تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۶:۱۴
کد خبر : 36052

دانشگاه اصفهان میزبان «هفتمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها»

دانشگاه اصفهان میزبان «هفتمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها»

دبیر هفتمین همایش بین المللی اینترنت اشیا در نشست خبری با اصحاب رسانه تصریح کرد: دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان مفتخر است با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد میزبان هفتمین دوره کنفرانس بین المللی اینترنت اشیا و کاربردها باشد. به گزارش دنیای اسرار: محمدعلی نعمت بخش دبیر هفتمین همایش بین المللی اینترنت اشیا در نشست خبری

Print Friendly, PDF & Email

دبیر هفتمین همایش بین المللی اینترنت اشیا در نشست خبری با اصحاب رسانه تصریح کرد: دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان مفتخر است با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد میزبان هفتمین دوره کنفرانس بین المللی اینترنت اشیا و کاربردها باشد.

به گزارش دنیای اسرار: محمدعلی نعمت بخش دبیر هفتمین همایش بین المللی اینترنت اشیا در نشست خبری این کنفرانس عنوان  کرد:مفهومی به نام اینترنت اشیاء برای نخستین بار در سال ۱۳۸۰ شمسی توسط کویین اشتون از دانشگاه MIT مطرح شد. در سال‌های گذشته، محققین و دانشمندان صنایع سعی کردند این مفهوم را به فناوری تبدیل کنند و در نتیجه آن، تکنولوژی اینترنت اشیاءشکل گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، ادامه داد: در سال ۲۰۲۲، افزون بر دویست میلیارد دلار در زمینه اینترنت اشیاء در دنیا سرمایه‌گذاری صورت گرفت و در حال حاضر شاهد آن هستیم که این تکنولوژی در صنایع و جامعه مورد استقبال قرار گرفته است.

دبیر «هفتمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا و کاربردها» افزود: یکی از اهداف اینترنت اشیاء، ثبت و تبادل اطلاعات در بستر اینترنت است و در حال حاضر بر طبق آمار موجود، حدود ۱۷ میلیارد دستگاه و شی دارای حسگرهای اینترنت اشیأء در دنیا وجود دارد.

وی گفت:با توجه به اینکه حضور اینترنت اشیا در زندگی روزمره در آینده نزدیک قابل ملاحظه خواهد بود، سرمایه‌گذاران علمی و فنی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این حوزه ، شغل‌های نو را ایجاد کنند.

نعمت بخش بیان کرد:تحقیقات علمی در این حوزه در ایران و جهان به سرعت در حال رشد است. در این راستا، هوش مصنوعی نیروی محرکه واقعی برای استفاده از پتانسیل کامل اینترنت اشیا است. چهار بازار عمده وجود دارد که ترکیب هوش مصنوعی و اینترنت اشیا بر آنها تأثیر می‌گذارد: گجت‌های پوشیدنی، خانه‌های هوشمند، شهرهای هوشمند و صنایع هوشمند. نوآوری ‌های متعدد در زمینه اینترنت اشیا و هوش مصنوعی نوید پیشرفت‌های خارق العاده در صنایع مختلف مانند تولید، کشاورزی، زنجیره تامین و غیره را می‌دهد.

وی اظهارداشت:دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان و دانشکده فنی مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد از پیشگامان فعالیت علمی در زمینه اینترنت اشیاء در کشور به شمار می‌روند،در همین راستا،  دانشگاه اصفهان مفتخر است  میزبان هفتمین دوره این کنفرانس سالانه در روزهای ۳ و ۴ آبان ماه مبتنی بر ۱۴ محور باشد.

نعمت بخش بااشاره به اینکه مقالات توسط 73داورمورد بررسی قرارمیگیرد، افزود:در این راستا 185 مقاله به دبیرخانه کنفزانس ارسال شده که حدود 36 مقاله مورد پذیرش برای ارایه شفاهی  قرار گرفت و ۲۸ مقاله برای ارایه به صورت پوستر انتخاب شد.

وی عنوان کرد:دانشگاهیان، دانشجویان، شرکتهای صنعتی و سازمانهای دولتی علاقمند و صاحب تجربه در حوزه اینترنت اشیاء  در این کنفرانس مشارکت و حضور فعال دارند.

احمدرضا منتظرالقائم دبیر علمی همایش نیز اظهار کرد: در راستای برنامه های جانبی هفتمین کنفرانس بین المللی اینترنت اشیا و کاربردها، رویداد نوآوری محصولات دیجیتالی و هوشمند برگزار می شود.

وی تصریح کرد: بالغ بر ۶۸ مقاله در این کنفرانس پذیرش شده است و تمامی مقالات «هفتمین دوره کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا و کاربردها» در پایگاه سیویلیکا و پایگاه کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهند شد.

منتظرالقائم مدیر مرکز فاوا دانشگاه در ادامه تصریح کرد: مطابق دستور العمل اجرایی کنفرانس و تفاهمنامه منعقد شده با سیویلیکا (پایگاه علمی و اطلاع رسانی کنفرانس‌های ایران) کلیه مقالات پذیرش شده از طرف دبیرخانه همایش به سیویلیکا ارسال و نمایه خواهند شد.

سید فخرالدین نور بهبهانی دبیر اجرایی همایش نیز تصریح کرد: کمیته اجرایی به ‌منظور تعامل بیشتر فعالان و ذینفعان حوزه اینترنت اشیا، اقدام به برگزاری نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیاء در این دوره کنفرانس نمودیم و از همه فعالان حوزه اینترنت اشیا دعوت به عمل آوردیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به رشد روزافزون و اهمیت اینترنت اشیا در زندگی روزمره و کسب‌وکارهای مختلف، کمیته اجرایی «هفتمین دوره کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا و کاربردها»، تصمیم دارد که یکی از برنامه‌های اصلی هفتمین دوره، نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا را در تاریخ ۳ آبان ۱۴۰۲ در محل دانشگاه اصفهان برگزار نماید.

 نوربهبهانی تصریح کرد:اینترنت اشیاءیکی از پایه های نسل چهارم صنعت است و در صنایعی مانند صنعت لوازم خانگی و صنایع فلزی استفاده از این فناوری برای داشتن مزیت رقابتی به یک الزام تبدیل شده است.

وی ادامه داد: آزمایشگاه حرفه‌ای «اینترنت اشیا» دانشگاه اصفهان تجهیز شده است و بزودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود و این آزمایشگاه در زمینه‌های مختلف علمی با محوریت اینترنت اشیاء زیرساخت های پژوهشی برای اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی را فراهم می کند.

دبیر اجرایی همایش گفت:این نمایشگاه با هدف بررسی آخرین تحولات و روندهای بین‌المللی و داخلی در جهت تعامل بیشتر برای کسب‌وکارهای خرد و کلان و مرتبط با اینترنت اشیا و ارائه توانمندی‌های این حوزه با حضور متخصصان، پژوهشگران، صنعتگران، سرمایه‌گذاران، دولتمردان و علاقه‌مندان به این حوزه آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش دنیای اسرار:تمامی کارگاه‌ها در روز پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ در «تالار پیامبر اعظم» دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد و همچنین کارگاه مجازی در همان روز برای متقاضیان به نشانی B ۲ n.ir/iot ۲۰۲۳ قابل دسترس است.

خبرنگار:علیرضاهژبری

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.