تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر : 36879

مدیریت انرژی هلدینگ پتروپالایش اصفهان رتبه برتر پالایش و پخش کشور را کسب کرد

مدیریت انرژی هلدینگ پتروپالایش اصفهان رتبه برتر پالایش و پخش کشور را کسب کرد

  مدیریت انرژی هلدینگ پتروپالایش اصفهان برای نخستین بار در سومین ممیزی تخصصی فنی – سیستمی انرژی پالایش و پخش کشور، بالاترین رتبه را به خود اختصاص داد. به گزارش دنیای اسرار : مدیریت انرژی هلدینگ پتروپالایش اصفهان برای نخستین بار در سومین ممیزی تخصصی فنی – سیستمی انرژی پالایش و پخش کشور شامل حوزه‌های‌

Print Friendly, PDF & Email

 

مدیریت انرژی هلدینگ پتروپالایش اصفهان برای نخستین بار در سومین ممیزی تخصصی فنی – سیستمی انرژی پالایش و پخش کشور، بالاترین رتبه را به خود اختصاص داد.

به گزارش دنیای اسرار : مدیریت انرژی هلدینگ پتروپالایش اصفهان برای نخستین بار در سومین ممیزی تخصصی فنی – سیستمی انرژی پالایش و پخش کشور شامل حوزه‌های‌ واحدهای فرایندی، کوره‌های فرایندی، تولید و توزیع بخار، فلرینگ، تولید و توزیع برق، و سیستم مدیریت انرژی (ISO50001) رتبه اول را به خود اختصاص داد.

 

دکتر رضا بهرامی، مدیر انرژی هلدینگ پتروپالایش اصفهان در این ارتباط اظهار کرد: در راستای فعالیت‌های انجام شده در حوزه انرژی و حمایت‌های بی دریغ مدیرعامل و تلاش مستمر مسئولان و کارکنان خدوم این شرکت در رابطه با صرفه جویی و بهینه‌سازی مصارف انرژی، برای نخستین بار موفق به کسب بالاترین رتبه در سومین ممیزی تخصصی فنی – سیستمی انرژی پالایش و پخش کشور شدیم.

 

وی با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف کلان و خرد و پروژه‌های انرژی در افق ۵ ساله کاهش ۱۲ درصد مصرف انرژی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: برای این امر در گام نخست تجهیزات بارز انرژی که مصرف عمده انرژی را به خود اختصاص داده و یا پتانسیل بالایی برای کاهش مصرف انرژی دارند، شناسایی شدند و با انجام اقدامات و پروژه‌های بهبود تاکنون ۶ درصد برنامه کاهش مصرف انرژی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان محقق شده و تا افق سال ۱۴۰۵ و با بهره برداری از پروژه‌های بهبود حدود ۶ درصد دیگر محقق خواهدشد

مدیر انرژی هلدینگ پتروپالایش اصفهان در ادامه به برخی پروژه‌ها به شرح زیر اشاره کرد

پایش و بهبود احتراق در کوره‌ها و بویلرها به منظور بهینه‌سازی مصارف سوخت که به صورت مستمر در حال انجام می‌باشد.

۲ پروژه نصب مبدل برای پیشگرم کوره ۶۳۳- H به منظور استفاده از دمای دیزل واحد آیزوماکس؛ این پروژه در واحد آیزو ماکس ۲ انجام شده و پیگیری جهت اجرا در واحد آیزوماکس ۱ نیز در حال انجام است. با اجرای پروژه مذکوره بار حرارتی کوره ۶۳۳- H و پنکه‌های هوایی خنک کننده کاسته شده است.

اصلاح عایق کوره‌های هیدروژن به روش تزریق خمیر نسوز به منظور کاهش اتلاف انرژی از بدنه کوره

پروژه افزایش راندمان کوره های تبدیل کاتالیستی یک و دو (CRU ECO) این پروژه بسیار مهم و منحصر به فرد در زمینه بهینه سازی انرژی است که برای اولین بار در در بین پالایشگاه های کشور در حال انجام است. با اجرای پروژه مذکور راندمان متوسط کوره های تبدیل کانالیستی یک و دو از حدود ۵۰ درصد به ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت.

پروژه نصب اکونومایزر بر روی شش بویلر پالایشگاه نصب اکونومایزر بر روی بویلر B انجام و در سال ۱۴۰۱ قرارداد نصب بر روی ۵ بویلر دیگر منعقد و در حال انجام میباشد. با تکمیل پروژه مذکور راندمان بویلرها از ۷۹ درصد به ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت. طبق برنامه تا سال ۱۴۰۴ همه بویلرها به اکونومایزر مجهز خواهند شد.

پروژه مدیریت تله‌های بخار شامل پایش بیش از ۱۶۰۰۰ عدد تله بخار این پروژه به منظور جلوگیری از اتلاف بخار و افزایش فشار شبکه جمع آوری آب مقطر می‌باشد که تاکنون بیش از ۲۰۰۰ عدد تله بخار تعویض و یا تعمیر شده که نیاز به پیگیری مستمر و همکاری ادارات مربوطه دارد.

پیگیری و تلاش مستمر جهت کاهش گازهای ارسالی به شبکه مشعل پالایشگاه از واحدهای عملیاتی که در این راستا میزان مجموع Flaring پالایشگاه کاهش قابل ملاحظه ای داشته و از هدر رفت مقادیر بسیار زیادی مواد نفتی از طریق مشعل جلوگیری شده است.

انعقاد قرارداد خرید و نصب ۸ عدد جریان نگار بر روی مسیر گازهای ارسالی به مشعل در انتهای واحدهای منطقه ۲ در سال ۱۴۰۱ به منظور پایش گازهای ارسالی به مشعل .

پروژه بهینه سازی و نصب تجهیزات لازم بر روی دو عدد مشعل قدیمی پالایشگاه به منظور کاهش حداقل جریان گاز مورد نیاز که قرارداد پروژه مذکور در سال ۱۴۰۱ منعقد و در حال انجام می باشد.

پروژه احداث واحد بازیابی گازهای ارسالی به مشعل (FGR)؛ این پروژه نقش بسیار مهمی در کاهش آلاینده های زیست محیطی و بهینه سازی انرژی دارد که در سال ۱۴۰۱ قرارداد آن منعقد و فاز مهندسی آن در حال اتمام بوده و به زودی وارد مرحله نصب خواهد شد. با بهره برداری از واحد بازیابی گازهای مشعل حدود ۳۰۰۰ نرمال متر مکعب در ساعت از گازهای ارسالی به مشعل بازیابی و به شبکه سوخت ارسال خواهد شد.

۱۱ پروژه کاهش اتلاف بخار از طریق نشتی در سطح پالایشگاه در این زمینه با پیگیری های مستمر، میزان اتلاف بخار از طریق نشتی در واحدهای عملیاتی و بستر لوله ها تا کنون کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.

مدیر انرژی هلدینگ پتروپالایش اصفهان تاکید کرد: مسئولیت اداره مهندسی و مدیریت انرژی نظارت بر پایش و کنترل است، از سویی باید توجه داشت که همه ادارات باید دارای تفکر سیستمی بوده و با این اداره همکاری لازم را داشته باشند تا بهینه سازی مصرف انرژی در سازمان اتفاق بیفتد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.