تاریخ انتشار : شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
کد خبر : 36110

۷ میلیون پوشش فیبر نوری؛ سهم شرکت مخابرات

۷ میلیون پوشش فیبر نوری؛ سهم شرکت مخابرات

شرکت مخابرات ایران به عنوان هشتمین مجری طرح ملی توسعه شبکه فیبر نوری در تفاهم با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی متعهد شد ۷ میلیون پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کار را تا پایان سال ۱۴۰۴ محقق کند. به گزارش دنیای اسرار:، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار

Print Friendly, PDF & Email

شرکت مخابرات ایران به عنوان هشتمین مجری طرح ملی توسعه شبکه فیبر نوری در تفاهم با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی متعهد شد ۷ میلیون پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کار را تا پایان سال ۱۴۰۴ محقق کند.

به گزارش دنیای اسرار:، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما با بیان این مطلب افزود: هدف گذاری دولت سیزدهم در خصوص توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مبتنی بر فناوری فیبر نوری، بسیار مطلوب بود که هم اکنون اجرای این طرح ملی، سرعت خوبی دارد.
مجید سلطانی گفت: با توجه به قدمت و وسعت شرکت مخابرات و حضور شرکت در جای جای کشور، خودمان را متعهد کرده بودیم که همگام با دولت و سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کار را پیش ببریم و بر همین اساس از خرداد ۱۴۰۱ در قالب طرحی به نام نجما (نهضت جهادی فیبر نوری مخابرات ایران) در سراسر کشور ابلاغیه‌ای داشتیم که کار توسعه فیبر نوری در برنامه زمان بندی و متناسب با شرایط هر استان پیش برود.

وی افزود : بر همین اساس هر دو هفته یک بار در تهران و مراکز استان‌ها افتتاحیه‌ هایی از طرح نجما داریم و صاحبان کسب و کار و منازل به اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری متصل می‌شوند.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم اصول صدور پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را تدوین کرده بود و چندین شرکت ارتباطی این پروانه را از سازمان تنظیم دریافت کرده بودند، اما شرکت مخابرات هم برای ملحق شدن به این پروانه، با توجه به قدمت و وسعتش شرایطی داشت و ما معتقد بودیم که شرکت مخابرات نباید با شرکتی که عمری ۵ تا ۱۰ ساله دارد مقایسه شود.
سلطانی افزود: بر همین اساس جلسات مکرری با مدیران سازمان تنظیم مقررات داشتیم و به نقاط خوبی رسیدیم و در نهایت در تفاهمی با این سازمان، به عنوان هشتمین شرکت مجری اجرای طرح ملی توسعه فیبر نوری وارد عمل شدیم و بر همین اساس پروانه شرکت مخابرات ایران تا سال ۱۴۱۰ تمدید شد و تعهداتی را در این الحاقیه پروانه پذیرفتیم.
وی گفت: البته از آنجایی که مخابرات خودش، طرح نجما را شروع کرده بود به نوعی پیشاپیش تعهداتش را انجام داده بود، اما بر اساس تفاهمی که با سازمان تنظیم مقررات داشتیم ، برای ما ۷ میلیون پوشش تا پایان دولت سیزدهم در نظر گرفتند.
سلطانی افزود: از این ۷ میلیون پوشش، یک میلیون پوشش در سطح کلانشهر‌ها و یک میلیون در سطح استان تهران تعهد داریم و ۵ میلیون پوشش هم در خارج از مراکز استان انجام می‌شود.
وی گفت: ما روند پیشرفت کار را به مردم و به سازمان تنظیم مقررات گزارش می‌دهیم و تلاش می‌کنیم که زودتر از برنامه زمانبندی شده هم اهدافمان محقق شود.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران درباره مقایسه اینترنت مبتنی بر فیبر نوری با اینترنت مبتنی بر کابل مسی افزود: جدای از سرعت چندین برابری که فیبر نوری دارد ما با مشکل سرقت کابل‌های مسی هم دیگر مواجه نخواهیم بود و علاوه بر این، شبکه فیبر نوری بسیار پایدار‌تر است و برای صاحبان کسب و کار و مراکز صنعتی و سازمان‌های بزرگ بسیار اهمیت دارد.
سلطانی افزود: بر اساس مصوبات مرکز ملی فضای مجازی باید ۸۰ درصد خانوار‌هایی کشور به سرعت بالای اینترنت دسترسی پیدا کنند و به نظرم تنها راه، توسعه شبکه فیبر نوری است تا این سند عملیاتی شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره نحوه درخواست مردم برای دریافت اینترنت مبتنی بر فیبر نوری هم گفت: درگاه‌های مختلفی برای درخواست داریم که یکی تماس از طریق سامانه ۲۰۲۰ و دیگری مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی شرکت مخابرات به نشانی www.tci.ir است و افراد از طریق مراجعه به امور مشترکین هم می توانند درخواست دهند.
سلطانی گفت: در برخی نقاط که پوشش انجام شده است به محض درخواست مشترک، حداکثر دو هفته کابل دسترسی به منزل و کسب و کار کشیده می‌شود و جا‌هایی که پوشش نیست وقتی که مشتریان ثبت می‌کنند این ثبت‌ها بررسی می‌شود و محله‌هایی که بیشترین تقاضا را داشته باشد در اولویت قرار می‌گیرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.