تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر : 36660

با حضور وزیر صمت دو پروژه در گروه فولاد مباركه افتتاح و كلنگ‌زنی شد

با حضور وزیر صمت دو پروژه در گروه فولاد مباركه افتتاح و كلنگ‌زنی شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت که به همراه رئیس‌جمهور به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود با حضور در شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه، خط نورد سرد فولاد زرین شهرکرد را افتتاح و پس‌ازآن پروژه احداث خط تولید ورق گالوانیزه خودرویی شماره ۲ شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری را کلنگ زنی کرد. به

Print Friendly, PDF & Email

وزیر صنعت، معدن و تجارت که به همراه رئیس‌جمهور به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود با حضور در شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه، خط نورد سرد فولاد زرین شهرکرد را افتتاح و پس‌ازآن پروژه احداث خط تولید ورق گالوانیزه خودرویی شماره ۲ شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری را کلنگ زنی کرد.

به گزارش دنیای اسرار : خط نورد سرد شرکت نورد فولاد زرین شهرکرد که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آتیه فولاد نقش‌جهان و گروه فولاد مبارکه است، صبح روز پنجشنبه 26 آبان ماه سال 1402 با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، رضا محتشمی‌پور معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، فضل‌الله رحمتی مدیرکل سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری و جمع دیگری از مسئولان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

خط نورد سرد شرکت فولاد زرین شهرکرد ارزش‌افزوده در صنعت فولاد را بیشتر کرده است

عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان افتتاح خط نورد سرد شرکت نورد فولاد زرین شهرکرد گفت: این خط نورد سرد، ارزش‌افزوده در صنعت فولاد را بیشتر کرده است. وی افزود: خط نورد سرد شرکت نورد فولاد زرین شهرکرد سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی است و کشور را از خام‌فروشی دور می‌کند و امیدواریم این زنجیره تداوم داشته باشد. وزیر صمت تصریح کرد: فولاد یکی از اساسی‌ترین کالاهای توسعه صنعتی است و در کشور ما سرمایه‌گذاری خوبی بر روی این صنعت انجام شده است. علی‌آبادی با بیان اینکه نیاز به تولیدات شرکت‌های فولادی در برخی از صنایع پایین‌دستی تأمین‌شده اما همچنان این صنایع نیازمند فولادهایی هستند که در داخل کشور تولید نمی‌شود، تأکید کرد: باید توسعه و تکمیل زنجیره ارزش فولاد، توسعه صنایع هایتک و صنایع الکترونیکی در دستور کار قرار گیرد.

وزیر صمت کلنگ عملیات احداث خط تولید ورق گالوانیزه شماره 2 شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری را به زمین زد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین کلنگ زنی خط تولید ورق گالوانیزه شماره 2 شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اگر طرح‌های اقتصادی با ارزش‌افزوده مناسب وجود دارد، نباید در اجرای آن‌ها درنگ کرد. با توجه به نیاز کشور و نقش شرکت ورق خودرو در تأمین ورق‌های گالوانیزه موردنیاز صنعت خودروسازی، کارخانه ورق خودرو چهارمحال و بختیاری باید 24 ساعته کار کند و مواد اولیه موردنیاز آن به‌ویژه ورق فول‌هارد به‌صورت تضمینی تأمین شود.

فولاد مبارکه باید واردات و صادرات را در برنامه داشته باشد اما برای افزایش تولید برنامه‌ریزی کند

وی با اشاره به نیاز 9 میلیون تنی کشور به ورق‌های فولادی اظهار کرد: در مدیریت زنجیره فولاد باید هم‌زمان با تأمین منافع بنگاه‌های تولیدی، بازار نیز کنترل شود. فولاد مبارکه یک شرکت مادر است که عملکرد آن به‌صورت مستقیم بر صنایع پایین‌دستی تأثیر می‌گذارد. امروز ظرفیت تولید عملیاتی ورق‌های فولادی در کشور 7.5 میلیون تن است که با در نظر گرفتن نیاز 9 میلیون تنی کشور، 1.5 میلیون تن ناترازی در این حوزه وجود دارد.

