تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
کد خبر : 36412

۱۲۳ هزاربرنامه تعمیرات نیروگاهی تا اردیبهشت ماه انجام می شود

۱۲۳ هزاربرنامه تعمیرات نیروگاهی تا اردیبهشت ماه انجام می شود

سخنگوی صنعت برق ۱۲۳ هزاربرنامه تعمیرات نیروگاهی تا اردیبهشت ماه انجام می شود سخنگوی صنعت برق گفت: برنامه زمان‌بندی ۱۲۳هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی به گونه‌ای تنظیم شده که تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ به پایان برسد و برای تابستان سال آینده آماده تولید حداکثری باشد. به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا:مصطفی رجبی مشهدی در گفت

Print Friendly, PDF & Email

سخنگوی صنعت برق گفت: برنامه زمان‌بندی ۱۲۳هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی به گونه‌ای تنظیم شده که تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ به پایان برسد و برای تابستان سال آینده آماده تولید حداکثری باشد.

به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا:مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: هر ساله پس از یک دوره تولید حداکثری برق توسط واحدهای نیروگاهی در اوج بار تابستان، عملیات تعمیرات اساسی، بازدیدها و تعمیرات دوره ای واحدهای نیروگاهی بر اساس ساعت کارکرد معادل هر واحد، برنامه ریزی و انجام می شود.

وی ادامه داد: در تعمیرات واحدهای نیروگاهی نیاز به تعویض یا بازسازی برخی از قطعات است که عمدتا توسط شرکت های داخلی تامین و انجام می شود. تعمیرات اساسی نیازمند مهارت و کار تخصصی بوده که توسط کارشناسان و نیروهای داخلی انجام می شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: با کاهش مصرف برق و امکان خروج واحدهای نیروگاهی برای تعمیرات اساسی و دوره ای برنامه ریزی اجرای ۱۲۳ هزار مگاوات در بازه های مناسب تدوین شده است. همچنین ۱۰۹ هزار مگاوات تعمیرات نیروگاه های حرارتی شامل سیکل ترکیبی، بخار، گازی و هزار مگاوت نیروگاه اتمی و ۱۳ هزار مگاوات برقابی داریم که برنامه زمان بندی آن به گونه ای تنظیم شده که در ۱۵ اردیبهشت و قبل از شروع تابستان ۱۴۰۳ به اتمام برسد .

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۵ هزار مگاوات از این تعمیرات در حال انجام بوده و یا خاتمه یافته است، گفت: با توجه به ظرفیت نامی نیروگاه های کشور که ۹۲ هزار مگاوات است، برخی از نیروگاه ها در این دوره یعنی از ابتدای مهر تا نیمه اردیبهشت بیش از یک نوبت نیاز به بازدید یا تعمیرات اساسی یا تعمیرات دوره ای دارند.

سخنگوی صنعت برق افزود: از ۱۳ هزار و ۷۸۲ مگاوات واحدهای برقابی تعمیرات چهار هزار و ۶۹۴ مگاوات آن به اتمام رسیده و در کل از ۱۲۳ هزار مگاوات نیروگاه های حرارتی ۳۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات از واحدها تعمیراتشان در حال انجام بوده یا به اتمام رسیده است. از ابتدای شروع فصل تعمیرات نیروگاهی و در ماه های مهر و آبان پیشرفت تعمیرات نیروگاه های کشور حدود ۳۰ درصد بوده که شروع رضایت بخشی برای تعمیرات واحدهای نیروگاهی است .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.