات انجام شده اعلام خواهد شد، در سطح جاده‌های داخلی نیز شاهد کاهش قابل توجه تصادفات فوتی و جرحی بوده‌ایم و این پلیس وظایف دیگری از جمله صدور و تعویض گواهینامه، نظارت بر عملکرد آموزشگاه‌ها، تعویض پلاک خودرو و طرح تردد خودروها طی روزهای ابتدایی مهرماه را برعهده دارد که اقدامات آن به خوبی در حال انجام است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: امسال در زمینه خدمت رسانی به زائران اربعین بالغ بر ۷۳ هزار جلد گذرنامه زیارتی صادر شد که هر کدام از آنها یک پروسه خاصی را طی کردند و از این نظر رتبه نخست کشوری را بدست آورد.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.