علی‌آبادی افزود: این ناترازی باید از طریق افزایش ظرفیت تولید، استفاده از ظرفیت‌های موجود بلااستفاده، سرمایه‌گذاری جدید و یا واردات به‌صورت کوتاه‌مدت برای تأمین نیاز صنایع پایین‌دستی رفع شود. واردات، بخشی از زنجیره تأمین صنایع پایین‌دستی است. فولاد مبارکه نیز باید واردات و صادرات را در برنامه داشته باشد اما برای افزایش تولید برنامه‌ریزی کند.

وزیر صمت تصریح کرد: با توجه به نیازهای آتی کشور به ورق‌های فولادی، باید طرح‌های مطمئنی برای تأمین ورق در سطح کشور و منطقه داشته باشیم. اگر طرح‌های اقتصادی با ارزش‌افزوده مناسب وجود دارد، نباید در اجرای آن‌ها درنگ کرد. با توجه به نیاز کشور و نقش شرکت ورق خودرو در تأمین ورق‌های گالوانیزه موردنیاز صنعت خودروسازی، کارخانه ورق خودرو چهارمحال و بختیاری باید 24 ساعته کار کند و مواد اولیه موردنیاز آن به‌ویژه ورق فول هارد به‌صورت تضمینی تأمین شود. به‌بیان‌دیگر هیچ‌گونه نگرانی نباید برای صنایع پایین‌دستی به‌ویژه صنعت خودروسازی و لوازم‌خانگی از این منظر وجود داشته باشد. در این راستا هرگونه تقاضای فولاد مبارکه برای جبران واردات و تداوم فعالیت کارخانه‌ها توسط وزارت صمت تأمین خواهد شد و تخصیص ارز و صدور مجوزهای وارداتی لازم نیز باید افزایش یابد.

۲ قول وزیر صمت برای تقویت فعالیت‌های فولاد مبارکه

وی گفت: برای حل مشکل تأمین ارز و همچنین تأمین خوراک شرکت‌های توسعه زنجیره ارزش فولاد مبارکه تعهداتی را به مدیرعامل این شرکت داده‌ایم. به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، تلاش این وزارتخانه بر آن است که واحدهای زیرمجموعه فولاد مبارکه را بدون خوراک نگذارد. این امر به‌ویژه در خصوص شرکت‌های ورق خودروی چهارمحال و بختیاری، فولاد تاراز و شرکت فولاد نورد سرد زرین شهرکرد پیگیری ویژه خواهد شد. وی در خصوص تأمین ارز موردنیاز فولاد مبارکه برای واردات محصولات موردنیاز نیز تصریح کرد: ما تعهد کردیم در تأمین ارز موردنیاز فولاد مبارکه برای واردات، از محل صادرات خودش همکاری لازم را داشته باشیم. وزیر صمت تأکید کرد: با اقدامات در دستور کار و حمایت‌های تعهد شده برای فولاد مبارکه، تأمین ورق موردنیاز برای صنعت خودروسازی و لوازم‌خانگی تضمین شده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه: توسعه‌های خوبی را در مناطقی که کمتر به آن‌ها توجه شده در دستور کار قرار داده‌ایم

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه نیز در جریان این دو رویداد گفت: تأمین ورق خودروی کشور نیازمند سرمایه‌گذاری است و طی سه سال آینده ۴۵۰ هزار تن به ظرفیت تولید ورق خودرویی کشور اضافه خواهد شد.

محمدیاسر طیب‌نیا با بیان اینکه در این دوره از فعالیت فولاد مبارکه توسعه‌های خوبی را در مناطقی که کمتر به آن‌ها توجه شده در دستور کار قرار داده‌ایم، اظهار کرد: این توسعه‌ها در استان‌های هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و کردستان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه بنگاهی ملی است که انتظار می‌رود متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای سرمایه‌گذاری کند، ادامه داد: این سرمایه‌گذاری سودده و ارزش‌آفرین برای سهامداران و اشتغال‌آفرین برای منطقه است.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با اشاره به بهره‌برداری از خط نورد سرد شرکت نورد فولاد زرین شهرکرد اظهار داشت: این طرح ۲۰۰ هزار تنی و تأمین‌کننده نیاز فولاد تاراز است و ظرف چند ماه آینده خط دوم ۲۵۰ هزار تنی و اسیدشویی ۵۰۰ هزار تنی را در مدار خواهیم داشت.

