تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
کد خبر : 36954

دادگاه شبیه‌سازی «محاکمه سران رژیم صهیونیستی» در اصفهان برگزار شد

دادگاه شبیه‌سازی «محاکمه سران رژیم صهیونیستی» در اصفهان برگزار شد

  دادگاه شبیه‌سازی(موت کورت) محاکمه سران رژیم صهیونیستی مبتنی بر دیوان کیفری بین‌المللی(ICC) روز پنجشنبه در دانشگاه اصفهان برگزار شد.   به گزارش دنیای اسرار به نقل ازایرنا:«موت کورت» (Moot Court) یا همان «دادگاه تمرینی» یا «شبیه‌سازی دادگاه» نوعی فعالیت است که در آن دانشجویان حقوق می‌کوشند با ایفای نقش‌های حقوقی همچون وکیل، دادستان، داور،

Print Friendly, PDF & Email

 

دادگاه شبیه‌سازی(موت کورت) محاکمه سران رژیم صهیونیستی مبتنی بر دیوان کیفری بین‌المللی(ICC) روز پنجشنبه در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

 

به گزارش دنیای اسرار به نقل ازایرنا:«موت کورت» (Moot Court) یا همان «دادگاه تمرینی» یا «شبیه‌سازی دادگاه» نوعی فعالیت است که در آن دانشجویان حقوق می‌کوشند با ایفای نقش‌های حقوقی همچون وکیل، دادستان، داور، قاضی، نماینده حقوقی دولت یا قربانی با تیم های مقابل خود به رقابت بپردازند.

 

دادگاه شبیه‌سازی محاکمه سران رژیم صهیونیستی توسط گروه پژوهشی «چهره دیگر حقوق بشر» دانشگاه اصفهان و با حضور دانشجویان، استادان، حقوقدانان و محققان رشته حقوق همزمان با «روز دانشجو» و «هفته پژوهش» در سالن «سردار شهید قاسم سلیمانی» دانشگاه اصفهان برگزار شد.

 

معاون علمی گروه پژوهشی «چهره‌ دیگر حقوق بشر» دانشگاه اصفهان در باره این برنامه گفت: در دادگاه شبیه‌سازی «رسیدگی به وضعیت فلسطین مبتنی بر رویه دیوان کیفری بین‌المللی»، استادان و حقوقدانان در جایگاه هیات قُضات و دانشجویان در جایگاه خواهان و خوانده قرار گرفتند.

 

میلاد میری افزود:در ابتدای دادگاه، چهار لایحه و درخواست از سوی خوانده(فلسطین) و لایحه پنجم از طرف خوانده(رژیم صهیونیستی) توسط تیم های دانشجویی مطرح شد و پس از آن هیات قضات که پنج نفر بودند به بررسی لایحه‌ها و نقاط ضعف و قوت آنها پرداختند و رییس دادگاه رای نهایی خود را بصورت نمادین ارائه کرد.

 

وی ادامه داد: لایحه‌های برتر ارائه شده در این دادگاه شبیه‌سازی روز شنبه هفته آینده(۱۸ آذر) در همایش بین‌المللی «آینده فردا، آینده فلسطین» که با حضور مقام های ارشد کشور در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

 

میری با اشاره به حضور حدود یکصد نفر در این دادگاه شبیه‌سازی خاطرنشان کرد: یکی از مزایای برگزاری این برنامه، توسعه مهارت حقوقی و تمرکز دانشجویان بر مبنای قضاوت است و دانشجویان بصورت عملیاتی یک دادگاه بین‌المللی را اجرا می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه مباحث مطرح شده در این دادگاه بر اساس اساسنامه‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی بود، اضافه کرد: هیات قُضات در این دادگاه از استادان دانشگاه و سایر حاضران و تیم‌های ارائه دهنده لایحه ها از دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های حقوق و علوم سیاسی بودند.

 

میری با اشاره به مشارکت استادان و دانشجویان ۱۰ دانشگاه کشور در برگزاری دادگاه شبیه‌سازی مذکور تاکید کرد: این برای نخستین بار در کشور بود که دادگاه شبیه‌سازی بر اساس رویه دیوان کیفری بین‌المللی کیفری و در ارتباط با فلسطین برگزار شد.

 

هفته پژوهش و فناوری استانی از ۱۱ تا ۱۷ آذر و هفته پژوهش و فناوری ملی ۱۹ تا ۲۵ آذر امسال است.

 

دانشگاه اصفهان با احتساب دانشکده‌های خوانسار و شهرضا دارای حدود ۱۹ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی در ۴۱۰ رشته تحصیلی و یکی از دانشگاه‌های جامع برتر کشور است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.