تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر : 36048

آب و فرونشست؛ روایت استاندار اصفهان و دستورات وزیر کشور

آب و فرونشست؛ روایت استاندار اصفهان و دستورات وزیر کشور

  نشست بررسی مسائل و چالش‌های استان اصفهان عصر روز گذشته یکم آبان ماه با حضور وزیر کشور، معاونین و مدیران این وزارتخانه، استاندار اصفهان و معاونین استاندار با محوریت آب و فرونشست در محل وزارت کشور برگزار شد. به گزارش دنیای اسرار:عصر روز گذشته دوم آبان ماه، جلسه‌ای به مدت بیش از چهار ساعت

Print Friendly, PDF & Email

 

نشست بررسی مسائل و چالش‌های استان اصفهان عصر روز گذشته یکم آبان ماه با حضور وزیر کشور، معاونین و مدیران این وزارتخانه، استاندار اصفهان و معاونین استاندار با محوریت آب و فرونشست در محل وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش دنیای اسرار:عصر روز گذشته دوم آبان ماه، جلسه‌ای به مدت بیش از چهار ساعت در دفتر دکتر احمد وحیدی وزیر کشور و با حضور معاونان وزارت خانه، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان و معاونان وی برگزار شد.

در این جلسه استاندار با یاد ۲۴ هزار شهید اصفهان که ۱۱ درصد کل شهدای کشور را تشکیل داده اند، سخنان خود را شروع کرد.

وی از ۲۸ شهرستان، ۵۶ بخش، ۱۱۴ شهر، ۱۳۳ دهستان و ۹۱۱ روستا، ۱۵۶ واحد دانشگاهی، ۲۲۰ هزار دانشجو، سهم ۱.۵ درصدی تولید ناخالص ملی و ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان اصفهان سخن گفت؛ استانی که دارای ۱۶ میراث ملموس، دو مورد میراث ناملموس، ۱۹۹ رشته صنایع دستی ثبت شده، ۱۵ شهر خواهر خوانده، یک هزار و ۶۹۸ اثر ثبت ملی شده و ۲۰ هزار اثر تاریخی است.

استاندار اصفهان در ادامه گزارش خود به مشکلات هم پرداخت که فصل نخست آن، تامین آب و فرونشست زمین بود. آلودگی هوا، مسایل حمل و نقل عمومی، شبکه فاضلاب شهری، آسیب های اجتماعی، طرح تکام و توانمندسازی روستاها هم دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح و درباره آن ها تبادل نظر شد.

در این نشست معاونان استاندار اصفهان هم در حوزه مسئولیتی خود به ارائه گزارش پرداختند و معاونان وزیر کشور هم نظرات و ارزیابی های خود را از اقدامات انجام شده و مسایل باقی مانده مطرح کردند.

احمد وحیدی وزیر کشور در این نشست با تقدیر از تلاش های استاندار، معاونان و مدیران استانداری برای پیشرفت روز افزون استان اصفهان، یادآور شد: کاهش آسیب های اجتماعی یک مساله بسیار مهم است که هماهنگی با سازمان امور اجتماعی برای تداوم روند کاهشی این آسیب ها ضروری است.

????وی از اقدام استانداری اصفهان برای تشکیل کمیسیون دانش آموزی، اردوهای راهیان پیشرفت و برنامه ریزی منجر به رشد یک درصدی جمعیت به عنوان تلاش های خوب یاد کرد و از مسئولان مربوطه خواست تا درباره ساماندهی معتادان متجاهر، ابلاغ‌های مربوط به قانون جوانی جمعیت و حل اختلافات تقسیمات کشوری اقدامات لازم را به عمل آورند.

وحیدی، در مورد مساله اتباع غیر مجاز هم دستورات لازم را صادر و بر ساماندهی سایر اتباع تاکید کرد.

وزیر کشور در ادامه از کمبود آب و فرونشست زمین در اصفهان به عنوان یک نگرانی مهم یاد کرد و از معاونت عمرانی خواست با جدیت بیش از پیش، این مساله را تا حل مساله پیگیری کند.

وحیدی، وضعیت گاوخونی را هم نگران کننده خواند و بر چاره جویی جهت تغییر وضعیت این تالاب، با توجه به وجود آب در بالادستها تاکید کرد.

وی همچنین دستوراتی برای کاهش آلودگی هوای اصفهان به ویژه در فصول سرد سال، احیای بستر زاینده رود، تولید واکسن سالک، پرداخت خسارات حوادث طبیعی توسط مدیریت بحران، اجرای هرچه بهتر طرح تکام برای توسعه روستاها و نیروی انسانی استانداری، فرمانداری و بخشداری صادر کرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.