وی در خصوص کلنگ‌زنی خط تولید ورق گالوانیزه خودرویی شماره ۲ شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری نیز افزود: این پروژه برای توسعه خط ورق خودرویی بهره‌برداری خواهد شد. شرکت ورق خودرو در حقیقت تنها تأمین‌کننده ورق‌های خوردویی کشور است، اما نیاز کشور تأمین نمی‌شود و نیازمند سرمایه‌گذاری و توسعه در این حوزه هستیم. با اضافه شدن ۴۵۰ هزار تن ظرفیت جدید به این کارخانه طی سه سال آینده نیاز داخل را به‌طور کامل مرتفع می‌کنیم.

طیب‌نیا با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما در توسعه‌ها، تخصیص ارز و در توسعه‌های انجام شدۀ تأمین خوراک است، گفت: این دغدغه‌ها با وزیر صمت مطرح شد. کشور با توجه به افزایش ظرفیت تولید خودرو نیازمند ورق خودرویی است و در تأمین ورق مربوطه به دلیل محدودیت در تخصیص سهمیه‌ها و تخصیص بهینه ارز، ورق خودرو نمی‌تواند با ظرفیت کامل کار کند؛ ازاین‌رو وزیر صمت قول اصلاح سهمیه‌ها و تخصیص ارز داده‌اند تا بتوانیم نیاز صنایع پایین‌دستی را مرتفع کنیم.

توسعه متوازن در تولید در دستورکار فولاد مبارکه است

توسعه متوازن در تولید در دو بخش زنجیره ارزش و تمرکززدایی و حرکت به سمت مناطق کم برخوردار در دستور کار فولاد مبارکه است. وی در خصوص افتتاح و بهره‌برداری از خط نورد سرد شرکت نورد فولاد زرین شهرکرد گفت: رویکرد ما در شرکت فولاد مبارکه، گروه فولاد مبارکه و زیرمجموعه‌ها، توسعه کمی و کیفی و متوازن بوده و هست؛ توسعه کمی و کیفی در سال‌های گذشته به‌نوعی محقق شده و در این دوره توازن در تولید را دنبال می‌کنیم. وی افزود: بخش اول، توازن در زنجیره است؛ در این بخش علی‌رغم توسعه‌های خوب و تبدیل‌شدن به قدرت فولادی و کسب رتبه دهم تولید بین فولادسازان بزرگ دنیا، در بالادست و پایین‌دست خلاء داریم. باوجود ظرفیت‌های بالا، تنها از 65 درصد آن‌ها بهره‌برداری شده و مابقی بهره‌برداری نمی‌شود. مدیرعامل گروه فولاد مبارکه ابراز کرد: در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته که یکی از آن‌ها خط نورد سرد شرکت نورد فولاد زرین شهرکرد است که خوراک کارخانه تاراز را پوشش می‌دهد. وی با بیان اینکه بخش دوم توازن در تولید و تمرکززدایی و حرکت به سمت مناطق کم برخوردار است، گفت: ما توسعه‌هایمان را با لحاظ ظرفیت‌های جغرافیایی، منطقه‌ای، آمایش سرزمینی و ظرفیت نیروی انسانی در دستور کار قرار می‌دهیم و ازاین‌رو در استان چهارمحال و بختیاری با در نظر گرفتن این شاخص‌ها بهره‌برداری از پروژه‌ها را دنبال کرده‌ایم.

