تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
کد خبر : 37345

صرفه‌جویی 12.4 درصدی مصرف گاز در شهرداری اصفهان

صرفه‌جویی 12.4 درصدی مصرف گاز در شهرداری اصفهان

مدیر بهینه سازی شهرداری اصفهان خبر داد: مدیر بهینه سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در یک سال اخیر 12.4 درصد صرفه جویی در مصرف گاز شهرداری به ثبت رسیده است. به گزارش دنیای اسرار :سید مهدی حسینی با اشاره به مدیریت مصرف انرژی در شهرداری

Print Friendly, PDF & Email

مدیر بهینه سازی شهرداری اصفهان خبر داد:


مدیر بهینه سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در یک سال اخیر 12.4 درصد صرفه جویی در مصرف گاز شهرداری به ثبت رسیده است.

به گزارش دنیای اسرار :سید مهدی حسینی با اشاره به مدیریت مصرف انرژی در شهرداری اصفهان اظهار کرد: اهداف این حوزه، مدیریت مصرف انرژی‌های فسیلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم، اجرای فرآیند پایدار و صعودی در جهت کاهش مصرف انرژی، انجام وظایف ذاتی و مسئولیت‌های اجتماعی در خصوص مصارف انرژی و محیط زیست و توسعه اقدامات مرتبط در کل مجموعه شهرداری است.

او در خصوص اقدامات انجام شده نیز بیان کرد: ممیزی اشتراکات سالیانه گاز، ارسال دستورالعمل‌ها، بهینه سازی موتورخانه‌های حرارتی و برودتی، هوشمندسازی متمرکز موتورخانه‌ها و مدیریت انرژی از جمله این اقدامات است.

مدیر بهینه سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: لایحه حمایت از ساختمان‌های سازگار با محیط زیست امسال در شورای اسلامی شهر تصویب شد که براساس آن ساختمان‌هایی که برای بهینه سازی مصرف انرژی داوطلب هستند مشوق‌هایی دریافت می‌کنند.

او در خصوص ممیزی‌های انجام شده در مصرف گاز بیان کرد: در این زمینه استخراج لیست انشعاب‌ها، بررسی سوابق مصرف هر انشعاب، شناسایی انشعاب‌های پرمصرف، مشخص شدن اقدامات اصلاحی و تعیین بودجه برای این اقدامات انجام شده است.

حسینی افزود: میانگین مصرف گاز شهرداری در طول یک سال گذشته یک میلیون و 423 هزار و 722 متر مکعب و میزان صرفه جویی گاز در طول یک سال 176 هزار و 500 متر مکعب بوده است که در یک سال اخیر 12.4 درصد صرفه جویی به ثبت رسیده است.

مدیر بهینه سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: بیشترین سهم مصرف منطقه‌ای در شهرداری اصفهان مربوط به منطقه 15 با 304 هزار متر مکعب و کمترین سهم مصرف منطقه‌ای مربوط به منطقه 14 با 81 هزار متر مکعب گاز بوده است.

او بیان کرد: در هر فصل و هر ماه دستورالعمل‌های هماهنگ با شرکت گاز را به مناطق اعلام می‌کنیم و اقدامات انجام شده از جمله تثبیت دما، هوشمندسازی موتورخانه‌ها، برچسب انرژی تجهیزات خریداری شده و گواهی معاینه فنی بررسی می‌شود.

حسینی با بیان اینکه 85 موتورخانه شهرداری هر سال بهینه سازی می‌شوند، گفت: عایق بندی‌ها با همکاری مشترک شهرداری و شرکت گاز انجام می‌شود، همچنین براساس طرحی، موتورخانه‌ها در حال هوشمندشدن هستند.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.