تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
کد خبر : 37268

بلاگری که ۴ نفر از خانواده زنش را در لایو اینستاگرام به قتل رساند

بلاگری که ۴ نفر از خانواده زنش را در لایو اینستاگرام به قتل رساند

یکم دی ماه یک مرد میانسال اراکی همسر باردارش، مادر و برادر همسرش را به قتل رساند و از لحظه جان دادن‌شان لایو گرفت.   به گزارش دنیای اسراربه نقل ازفارس:اراک-دنبال کنندگان علی‌خان ۵۰ ساله، وقتی پیام شروع لایو او را در صفحه گوشی تلفن همراه خود دیدند، گمان کردند، قرار است مثل همیشه چند

Print Friendly, PDF & Email

یکم دی ماه یک مرد میانسال اراکی همسر باردارش، مادر و برادر همسرش را به قتل رساند و از لحظه جان دادن‌شان لایو گرفت.

 

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازفارس:اراک-دنبال کنندگان علی‌خان ۵۰ ساله، وقتی پیام شروع لایو او را در صفحه گوشی تلفن همراه خود دیدند، گمان کردند، قرار است مثل همیشه چند دقیقه‌ای صحنه‌هایی از نواختن ساز او را شاهد باشند. اما او را با اسلحه‌ای دست‌ساز و اجساد غرق در خون دیدند.

صدای ناله مرضیه همسر ۳۵ ساله او پس زمینه این لایو بود. علی‌خان اسلحه را روی شقیقه خود گذاشت و قبل از شلیک لایو را قطع کرد. اینستاگرام ویدئوی مذکور را به علت نشر خشونت حذف کرد و صفحه او را هم بسته است.

 

قاتل ادعا می‌کرد به خاطر دفاع از ناموسش دست به این قتل‌ها زده است، اما همسایگان دلیل اصلی اختلاف را عیاشی و مشروب خوردن او عنوان کردند.

این مرد نوازنده که در مراسم‌ عروسی روستاهای اطراف محل سکونتش نوازندگی می‌کرد، در لایوهای اینستاگرامی‌اش درباره اختلاف با همسرش صحبت کرده بود.

 

علی‌خان اهل اراک و ساکن روستای جیریا از توابع شهر ساروق استان مرکزی است. همسر باردار و فرزند او در بیمارستان جان خود را از دست دادند. قاتل پس از این جنایت اقدام به «خودزنی» می‌کند، اما توسط ماموران دستگیر و به بیمارستان اراک منتقل می‌شود.

هرچند وقت یکبار در فضای مجازی، لایوها، استوری‌ها و پست‌های اینستاگرامی بلاگرها خبرساز می‌شود. چندی پیش هم لایو یک پسر نوجوان بلاگرهای معروف اینستاگرامی با صحبت‌های جنسی سر و صدای زیادی کرده بود. این دست محتواها که سلامت روان کاربران را نشانه می‌گیرد تنها در ایران اتفاق نمی‌افتد. پیشتر چند ایالت آمریکا از اینستاگرام شکایت و آن را متهم کرده‌اند که به بحران سلامت روان کاربران دامن زده و عامل افسردگی مخاطبان به ویژه جوانان شده است.

این درحالی است که پژوهشگر محمد رستم‌پور اعتقاد دارد اینستاگرام «یک بستر گفت‌وگو و یک محیط بزرگ برای سرگرمی جمعی است» و از مسئولان خواسته در تصمیم فیلترینگ دقت بیشتری داشته باشند. اما کارشناس رسانه اکبر نصراللهی معتقد است که استفاده از هر ابزاری نیاز به آموزش دارد، و خانواده‌ها و شهروندان باید در این سونامی شایعات، فیک نیوزها و اخبار مخرب، سواد مجازی و سواد رسانه داشته باشند و با «نگاه انتقادی به محتوای شبکه اجتماعی» برخورد کنند.

در این شرایط کارشناسان معتقدند، دستگاه حاکمیت و نخبگان و مسئولان باید قانون‌های سفت و سختی برای بلاگرها تعبیه کنند، اما بی‌تردید نقش خانواده‌ها و خودِ افراد در صیانت از خانواده‌شان غیر قابل انکار است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.