تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
کد خبر : 37146

کلاهبرداری در پوشش دعانویسی و رمالی در اصفهان

کلاهبرداری در پوشش دعانویسی و رمالی در اصفهان

  جانشین فرمانده انتظامی استان از شناسایی شخصی که با ترفند دعانویسی و رمالی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبر داد. به گزارش دنیای اسرار :سردار” محمدرضا هاشمی فر”  اظهار کرد: در پي اخبار واصله از شهروندان مبني بر کلاهبرداري يک رمال و فالگير در شهرستان اصفهان موضوع به صورت ويژه در دستور

Print Friendly, PDF & Email

 

جانشین فرمانده انتظامی استان از شناسایی شخصی که با ترفند دعانویسی و رمالی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبر داد.

به گزارش دنیای اسرار :سردار” محمدرضا هاشمی فر”  اظهار کرد: در پي اخبار واصله از شهروندان مبني بر کلاهبرداري يک رمال و فالگير در شهرستان اصفهان موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وي افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد فرد رمالی با تبلیغ گسترده در شبکه های اجتماعی از قبیل اینستاگرام و تلگرام ادعای درمان بیماری های لاعلاج، بخت گشایی، پیدا کردن گم شده ها، مجذوب شدن در بین افراد، موفقیت در تحصیل، رفع گرفتاری ها و… از طريق آموخته هاي فراعلمي و ارتباط با اجنه و همچنین احضار ارواح اقدام به جذب افراد کرده و برای انجام هر کاری نیز مبالغ هنگفتی را دریافت می کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه فرد مذکور علاوه بر کلاهبرداری از شهروندان اقدام به اغفال دختران جوان و سؤاستفاده از آنان هم می کرد گفت: تحقيقات تخصصي برای شناسایی و دستگیری متهم انجام و نهايتاً با اقدامات هوشمندانه و تخصصی، متهم را در مخفيگاه خود دستگير و در بازرسی از محل کار متهم 400 نوع آلات و ادوات رمالي، مبالغ هنگفتی وجه نقد به همرا یک عدد کارتخوان کشف شد.

سردار هاشمی فر با اشاره به تحویل این رمال کلاهبردار به مرجع قضائی گفت : متهم با همدستی فرد دیگری که از او در پشت پرده استفاده می کرد و تجهیز محل کار خود به سیستم صوتی و ایجاد صداهای عجیب و غریب در آن مکان اعتماد مراجعه کنندگان را به خود جلب کرده و با دادن وعده‌هاي دروغين مبالغ زيادي پول از آنها دريافت مي‌کرد که بررسی های صورت گرفته از اطلاعات مندرج در گوشي متهم و همچنین واريزي ها به حساب وي حدود 50 میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان را حکایت می کند که البته تاکنون بیش از 100 نفر شاکی نیز در این پرونده شناسایی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در خاتمه با بیان اینکه ادعای رفع گرفتاری، درمان بیماری لاعلاج و احضار ارواح که در شبکه های اجتماعی مطرح می شود چیزی جز کلاهبرداری نیستند، گفت: مطمئناً اگر این افراد چنین توانایی هایی داشتند برای خودشان کاری می کردند تا نخواهند از دیگران پول دریافت کنند.

وی ضمن توصیه به شهروندان گفت: فریب این افراد را نخورده و اسرار خود را دراختیارشان قرار ندهند چرا که بیشتر این افراد با استفاده از اسراری که مشتری هایشان برای آنها بازگو می کنند اقدام سؤاستفاده، اخاذی و کلاهبرداری می کنند

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.