تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
کد خبر : 36270

هیچ امر دستوری در آموزش و پروش اجرا نمی‌شود

هیچ امر دستوری در آموزش و پروش اجرا نمی‌شود

وزیر آموزش و پرورش: هیچ امر دستوری در آموزش و پروش اجرا نمی‌شود   وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش متفاوت است و باید به آن متفاوت نگاه کرد؛ در آموزش و پرورش هیچ امری دستوری اجرا نمی‌شود. به گزارش دنیای اسرار: رضا مرادصحرایی در گردهمایی بزرگ نومعلمان تمدن‌ساز استان اصفهان با بیان

Print Friendly, PDF & Email

وزیر آموزش و پرورش:
هیچ امر دستوری در آموزش و پروش اجرا نمی‌شود

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش متفاوت است و باید به آن متفاوت نگاه کرد؛ در آموزش و پرورش هیچ امری دستوری اجرا نمی‌شود.

به گزارش دنیای اسرار: رضا مرادصحرایی در گردهمایی بزرگ نومعلمان تمدن‌ساز استان اصفهان با بیان اینکه آموزش و پرورش ۴۰ درصد دولت را تشکیل می‌دهد، گفت: آموزش و پرورش متفاوت است و باید به آن متفاوت نگاه کرد؛ در آموزش و پرورش هیچ امری دستوری اجرا نمی‌شود.

 

آموزش و پرورش سیمای آینده هر کشور است
وی گفت: آموزش و پرورش سیمای آینده هر کشوری بوده و نشان‌دهنده آینده هر کشوری است، مادران و پدران، وزرا، مراجع، رؤسای جمهور، بزرگان آینده، امروز در مدارس در حال پرورش و تحصیل هستند و این موضوع نشان از اهمیت حوزه آموزش و پرورش دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از ۵۵۰۰ دانش‌آموز شهید، استان اصفهان را به یکی از استان‌های شهیدپرور ایران تبدیل کرده است، افزود: اصفهان استانی است که هرگاه سخن از غیرت و همت و امنیت و آزادگی در میان باشد نام شهدای آن به‌ویژه شهید همت می‌درخشد، نومعلمان باید بدانند که رسالت معلمی بسیار مهم است و باید بدانند منزلت و شأن معلمی بسیار بالا است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش سیمای آینده هر کشوری بوده و نشان‌دهنده آینده هر کشوری است، مادران و پدران، وزرا، مراجع، رؤسای جمهور، بزرگان آینده، امروز در مدارس در حال پرورش و تحصیل هستند و این موضوع نشان از اهمیت حوزه آموزش و پرورش دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: مقدمه‌سازان ظهور امروز توسط معلمان در حال پرورش و تعلیم هستند، لذا باید اهتمام ویژه‌ای به این حوزه داشته باشیم تا آینده کشور آن طور که شایسته است ساخته شود، آموزش و پرورش دستگاهی است که همه باید برای رونق آن بکوشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به چالش‌هایی نظیر کمبود حقوق و کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش تصریح کرد: برنامه ما در سال جاری انتخاب بهترین‌ها بوده است، برای این امر بسیار تلاش کردیم، سفارش‌شده‌ها را نپذیرفتیم و با رویکرد شایسته‌سالاری انتخاب کردیم.

وی با بیان اینکه امروز معلمانی برگزیده شده‌اند که جزو بهترین‌ها در آموزش و پرورش هستند، گفت: کار معلم به حدی مهم است که اگر از مراجع تقلید سؤال کنید، می‌گویند من هم پرورده معلم هستم و این عین کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) است، بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) معلم معمار هویت و آینده کشور است، ازاین‌رو در انتخاب معلمانمان دقت بسیار داشتیم.

صحرایی با بیان اینکه استخفاف معلمان کار منافقان است، اضافه کرد: امروز من به‌عنوان یک معلم خود را مصداق این آیه می‌دانم که بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَت و باید خود را جوابگوی کشته‌شدن استعداد کودکان بدانم.

 

معلمان افسران جنگ ترکیبی هستند
وی معلمان را افسران جنگ ترکیبی امروز دانست و افزود: دشمن سعی دارد در مدارس رخنه کند و باید توجه داشت که حساسیت در انتخاب معلمان برای موفقیت در این جنگ بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آورده شده که دانش‌آموزان باید حقیقت‌طلب و میهن‌دوست بار بیایند، تأکید کرد: همه هراس دشمن از بیداری ما است؛ آنها تعجب می‌کنند که ما در مدارس شورای دانش‌آموزی داریم و بچه‌های ما از مدارس مشارکت‌پذیری را تمرین می‌کنند.

صحرایی با بیان اینکه اگر قانون رتبه‌بندی در جای خودش اجرا می‌شد، امروز شاهد سیل بازنشستگان نبودیم، ادامه داد: دلیل بازنشستگی کم‌سابقه امسال اجرانشدن این قانون در زمان خود است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص قانون رتبه‌بندی و آئین‌نامه مسیر رشد معلمی گفت: این قانون به‌زودی تدوین و پس از تصویب به‌عنوان مکمل قانون رتبه‌بندی اجرا می‌شود.

صحرایی با بیان اینکه حذف ذهن تاریخی آفت بزرگ ایجاد شده در جنگ ترکیبی است، اظهار کرد: امروز نمی‌گویند چه کسی به مردم فلسطین ظلم کرده و خانه‌های آنها را تصاحب کرده و پدران و مادران آنها را شهید کرده و وظیفه ما مبارزه با این تحریف است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در کمبود معلمی که اکنون مشاهده می‌کنیم بیش از یک دهه خلاف جهت سند تحول بنیادین حرکت شده است، البته باید توجه داشت که در شش ماه گذشته بیش از ۶۸ هزار معلم جدید جذب کرده‌ایم و این کمبود ریشه تاریخی دارد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان