تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
کد خبر : 36399

هوای کلانشهر اصفهان آلوده است

هوای کلانشهر اصفهان آلوده است

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح پنجشنبه در وضعیت آلوده و ناسالم قرار دارد و به شهروندان بویژه گروه‌های آسیب‌پذیر توصیه می‌شود که از تردد غیر ضروری در فضای باز پرهیز کنند. به گزارش دنیای اسرار:طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوا، شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان در ساعت ۹ صبح پنجشنبه ۱۵۰ (AQI) است و

Print Friendly, PDF & Email

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح پنجشنبه در وضعیت آلوده و ناسالم قرار دارد و به شهروندان بویژه گروه‌های آسیب‌پذیر توصیه می‌شود که از تردد غیر ضروری در فضای باز پرهیز کنند.

به گزارش دنیای اسرار:طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوا، شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان در ساعت ۹ صبح پنجشنبه ۱۵۰ (AQI) است و در آستانه ناسالم برای عموم مردم قرار دارد.

بر این اساس، شاخص کیفیت هوا در ایستگاه های احمدآباد، انقلاب، پارک زمزم، پروین، زینبیه، سپاهانشهر و کاوه با اعداد بالای ۱۵۰ (AQI) در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم مردم قرار گرفته است.

همچنین شاخص کیفی هوا در شهر قهجاورستان با ۲۳۸ (AQI) در وضعیت بنفش و بسیار ناسالم است؛ قهجاورستان یکی از شهرهای شرقی شهرستان اصفهان است.

طبق اطلاعات جدول کیفیت هوای کلانشهر اصفهان که در پایگاه اینترنتی اداره کل حفاظت محیط زیست استان منتشر می شود، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح پنجشنبه معادل ۱۲۱ (AQI) و در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان از ابتدای این هفته تا امروز در وضعیت آلوده قرار داشته است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز با صدور هشدار «سطح نارنجی» اعلام کرد که از جمعه تا سه‌شنبه آینده بدلیل تشدید شرایط پایداری هوا با افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توام با رشد غلظت آلاینده ها تا شرایط ناسالم برای همه گروه های سنی در اصفهان، لنجان، فلاورجان، کوهپایه، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نجف آباد و کاشان مواجه خواهیم شد.

در این اطلاعیه تصریح شده است که در صورت رعایت نکردن و کنترل منابع آلاینده احتمال شرایط بسیار ناسالم به‌ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی وجود دارد.
بر همین اساس بر کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز تاکید شده است.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر پایداری جوی و کاهش کیفیت هوا به شهروندان توصیه کرد که در این روزهای آلوده تا حد امکان برای موارد غیر ضروری از منزل خارج نشوند.

همچنین بیماران قلبی و ریوی و مبتلایان به آسم از فعالیت در فضای باز و حضور در سطح شهر خودداری و در منزل استراحت کرده و در صورت تشدید علائم بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.