تأمین نیاز صنعت خودروسازی با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای ورق خودرو

طیب‌نیا اظهار کرد: این شرکت پروژه‌های توسعه‌ای مختلفی را در حال اجرا دارد که بخشی از آن در مناطق محروم است. اگرچه این پروژه‌ها وظیفه فولاد مبارکه در مقابل نظام است اما اکنون این شرکت برای اجرای پروژه‌های خود با مشکلات مختلفی ازجمله تخصیص ارز مواجه شده می‌شود. بااینکه صنعت خودروسازی نیاز اصلی کشور محسوب می‌شود و تنها کارخانه تأمین‌کننده ورق موردنیاز این صنعت در کشور، شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری است اما چالش‌های یادشده در مسیر فعالیت این شرکت نیز وجود دارد.

وی افزود: در مسیر ایجاد توازن در زنجیره تولید فولاد از سنگ تا رنگ سرمایه‌گذاری‌های مناسبی برای پر کردن خلأهای موجود انجام شده است. همچنین انجام توسعه‌ها در برخی مناطق کمتر برخوردار و استفاده از ظرفیت‌های جغرافیایی کشور در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، رشد 32 درصدی تولید در مسیر حمایت از تولیدات پایین‌دستی

حمید شجاعی، مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری نیز در آئین کلنگ زنی خط تولید ورق گالوانیزه خودرویی شماره 2 این شرکت اظهار کرد: مشکل اصلی شرکت ورق خودرو در مسیر تأمین ورق گالوانیزه موردنیاز صنعت خودروسازی کشور، تأمین ورق خام است که زنجیره تولید ورق گالوانیزه را در این شرکت تحت تأثیر قرار می‌دهد. با توجه به تکلیف دولت به خودروسازان مبنی بر افزایش ظرفیت تولید، زنجیره بالادستی نیز باید متناسب با آن ظرفیت تولید خود را افزایش دهد.

وی افزود: خوشبختانه رشد تولید در شرکت ورق خودرو آغازشده و افزایش 32 درصدی تولید نسبت به سال گذشته در این شرکت به ثبت رسیده است. بااینکه بیشتر این افزایش تولید به شرکت‌های خودروساز تعلق‌گرفته اما نیاز این صنعت بیشتر از این مقدار است و باید بتوانیم با افزایش تولید، این کمبود را نیز جبران کنیم. یکی از اقدامات این شرکت در مسیر یادشده، ثبت سفارش برای واردات ورق فولادی خام بود که با مشکلاتی ازجمله تأمین ارز مواجه شد. خوشبختانه یکی از دستاوردهای سفر وزیر صمت، تخصیص ارز برای واردات ورق خام و به دنبال آن تحویل به‌موقع ورق موردنیاز خودروسازان است.

مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری گفت: از سوی دیگر با توجه به سهمیه بیشتر خودروسازان نسبت به شرکت ورق خودرو در سامانه بهین‌یاب، به‌منظور ایجاد تعادل بین تولید و مصرف، وزیر صمت با توجه موشکافانه به این چالش‌ها دستور افزایش سهمیه این شرکت را صادر کرد. این اقدام قطعاً باعث تسهیلگری در مسیر تولید ورق‌های گالوانیزه موردنیاز صنعت خودروسازی در کشور می‌شود.

13 سال تجربه، پشتیبان رشد تولید در شرکت ورق خودرو

شجاعی تصریح کرد: خط تولید ورق گالوانیزه خودرویی شماره 2 شرکت ورق خودرو می‌تواند تحول چشمگیری در صنعت خودروسازی کشور ایجاد کند و ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای این شرکت به ارمغان آورد. بر اساس مطالعات بازار، در افق 1406 نیاز صنایع خودروسازی به ورق گالوانیزه حدود 850 هزار تن است. با توجه به این موضوع، کلنگ طرح توسعه‌ای یادشده با مصوبه گروه فولاد مبارکه زده شد. شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری به پشتوانه 13 سال تجربه خود، بهترین مکان برای اجرای چنین طرح‌های توسعه‌ای است.

گفتنی است شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری به‌عنوان عضوی از گروه صنعتی فولاد مبارکه، تنها تولیدکننده ورق گالوانیزه موردنیاز صنعت خودروسازی و لوازم‌خانگی کشور است که سالانه 400 هزار تن ورق فولادی در گریدهای مختلف تولید می‌کند. با توجه به نیاز صنایع خودروسازی، ظرفیت و تنوع تولید گریدهای ویژه این شرکت تا سه سال آینده به 850 هزار تن افزایش خواهد یافت.

