تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر : 35903

طرح «پلی به سوی صادرات» رونمایی شد

طرح «پلی به سوی صادرات» رونمایی شد

  برنامه‌ریزی ویژه اتاق بازرگانی اصفهان برای توسعه صادرات استان طرح «پلی به سوی صادرات» رونمایی شد به گزارش دنیای اسرار:رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در مراسم رونمایی از طرح «پلی به سوی صادرات» گفت: این طرح می‌تواند به توسعه صادرات کمک کند، لذا با توجه به رسالت‌های اتاق، از هر اقدامی در راستای توسعه صادرات

Print Friendly, PDF & Email

 

برنامه‌ریزی ویژه اتاق بازرگانی اصفهان برای توسعه صادرات استان

طرح «پلی به سوی صادرات» رونمایی شد

به گزارش دنیای اسرار:رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در مراسم رونمایی از طرح «پلی به سوی صادرات» گفت: این طرح می‌تواند به توسعه صادرات کمک کند، لذا با توجه به رسالت‌های اتاق، از هر اقدامی در راستای توسعه صادرات استان حمایت می‌کنیم

امیر کشانی اظهار کرد: در دوره جدید اتاق بازرگانی، موضوع صادرات مورد توجه جدی قرار می‌گیرد، موضوع صادرات مهم است اما شرایط صادراتی اصفهان چندان خوب نیست.

وی ادامه داد: مجموع صادرات استان ۲.۹ درصد است که برای اصفهان که سهم ۱۱ درصدی اقتصاد ایران را دارد چندان آمار خوبی نیست، طرح «پلی به سوی صادرات» می‌تواند به توسعه صادرات کمک کند، استفاده از تجربیات در صادرات بسیار مهم است و کمک می‌کند کار بهتر پیش برود.

کشانی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: اقدامات خوبی در راستای توسعه صادرات استان برنامه‌ریزی شده است، دو کالای اصلی صادراتی و پنج کشور اصلی مقصد صادراتی استان مورد مطالعه و تحلیل قرار گرفته‌اند و امید است بتوان با برنامه‌ریزی و نگاه جامع، شرایطی را فراهم آورد که همه شاهد توسعه صادرات استان باشیم.

 

نوید ادریس، سرپرست بهبود و توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: طرح «پلی به سوی صادرات» برنامه جامعی است که در گام نخست می‌تواند مشکلات صادرات هر بنگاه را مورد ارزیابی قرار داده و نقاط ضعف و قوت مهم صادراتی آن بنگاه را مشخص نماید. در گام دوم سعی بر آن است که مراحل لازم جهت عملیات صادرات از ابتدا تا انتها را تدوین کرده و شیوه مناسب صادرات را به شکل خودخوان و از طریق سایت منتشر نماییم.

 

نوید ادریسوی ادامه داد: در طرح «پلی به سوی صادرات» سعی بر آن است که از پتانسیل‌های اتاق بازرگانی اصفهان از طریق پیوند زدن طرح‌ها به یکدیگر به شکل هدفمند‌تری، مشکلات فعالان اقتصادی را برطرف نماییم.

 

سرپرست بهبود و توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: صادرات تنها ارسال کالا از یک کشور به کشور دیگر نیست. شما با کالای خود، برند، هویت و فرهنگ ملی کشورتان را به مردمان کشور دیگر معرفی می‌کنید. با ارزیابی جامع می‌توانید استراتژی درست را انتخاب کرده و پتانسیل خود را در جهت توسعه و ورود به بازار جهانی به شکل بالفعل درآورید.

 

وی عنوان کرد: صادرات در حالی که عملکرد شرکت از جمله حجم فروش، سهم بازار، سودآوری و موقعیت رقابتی را بهبود می‌بخشد روی سطوحی از استخدام، درآمدهای ارزی، توسعه صنعتی و رفاه ملی هم به طور مثبت تأثیر می‌گذارد. با توسعه جهانی شدن و ادغام اقتصادی در میان کشورها، صادرات یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بین‌المللی کردن شرکت‌ها و اقتصادهای ملی شد. مدیران شرکت‌ها برای رقابت در بازارهای داخلی و همچنین خارجی باید مسائل و موانع متعدد صادراتی و نتایج آنها را روی توسعه صادراتی شرکت درک کنند. این مساله برای سیاست‌گذاران هم به منظور اتخاذ برخی اقدامات برای حذف یا حداقل کاهش آثار آنها دارای اهمیت است.

 

ادریس گفت: ارزیابی آمادگی صادرات و خود مربیگری صادراتی دو موضوع مهم در طرح «پلی به سوی صادرات» است،  چهار اصل صادراتی مهم شامل دانش صادراتی، منابع صادراتی، رقابت‌پذیری و زیرساخت صادراتی مواردی هستند که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

 

فروزان نظری، کارشناس شورای عالی جوانان نیز در این آیین عنوان کرد: ارزیابی آمادگی صادرات، ابزاری است که به فعال اقتصادی کمک می‌کند، آیا کسب و کار او آماده ورود یا گسترش به بازارهای خارجی است یا خیر.

 

وی افزود: فرم ERA پیش‌رو، یک نسخه تکمیلی، حاصل مطالعات جامعیست از فرم‌های ملی و بین‌المللی که از دانشگاه‌های معتبر دنیا، ارگان‌های مهم دولتی و شرکت‌هایی که در حوزه صادرات فعالیت داشتند احصا و با توجه به روند و اصول صادراتی کشور ایران، بومی‌سازی شده است.

 

میرهادی سیدی، مشاور سازمان توسعه تجارت نیز گفت: حرکت اتاق بازرگانی اصفهان در ایجاد طرح «پلی به سوی صادرات» اتفاق بسیار خوب و ارزنده‌ای است و جای تشکر دارد.

 

وی ادامه داد: این موضوع که سازمان‌های توسعه تجارت خدماتی ارائه بدهند بدون اینکه بدانند شرکت‌ها در چه حدی از آمادگی هستند در دنیا منسوخ شده و الان باید هر شرکتی که در معرض دریافت خدمات است ابتدا مورد ارزیابی قرار گیرد و متناسب با سطحی که از ارزیابی مشخص می‌شود برای هر کدام از تجار خدماتی متناسب‌سازی شده ارائه شود.

 

مشاور سازمان توسعه تجارت گفت: متناسب‌سازی خدمت با وضعیت شرکت‌ها، الگوی مدرن کمک دادن به شرکت‌ها است که در سازمان توسعه تجارت به زودی برای اجرای آن در سطح ملی برنامه داریم.

 

وی گفت: اتاق اصفهان در بسیاری از زمینه‌ها پیشتاز بوده و اقدامات آن باعث افتخار است و لذا باید به اتاق اصفهان تبریک گفت. امید است این طرح نیز با ارزیابی اصولی آمادگی صادراتی شرکت‌ها به آنها نشان دهد کاستی‌های آنها

 

چیست و بعد بتوانیم متناسب با کاستی‌ها برای شرکت‌ها کمک‌هایی داشته باشیم و در آینده شاهد اجرای این طرح ارزشمند در سراسر کشور باشیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.