تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۲۲
کد خبر : 37034

آغاز دهمین دوره مسابقات ملی آزاد مهارت رباتیک و ربوتکس ایران با ۹۰۰ رقابت‌کننده در اصفهان- ۲۳ تا ۲۵ آذرماه

آغاز دهمین دوره مسابقات ملی آزاد مهارت رباتیک و ربوتکس ایران با ۹۰۰ رقابت‌کننده در اصفهان- ۲۳ تا ۲۵ آذرماه

با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان و آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد چیستا رباتیک صدرا؛   آغاز دهمین دوره مسابقات ملی آزاد مهارت رباتیک و ربوتکس ایران با ۹۰۰ رقابت‌کننده در اصفهان- ۲۳ تا ۲۵ آذرماه   دهمین دوره مسابقات ملی آزاد مهارت رباتیک و ربوتکس ایران با ۹۰۰ رقابت‌کننده از

Print Friendly, PDF & Email

با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان و آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد چیستا رباتیک صدرا؛

 

آغاز دهمین دوره مسابقات ملی آزاد مهارت رباتیک و ربوتکس ایران با ۹۰۰ رقابت‌کننده در اصفهان- ۲۳ تا ۲۵ آذرماه

 

دهمین دوره مسابقات ملی آزاد مهارت رباتیک و ربوتکس ایران با ۹۰۰ رقابت‌کننده از سراسر کشور در قالب ۲۷ لیگ با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان و مشارکت آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد چیستا رباتیک صدرا به مدیریت داوود جعفری، از امروز آذرماه۲۳ در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر آغاز و تا ۲۵ آذرماه در حال برگزاری است.

 

به گزارش  دنیای اسرار:مسابقات ملی آزاد مهارت رباتیک و ربوتکس ایران با 900 رقابت‌کننده در قالب 27 لیگ با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان و مشارکت آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد چیستا رباتیک صدرا به مدیریت داوود جعفری، از امروز  آذرماه23 در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر آغاز  و تا 25 آذرماه در حال برگزاری است.

 

مؤسس و مدیر آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد چیستا رباتیک صدرا در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری؛اعلام کرد: این مسابقات بصورت ملی و با حضور ۹۰۰ نفر شرکت‌کننده از ۲۷ شهر و شهرستان در قالب بیست و هفت لیگ تخصصی برگزار می‌شود.

 

جعفری لیگ‌های جاروبرقی هوشمند؛ خودرو خودران؛ لیگ  مسیریاب ربوگیت؛ کاوشگر، ربوریس ربوتکس؛ ربات جنگجو، مکانیک‌، لیگ‌های اختراعات و کارآفرینی، لیگ‌های برنامه‌نویسی، لیگ‌های الکترونیک، ماموریت ممکن؛ رالی سرعت؛ نرم افزار؛ فولک ریس، را از بخش‌های این مسابقات عنوان کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: کلیه شرکت کنندگان این رویداد تحت نظر آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای در کشور هستند و آموزش مهارت و  برگزاری این رویدادها در راستای آماده‌سازی شرکت کنندگان بعنوان کارآفرین که روی پای خود خودشان بایستند؛ و در چند حوزه برنامه نویسی؛ مکانیک؛ الکترونیک فعال هستند.

 

جعفری هدف از برگزاری این مسابقات را شناسایی افراد نخبه دانست و گفت: در این مسابقات لیگهای مهارتی از جمله ربو ریس ربوتکس ، فولک ریس، جاروبرقی هوشمند، شست و شوی پنل خورشیدی، انبار دار، ماز خط  و دیگر لیگ‌ها به رقابت می‌پردازند که این رقابتها از امروز  شروع شده است.

 

مؤسس و مدیر آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد چیستا رباتیک صدرا در خصوص رده سنی شرکت‌کنندگان در این دور از مسابقات؛ بیان کرد: طراحی مسابقات به این صورت است که از کلاس دوم دبستان تا کلاس یازدهم و دوازدهم و حتی دانشگاه می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند بعنوان مثال کسی که کلاس دوم دبستان است در قالب لیگ مکانیک شرکت می‌کند؛ سطوح بالاتر هم در لیگ‌های حرفه‌ای و تخصصی شرکت و به رقابت می‌پردازند.

جعفری در خصوص برگزیدگان دهمین دوره مسابقات آزاد مهارت رباتیک و ربوتکس ایران که در حال برگزاری است؛ اظهار کرد: در این دوره از مسابقات تعداد 90 نفر برگزیده خواهیم داشت که نفرات اول تا سوم هر لیگ هستند؛ در بعضی لیگ ها هم که تعداد شرکت کننده زیاد هستند تا نفر پنجم برگزیده خواهیم داشت و برگزیدگان تقدیر خواهند شد.

وی با بیان این که برگزیدگان برای شرکت در رویدادهای جهانی مثلا در ربوتکس ترکیه و یا هند و غیره می توانند شرکت کننده که ما دعوت نامه را برای این برگزیدگان آماده می‌کنیم اما هزینه آن بر عهده خودشان است.

جعفری عنوان کرد: شرکت در این مسابقات هم به هزینه شخصی که پوششی که آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد چیستا رباتیک صدرا و ربوتکس ایران داشته برگزار می‌شود که ابتدا مرحله استانی و الان مرحله کشوری است.

وی گفت: آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد چیستا رباتیک صدرا بیش از ۱۶ سال است که فعالیت خودش را در این حوزه آغاز کرده است؛ هدف‌گذاری  ما هم از ابتدا در سه مقطه زمانی 5 ساله برنامه ریزی شد  که پنج سال اول را استانی؛ پنج سال دوم را کشوری برگزار کردیم و الان هم به سطح بین المللی رسیده‌ایم و  محصولات آموزشی و خلاقیت را این آموزشگاه آماده کرده است.

وی در خصوص برگزاری مسابقات هم اظهار کرد: این مسابقات هر ساله برگزار می شود که البته به دلیل کرونا دو سه سالی تعطیل شد؛ اما الان دوره دهم را در حال برگزاری هستیم که  نتیجه و خروجی این رویدادها افراد مستعد هستند که به مسابقات جهانی هم دعوت می‌شوند.

 

جعفری عنوان کرد: امسال ما سه رویداد بزرگ داشتیم  و توانستیم رتبه دوم مسابقات ملی مهارت و  رتبه سوم مسابقات دانشگاه نوشیروانی بابل را کسب کنیم؛ اینها توسط صرفاً آموزشگاه صدرا بود ولی برند رباتیک ایران در مسابقات شرکت خواهد کرد و خیلی قوی وارد شده است؛ همچنین در مسابقات ربوتکس ترکیه هم شرکت کردیم که موفق به کسب چندین مقام شدیم.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.