خط گالوانیزه جدید با ظرفیت 450 هزار تن و سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد تومان، قابلیت تولید انواع ورق گالوانیزه در گریدهای متنوع را داراست و می‌تواند نیاز صنایع خودروسازی و لوازم‌خانگی را برطرف کند. این طرح قرار است طی 36 ماه آینده به بهره‌برداری برسد و زمینه اشتغال 800 نفر را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کند. ارز موردنیاز برای خط تولید ورق گالوانیزه خودرویی شماره ۲ شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری ۷۰ میلیون دلار برآورد شده است.

هلدینگ فولاد مبارکه سرمایه‌گذار خط تولید ورق گالوانیزه خودرویی شماره ۲ شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری است و قرار است بازگشت سرمایه آن ۳ ساله محقق شود.

مدیرعامل شرکت فولاد زرین: شرکت فولاد زرین نیازمند دریافت سهمیه ورق گرم برای تولید حداکثری ورق سرد اسیدشویی است

محمد خوش‌خلق مدیرعامل شرکت فولاد زرین نیز در جریان بازدید وزیر صنعت معدن و تجارت و افتتاح خط جدید این شرکت گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه جدید در این شرکت ازاین‌پس ورودی خط شرکت فولاد زرین ورق سرد نخواهد بود و به‌جای آن ورق گرم به خط تولید وارد می‌شود و در فرایند کار به ورق سرد اسیدشویی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه این شرکت در سال ۱۴۰۱ دو و نیم میلیون دلار صادرات داشته است گفت: این میزان صادرات از ابتدای سال جاری تاکنون به ۵ میلیون دلار افزایش یافته است و مصمم هستیم که آن را با افزایش ۷۵ درصدی به ۱۰ میلیون دلار افزایش دهیم.

خوش‌خلق در ادامه سخنان خود گفت: این خط تولید برای ۱۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است که ۵۰ نفر از این افراد آموزش‌های لازم را پشت سر گذاشتند و آماده‌اند که در خط جدید مشغول فعالیت شوند و سایر استخدام‌شدگان نیز در حال سپری کردن مراحل تکمیلی استخدام خود هستند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از سوی هلدینگ آتیه فولاد نقش‌جهان و فولاد مبارکه در شرکت فولاد زرین تصریح کرد: همه تجهیزات و خطوط موردنیاز برای تولید در این کارخانه فراهم شده است اما علی‌رغم سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد تومانی در احداث این خط تولید، به سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان دیگری نیز نیاز دارد و نیازمند دریافت سهمیه ورق گرم برای تولید حداکثری ورق سرد اسید شویی است و چنانچه ورق موردنیاز خط تولید تأمین شود، به معنای واقعی از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و ظرفیت‌های موجود در این بخش نیز استفاده خواهد شد.

گفتنی است، شرکت فولاد زرین شهرکرد، دارای دو خط ۱۲۵۰ و ۱۴۵۰ است که درمجموع ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار تن کلاف نورد سرد را دارد. روز پنج‌شنبه 26 آبان خط ۱۲۵۰ این پروژه تا ظرفیت ۲۵۰ هزار تن مورد بهره‌برداری قرار گرفت و خط ۱۴۵۰ نیز با پیشرفت ۶۵ درصدی بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا سه ماه آینده بهره‌برداری خواهد شد.

مدیر ارشد کارخانه فولاد تاراز: مهم‌ترین مزیت خط ‌نورد سرد فولاد زرین تکمیل زنجیره تولید فولاد تاراز است

نادر حسین‌زاده، مدیر ارشد کارخانه فولاد تاراز نیز در حاشیه افتتاح و بهره‌برداری از خط نورد سرد شرکت نورد فولاد زرین شهرکرد گفت: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بهره‌برداری از این خط، تکمیل زنجیره تولید فولاد تاراز است چراکه با تکمیل کامل این پروژه، مشکل اساسی ما در فولاد تاراز حل خواهد شد.

