تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر : 36133

مشاغل سخت و زیان‌آور

مشاغل سخت و زیان‌آور

به گزارش دنیای اسرار:پرسش: بنده ۱۹ سال پرستار شاغل در یک مرکز روان‌درمانی بوده و بیمه‌شده تأمین اجتماعی هستم. اما در این میان، یک سال و نیم آن را به‌عنوان کارمند اداری شاغل بودم و در لیست‌های ارسالی توسط مرکز روان‌درمانی، شغل من در مدت مذکور کارمند قید شده است. با توجه به اینکه اشتغال

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:پرسش: بنده ۱۹ سال پرستار شاغل در یک مرکز روان‌درمانی بوده و بیمه‌شده تأمین اجتماعی هستم.

اما در این میان، یک سال و نیم آن را به‌عنوان کارمند اداری شاغل بودم و در لیست‌های ارسالی توسط مرکز روان‌درمانی، شغل من در مدت مذکور کارمند قید شده است. با توجه به اینکه اشتغال در مراکز روان‌درمانی جزء مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود، آیا بعد از بعد از سپری شدن یک سال اشتغال دیگر، با ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه، می‌توانم برای بازنشستگی از قانون سخت و زیان‌آور استفاده کنم؟

پاسخ: خیر، طبق مصوبه شورای عالی حفاظت فنی، مشاغلی که در مراکز روان‌درمانی مستقیماً با بیماران روانی ارتباط دارند جزء مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شوند و این قبیل بیمه‌شدگان با ۲۰ سال سابقه متوالی و یا ۲۵ سال متناوب می‌توانند بازنشسته شوند؛ اما به‌دلیل اینکه شما بیشتر از یک سال در خارج از شغل سخت و زیان‌آور (کارمند اداری) شاغل بودید، موجب از بین رفتن توالی ۲۰ سال سابقه شده است و اگر تصمیم به استفاده از این قانون داشته باشید نیاز به ۲۵ سال متناوب سابقه اشتغال درکارهای سخت و زیان آور است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.