تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۲۲
کد خبر : 36480

بیش از ۹۹ میلیارد ریال سرانه به مدارس استان اصفهان اختصاص یافت

بیش از ۹۹ میلیارد ریال سرانه به مدارس استان اصفهان اختصاص یافت

رئیس اداره بودجه و تأمین منابع مالی اداره‌کل آموزش و پرورش : بیش از ۹۹ میلیارد ریال سرانه به مدارس استان اصفهان اختصاص یافت رئیس اداره بودجه و تأمین منابع مالی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان در طول ماه‌های اخیر اقدامات مؤثری در راستای شناسایی و وصول

Print Friendly, PDF & Email

رئیس اداره بودجه و تأمین منابع مالی اداره‌کل آموزش و پرورش :

بیش از ۹۹ میلیارد ریال سرانه به مدارس استان اصفهان اختصاص یافت

رئیس اداره بودجه و تأمین منابع مالی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان در طول ماه‌های اخیر اقدامات مؤثری در راستای شناسایی و وصول درآمدهای اختصاصی باتوجه‌به ظرفیت‌های موجود انجام داده است.

به گزارش دنیای اسرار:مجید نادی گفت: پرداخت بالغ بر ۴۴ میلیارد ریال سرانۀ غذایی به ۵۶ واحد آموزشی شبانه‌روزی در سطح استان اصفهان و پرداخت سرانۀ آموزشی بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال به ۱۵۰۳ واحد آموزشی با اولویت مدارس روستایی در آبان‌ماه سال جاری از اقدامات انجام شده در ادارۀ بودجه و تأمین منابع مالی بوده است.

وی اظهار داشت: هرساله، بودجۀ عمومی دولت در دو بخش اصلی منابع عمومی و درآمدهای اختصاصی طبقه‌بندی می‌‌شود که منابع عمومی شامل «درآمدها»، «واگذاری تملک دارائی‌های سرمایه‌ای» و «واگذاری دارائی‌های مالی» است و درآمدهای اختصاصی نیز شامل برخی درآمدهای خاص برای دستگاه‌های مختلف می‌شود که برای آن‌ها مصارف خاصی در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: در طول سال‌های گذشته، تلاش‌های گوناگونی در راستای بهبود وضعیت شاخص درآمدزایی انجام شده است که به دلیل عدم همکاری صددرصدی ارگان‌های دیگر با آموزش و پرورش و ناهمخوانی رسالت آموزش و پرورش با درآمدزایی به نیاز متناسب با وسعت آموزش و پرورش نرسیده است.

نادی بیان داشت: با وجود تمام مشکلات و کاستی‌ها، اداره بودجه و تأمین منابع مالی اداره کل آموزش و پرورش استان در طول ماه‌های اخیر اقدامات مؤثری در راستای شناسایی و وصول درآمدهای اختصاصی باتوجه‌به ظرفیت‌های موجود انجام داده است.

رئیس اداره بودجه و تأمین منابع مالی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: پرداخت سرانۀ آموزشی بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال به ۱۵۰۳ واحد آموزشی با اولویت مدارس روستایی از جمله اقداماتی بود که در مهرماه سال جاری انجام گرفت.

وی ادامه داد: پرداخت بالغ بر ۴۴ میلیارد ریال سرانۀ غذایی به ۵۶ واحد آموزشی شبانه‌روزی در سطح استان اصفهان در آبان‌ماه سال جاری از دیگر اقدامات انجام شده در ادارۀ بودجه و تأمین منابع مالی بوده است.

نادی با اشاره به پرداخت حق‌التدریس بهار ۱۴۰۲ شاغلان و بازنشستگان در مهرماه سال جاری عنوان کرد: مبلغ ۸۸۳ میلیارد ریال برای ۱۵۰۰ ساعت به‌حساب بیش از ۱۶ هزار نفر از همکاران واریز شده است و همچنین مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال نیز جهت قراردادهای خرید خدمات آموزشی سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ برای پوشش ۱۰۲ هزار ساعت کلاس آموزشی تخصیص داده شد.

رئیس اداره بودجه و تأمین منابع مالی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان پرداخت هزینه‌های آزمون‌های استخدامی آموزگاری و دبیری ابراز کرد: بیش از ۴۴ میلیارد ریال از هزینه‌های آزمون استخدامی آموزگاری و بیش از ۳۲ میلیارد ریال از هزینه‌های آزمون استخدامی دبیری توسط این اداره تأمین و تسویه شده است.

وی اضافه کرد: پرداخت بیش از ۹ میلیارد ریال بابت هزینه‌های برون‌سپاری آموزش‌های عملی و کارگاهی کاردانش، بیش از ۲۰ میلیارد ریال بابت وجوه مربوط به ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان استثنائی و بیش از ۷ میلیارد ریال بابت هزینه‌های طرح تثبیت و تعمیق یادگیری از دیگر موارد انجام شده توسط اداره بودجه و تأمین منابع مالی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بوده است.

نادی خاطرنشان کرد: پرداخت اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای از محل سهم آموزش و پرورش از عوارضی که شهرداری‌ها وصول نموده‌اند با رقمی بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال نیز از جمله اقدام انجام شده بوده است که در مردادماه سال جاری بخشی از آن به اداره‌کل نوسازی مدارس استان جهت تکمیل برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام مورد توافق و مابقی آن جهت تعمیر و تجهیز مدارس به مناطق تخصیص‌یافته است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.