تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
کد خبر : 35730

مولود ربیع پیام آور وحدت

مولود ربیع پیام آور وحدت

    به گزارش دنیای اسرار:با تولدش کاخ‌ها و بتکده‌ها و صومعه‌ها لرزیدند و نور هدایت سراسر گیتی را فرا گرفت. در ربیع الاول زیبایی با مولود کعبه دوچندان شد، فرزندی پا به عرصه حیات گذاشت که با آمدنش هرچه زیباییست نمایان و هرچه زشتی و پلیدیست ناپیدا می‌شود، با آمدنش گل‌ها و لاله‌ها به

Print Friendly, PDF & Email

 

 

به گزارش دنیای اسرار:با تولدش کاخ‌ها و بتکده‌ها و صومعه‌ها لرزیدند و نور هدایت سراسر گیتی را فرا گرفت. در ربیع الاول زیبایی با مولود کعبه دوچندان شد، فرزندی پا به عرصه حیات گذاشت که با آمدنش هرچه زیباییست نمایان و هرچه زشتی و پلیدیست ناپیدا می‌شود، با آمدنش گل‌ها و لاله‌ها به رقص و پایکوبی روی می‌آورند، چهره نورانی و رحمانیش نورانیت و رحمانیت را عالمگیر کرد، شادی و برکت شبه جزیره عربستان را در آغوش گرفت.

 

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد                     دل رمیده ما را انیس و مونس شد

نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت               به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد

مکه خانه معبود، منتظر مولود خود و در اشتیاق خاتم بی‌قراری می‌کرد. ربیع الاول سرور و شادی را  با تولد فرزندش به ارمغان می‌آورد، با تولدش کاخ‌ها و بتکده‌ها و صومعه‌ها لرزیدند و نور هدایت سراسر گیتی را فرا گرفت. در ربیع الاول زیبایی با مولود کعبه دوچندان شد، فرزندی پا به عرصه حیات گذاشت که با آمدنش هرچه زیباییست نمایان و هرچه زشتی و پلیدیست ناپیدا می‌شود، با آمدنش گل‌ها و لاله‌ها به رقص و پایکوبی روی می‌آورند، چهره نورانی و رحمانیش نورانیت و رحمانیت را عالمگیر کرد، شادی و برکت شبه جزیره عربستان را در آغوش گرفت.

فرزندی پا به عرصه وجود گذاشت که پایان دهنده رسولان الهی و خاتم النبیین نام گرفت، آمنه مادر عالم، نوزاد بی مثل و مانندش را در آغوش می‌گیرد و سیمای ماه گونه‌اش را می‌بیند و سرور و شعف سرتاسر وجودش را لبریز می‌کند گویا سید عرب و عجم، ختم رسل ، زداینده پلیدی‌ها و آمال و آرزوهای ستم دیدگان آمده است تا غم و اندوه را از چهره مکه بزداید و راستی و پاکی را جایگزین هرچه زشتی و پلیدیست کند.

ملائک آسمان‌ها شادی کنان به یکدیگر شادباش می‌گویند و تولد برترین مولود هستی را جشن می‌گیرند و می‌دانند با آمدنش بساط شرک و بت پرستی از حجاز برچیده و توحید و یکتاپرستی گسترده خواهد شد، نور الهی بیش از پیش زمین را منور خواهد کرد و بشریت رهنمایی در ظلمات و تاریکی‌ها پیدا کرده است، او خضر گونه رهنما و رهبر فرزندان آدم خواهد بود و به آنان می‌آموزد هر آنچه نمی‌دانستند و تمدنی را به وجود خواهد آورد که شرق و غرب عالم را فرا خواهد گرفت و کاخ استبدادیان را ویران خواهد کرد.

محمد (ص) کودکیش را در دامان مادر و پدر بزرگش می‌گذراند زیرا هنگامی که زندگی را در می‌یابد عبدالله پدرش بدرود حیات گفته بود تا این گونه سختی‌ها و دشواری‌های زندگی او را آبدیده کند و به ناگاه آمنه مادرش را نیز از دست می‌دهد، پدربزرگش بدرود حیات می‌گوید تا مصیبت‌های روزگار قوی‌ترش سازد ولی محمد صلی الله علیه و آله می‌آموزد حیات و ممات سرنوشت حتمی بشر است . در دامان عمویش ابوطالب پرورش می‌یابد و فرشتگان الهی نگهبان و حافظ او از سوی پروردگار عالمند.

ابرهای آسمان مسئولند او را از گزند تشعشعات آفتاب برهانند و خدای هستی تربیتش را به عهده می‌گیرد که مکارم اخلاق در او اوج گیرد تا جایی که فرمود: « بعثت لاتم مکارم الاخلاق»( بر انگیخته شدم تا مکارم اخلاق را به اتمام برسانم) به هرجا و به هر کوی و برزنی که می‌رفت برکت آنجا را فرا می‌گرفت، صدق و راستی او شهره شهر می‌شود، امین و امانتداریش ، زیبایی چهره‌اش، پاکی و پاکدامنیش، بی پروایی و شهامتش مکه را شهره حجاز می‌کند.

هرجا بخواهند نمونه‌ای از مکارم اخلاق را در مکه معرفی کنند نام محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم به تلألو در می‌آید، با دوست و دشمنش با انصاف و میانه‌روی مواجه می‌کند، از بت پرستی دوری گردان است ، از شکم بارگی به دور است و می‌گوید هر آنچه انجامش می‌دهد شکیبا و صبور ایستاده بر تارک شجاعت و شهامت، بی‌توجه به ملامت ملامت کنندگان و مقاوم در راه هدف به پیش می‌رود و مکه‌ای که قصد کشتنش را داشت دوباره با قلب مهربان خود و با صبر و شکیبایی فتح می‌کند و فتح الفتوحی را بدون خونریزی به وجود می‌آورد .

مولود مکه ، کعبه عشاق را از لوث بت پرستی در نهایت اقتدار می‌زداید و عَلم توحید و یکتاپرستی را برافراشته می‌کند و ندای وحدانیت را تا چهارگوشه عالم فریاد می‌کند و بشریت را از عِلم و حقیقت سیراب می‌کند.

اکنون مکه مکرمه به یمن فرزندش، مأمن و تکیه‌گاه مومنان ، ملجأ مستضعفان و خانه حقیقی معبود است و حق طلبان گرداگردش طواف می‌کنند و فرشتگان عالم، تسبیح گویان نگین هستی، ختم رسل، ماه ربیع، محمد مصطفی را به نظاره نشسته‌اند و خاکیان هفته وحدتش را جشن می‌گیرند و می‌سرایند:

مولود ربیع پیام آور وحدت و عزت از سوی پروردگار است.

تهیه و تنظیم : سرتیپ دوم پاسدار حمید علینقیان پور – فرمانده انتظامی استان اصفهان

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان