تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر : 36755

استان اصفهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد

استان اصفهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد

مدیر کل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی: استان اصفهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد مدیر کل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان اصفهان یک میلیون و 200 هزار بیمه شده تامین اجتماعی و بالغ 70 شعبه تشخیص و اختلاف دارد.   به گزارش دنیای اسرار: میثم

Print Friendly, PDF & Email

مدیر کل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی:

استان اصفهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد

مدیر کل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان اصفهان یک میلیون و 200 هزار بیمه شده تامین اجتماعی و بالغ 70 شعبه تشخیص و اختلاف دارد.

 

به گزارش دنیای اسرار: میثم مداحی در مراسم تجلیل از مراجع حل اختلاف ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی پیش‌نویس اولیه قانون کار در سال 60 و پس از آن در سال 63 تهیه و تکمیل در نهایت در سال 64 در دولت تصویب و به مجلس شوراری اسلامی ارائه شد.

 

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی پس از چهار، پنج سال رفت و برگشت در سال 68 تصویب و توسط تشخیص نظام در سال 69 مصوب شد و این سوال مطرح است که طولانی شدن تصویب قانون کار چیست؟

 

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه قانون کار ۲۰۳ ماده و ۱۲۱ تبصره دارد ، گفت:شورای نگهبان در ۷۴ ماده ایراد هم از لحاظ شرعی و قانونی اساسی گرفته است و هر موضوعی که بایستی مطرح شود از ابتدای تدوین قانون کار موضوعیت داشته و بحث شده است و باید پیگیری شود.

 

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات موثری در اصلاح قوانین کار و تفویض اختیارات صورت گرفته است، ابراز داشت:اگر بخواهیم استان اصفهان را معرفی کنیم بایستی بگوییم، استانی است که یک میلیون و 200 هزار بیمه شده تامین اجتماعی و بالغ 70 شعبه تشخیص و اختلاف دارد.

 

وی با بیان اینکه تنها یکی از خدمات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از 349 خدمت که به مردم ارائه می‌دهد مراجع تشخیص و حل اختلاف است، گفت:که در استان اصفهان 21 شعبه حل اختلاف و 49 شعبه تشخیص ، که در 21 شعبه حل و اختلاف بالغ بر 190 نفر در شعبه حل اختلاف حضور دارند و مشارکت می کنند برای رسیدگی به دعاوی تشخیص و حل اختلاف،طی 3 رکن اصلی مراجع ما، نماینده کارفرمایان و کارگران و نمایندگان دولت در مراکز تشخیص ما بالغ بر 145 نفر روزانه حضور پیدا می‌کنند تا بتوانند بین دعاوی بین کارگر و کارفرما رسیدگی کنند.

 

مداحی با بیان اینکه نیاز است استان اصفهان را از هر بعد جمعیتی،بیمه شدگان،مراکز تشخیص حل و اختلاف نگاه کنیم که حدود 10 درصد از کل کشور در این حوزه را شامل می‌شود، تصریح کرد: با حضور حداکثری افراد در استان اصفهان به امور رسیدگی می‌شود در حالی که حضور نمایندگان در برخی استان‌های کشور کمرنگ است.

 

وی تاکید کرد: می‌طلبد ابزارهای مناسبی در اختیار این مراجع قرار بدهیم و با برنامه ریزی درست حمایت و پشتیبانی همه جانبه صورت پذیرد، هم از لحاظ زیر ساختی و قانونی و نیروی انسانی اما متاسفانه در کشور و استان اصفهان شاهد خروج نیروی انسانی از حوزه روابط کار هستیم که قطعا باید ریشه‌یابی کرد.

 

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از دلایل این مهم عدم‌ تناسب حجم کار با دریافتی همکاران است، افزود: شاید با یک اصلاح نیم خطی در قانون برنامه هفتم توسعه مشکل حل شود و پیشنهادات در این زمینه ارائه شده است، چرا که دادرسی هزینه‌های مخصوص به خود را دارد.

 

مداحی با بیان اینکه افزایش زمان اطاله دادرسی موجب بروز مشکلاتی می‌شود،ابراز داشت:هماهنگی‌های متعددی برای رسیدگی به دادخواست نیاز است و از این رو با دست‌های خالی امکان رسیدگی به دعاوی را با فراز و نشیب‌هایی روبه‌رو می‌کند

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.