تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
کد خبر : 35772

امضای ۷ سند همکاری دانشگاه اصفهان با ۴ دانشگاه مطرح جهان اسلام، در مراسم اختتامیهٔ پنجمین دورهٔ آیین اعطای جایزه مصطفی(ص)

امضای ۷ سند همکاری دانشگاه اصفهان با ۴ دانشگاه مطرح جهان اسلام، در مراسم اختتامیهٔ پنجمین دورهٔ آیین اعطای جایزه مصطفی(ص)

در مراسم اختتامیهٔ پنجمین دورهٔ آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) و نهمین همایش بین المللی علم و فناوری دانشگاه اصفهان، ۷ سند همکاری با ۴ دانشگاه منعقد و امضا شد. به گزارش دنیای اسرار:در این مراسم تفاهم نامه همکاری با دانشگاه کراچی پاکستان در حوزهٔ خاص مبادله دانشجو و استاد به امضای رئیس دانشگاه اصفهان و

Print Friendly, PDF & Email

در مراسم اختتامیهٔ پنجمین دورهٔ آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) و نهمین همایش بین المللی علم و فناوری دانشگاه اصفهان، ۷ سند همکاری با ۴ دانشگاه منعقد و امضا شد.

به گزارش دنیای اسرار:در این مراسم تفاهم نامه همکاری با دانشگاه کراچی پاکستان در حوزهٔ خاص مبادله دانشجو و استاد به امضای رئیس دانشگاه اصفهان و رئیس دانشگاه کراچی رسید. یکی از سرفصل های مهم در این تفاهم نامه، مبادله ۲۰ دانشجوی ارشد و ۱۰ دانشجوی دکتری بود که مورد توافق قرار گرفت.

در ادامه تفاهم نامه همکاری با دانشگاه UTM مالزی به امضای روسای دانشگاه اصفهان و دانشگاه مالزی رسید.

لازم به یاداوری است، در این مراسم یروفسور احمد حسن و علی هادی قبول کردند که به عنوان استاد وابسته با دانشگاه اصفهان همکاری داشته باشند.

در ادامه تفاهم نامهٔ همکاری دانشگاه خزر کشور آذربایجان را رئیس دانشگاه اصفهان و رئیس دانشگاه خزر امضا کردند. این تفاهم نامه در راستای دیپلماسی علمی و تحکیم روابط بین کشورهای همسایه بسیار حائز اهمیت است. همچنین برای تنوع بخشی به سبد دانشجویان خارجی، فرصت بسیار خوبی است که باید به نحو مطلوب از آن بهره مند شد.

تفاهم نامه دانشگاه اصفهان با موسسه فاطمیه پاکستان نیز توسط رئیس دانشگاه و مدیر اجرایی موسسه فاطمیه امضا شد. در این تفاهم نامه همکاری در زمینه های متعدد، به ویژه در حوزه علوم انسانی، تبادل استاد و دانشجو مورد موافقت قرار گرفت.

دکتر هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان در این مراسم اظهار امیدواری کرد که این جلسه شروعی برای تغییر و تحولات جدی و تعاملات بین المللی بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه های جهان اسلام باشد.

دکتر آرش شاهین مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان نیز تصریح کرد: امضای تفاهم نامه به تقویت همکاری های ما کمک می کند. امروز ۷ سند همکاری را با ۴ دانشگاه خوب امضا کردیم و در برنامه های آتی نیز قرار است با مرکز کربن دی اکسید مالزی نیز به منظور بین المللی سازی پژوهش، تفاهم نامه همکاری داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: قرار است تفاهم نامه همکاری با یک انجمن بین المللی در پاکستان در حوزه زیست انسان شناسی و علوم زیستی داشته باشیم .

دکتر شاهین تصریح کرد: امضای تفاهم نامه بین دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان و دانشکده فیزیک دانشگاه فنی ترکیه نیز در دستور کار قرار دارد.

همکاری با دانشگاه تونس هم از دیگر برنامه های دانشگاه اصفهان است.

مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان، هدف از امضای این تفاهم نامه ها را ارتقا جایگاه علمی و رشد موسسات آموزش عالی در جهان اسلام دانست.

گفتنی است، پنجمین دوره رویداد «جایزه مصطفی(ص)» از ششم مهر در اصفهان آغاز شد و تا دوازدهم این ماه ادامه دارد.

این رویداد با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری از اوایل دهه ۹۰ شروع بکار کرد و تاکنون چهار دوره آن در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده است.

بیش از یکصد نفر از دانشمندان جهان اسلام از ۴۰ کشور در پنجمین رویداد جایزه علم و فناوری مصطفی(ص) در اصفهان شرکت دارند.

در مراسم اختتامیهٔ پنجمین دورهٔ آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) و نهمین همایش بین المللی علم و فناوری دانشگاه اصفهان نیز ۱۴ نفر از دانشمندان برگزیده جهان اسلام شرکت داشتند که حاصل این حضور امضای ۷ تفاهم نامهٔ همکاری دانشگاه اصفهان با ۴ دانشگاه مطرح جهان اسلام بود.

 

خبرنگار:منصوره عزیز

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.