تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر : 36894

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند رسیدسازهای جعلی

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند رسیدسازهای جعلی

  به گزارش دنیای اسرار:سرهنگ” سید مصطفی مرتضوی” در خصوص کلاهبرداری اینترنتی با ترفند رسیدسازهای جعلی بیان داشت: در حال حاضر نرم افزارها و اپلیکیشن‌های متنوعی وجود دارند که کلاهبرداران اینترنتی از طریق ‌آن‌ها به راحتی می‌توانند رسیدهای جعلی ایجاد کنند. در این اپلیکیشن‌ها امکان تعیین شماره کارت مقصد، تاریخ تراکنش، مبلغ و حتی نام

Print Friendly, PDF & Email

 

به گزارش دنیای اسرار:سرهنگ” سید مصطفی مرتضوی” در خصوص کلاهبرداری اینترنتی با ترفند رسیدسازهای جعلی بیان داشت: در حال حاضر نرم افزارها و اپلیکیشن‌های متنوعی وجود دارند که کلاهبرداران اینترنتی از طریق ‌آن‌ها به راحتی می‌توانند رسیدهای جعلی ایجاد کنند. در این اپلیکیشن‌ها امکان تعیین شماره کارت مقصد، تاریخ تراکنش، مبلغ و حتی نام و نام خانوادگی صاحب حساب به صورت دلخواه وجود دارد و کلاهبرداران از این امکان سوء استفاده کرده و رسید جعلی دقیقا مطابق اطلاعات واقعی ایجاد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت: این رسید‌های تقلبی به لحاظ ظاهر، کاملا مشابه رسیدهای واقعی، شبیه سازی شده‌اند و عملا هیچ راهکاری برای تشخیص عدم اصالت آن‌ها از روی ظاهر وجود ندارد. در این شیوه و شگرد مجرمانه، کلاهبردار خود را به عنوان خریدار کالا یا خدمات معرفی می‌کند و پس از جلب اعتماد فروشنده، رسید جعلی را برای وی ارسال کرده و کالا یا خدمات مورد نیاز خود را دریافت می‌نماید.

این مقام انتظامی بیان داشت: لازم است همشهریان و هم‌وطنان عزیز ضمن حفظ هوشیاری در هنگام خرید و فروش اینترنتی، از اعتماد بی‌جا به افراد ناشناس خودداری کرده و در صورتی که رسید انتقال وجه از طرف خریدار برای آن‌ها ارسال شد، حتما با اخذ مانده موجودی حساب، و بررسی پیامک واریز که از طرف بانک ارسال می شود، از واریز وجه به حساب خود مطمئن شده و پس از آن کالا یا خدمات مورد معامله را در اختیار خریدار قرار دهند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.