وی افزود: مجموعه‌ای که امروز افتتاح شد، بخشی از کل پروژه توسعه شامل یک واحد اسیدشویی به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن و واحد بازیابی اسید به ظرفیت ۳ مترمکعب بر ساعت بود که این بخش نیز در حال اجرای فونداسیون و ورود تجهیزات به شرکت هستند. همچنین دو خط ‌نورد تک‌قفسه‌ای در طرح‌های توسعه لحاظ شده که نورد ۱۴۵۰ با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن در حال تکمیل عملیات نصب است و واحد دوم نیز نورد ۱۲۵۰ است که امروز شاهد افتتاح آن بودیم.

مدیر ارشد کارخانه فولاد تاراز درباره مزایای افتتاح این خط تصریح کرد: پیش‌ازاین بخشی از مواد ورودی خریداری‌شده را در شرکت‌های دیگر نورد می‌کردیم و دوباره برای انجام عملیات گالوانیزه به شرکت بازمی‌گرداندیم که خوشبختانه با افتتاح این خط بخشی از مشکلات و با تکمیل سایر طرح‌های توسعه مشکلات شرکت تاراز در این حوزه به‌طور اساسی رفع می‌شود و می‌تواند در تأمین ورق‌های موردنیاز خط گالوانیزه پوشش‌دار نقشه مؤثری داشته باشد.

وی گفت: بخش عمده عملیات بهینه‌سازی، بازسازی، نصب، راه‌اندازی و تعمیرات مختلف ضروری این طرح به دست کارشناسان توانمند داخلی انجام‌شده است.

حسین‌زاده در خصوص زمان‌بندی عملیات اجرایی پروژه توسعه مجموعه فولاد تاراز اظهار داشت: اجرای طرح‌های توسعه از فروردین ۱۴۰۰ شروع شد پس‌ازآن تست گرم انجام شد؛ اما متأسفانه به دلیل کمبود کلاف به‌عنوان خوراک اولیه نتوانستیم با تمام ظرفیت کار کنیم که امید می‌رود با تأمین کلافی که از سوی فولاد مبارکه انجام خواهد شد از تمام ظرفیت این مجموعه بهره‌برداری کنیم.

مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد نقش‌جهان اعلام کرد: انتشار اخبار مسرت‌بخش‌تر از فولاد تاراز در اوایل سال ۱۴۰۳

حامد حسین ولی بیک، مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد نقش‌جهان در حاشیه آئین افتتاح خط‌نورد سرد فولاد زرین شهرکرد گفت: طرح‌های توسعه تاراز از مهم‌ترین پروژه‌های توسعه‌ای هلدینگ آتیه فولاد نقش‌جهان می‌باشند که امروز با حضور وزیر محترم صمت شاهد افتتاح یکی از آن‌ها بودیم.

وی تأکید کرد: در ادامه مسیر توسعه‌های هلدینگ آتیه فولاد و تاراز برنامه‌ریزی‌های خوبی طراحی‌شده گردیده که در قالب این طرح‌ها ظرف ۷ تا ۸ ماه آینده خط اسیدشویی و نورد ۱۴۵۰ تکمیل و به بهره‌برداری خواهند رسید.

ولی بیک بابیان این‌که شرکت آتیه فولاد نقش‌جهان به همراه شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد به‌عنوان سهامدار عمده شرکت تاراز برنامه‌های خوبی برای این شرکت در نظر دارند، ادامه داد: طی افزایش سرمایه آتی، بودجه لازم برای به بهره‌برداری رساندن طرح‌های مذکور تأمین خواهد شد و در اوایل سال ۱۴۰۳ شاهد انتشار اخبار مسرت‌بخش‌تری از به بار نشستن طرح‌های توسعه در مجموعه تاراز خواهیم بود.

وی در پایان اظهار داشت: از مهم‌ترین پروژه‌های دیگری که در آتیه فولاد نقش‌جهان تعریف‌شده است می‌توان به پروژه احداث و تکمیل خط تولید لوله بدون درز با ۵۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در شهر کوهپایه اشاره کرد که هم‌اکنون با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و امیدواریم این طرح نیز تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.