تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر : 37377

دستگيري 121طراح سايت قمار و شرط بندي در اصفهان

دستگيري 121طراح سايت قمار و شرط بندي در اصفهان

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان از دستگيري 121 طراح و دائر کننده سايت قمار و شرط بندي با گردش مالي 32 ميليارد ريالي خبر داد. به گزارش دنیای اسرار :سرهنگ” سيد مصطفي مرتضوي” بيان کرد: کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه در چهل و هشتمين جلسه خود برخورد با قمارخانه هاي

Print Friendly, PDF & Email

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان از دستگيري 121 طراح و دائر کننده سايت قمار و شرط بندي با گردش مالي 32 ميليارد ريالي خبر داد.
به گزارش دنیای اسرار :سرهنگ” سيد مصطفي مرتضوي” بيان کرد: کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه در چهل و هشتمين جلسه خود برخورد با قمارخانه هاي مجازي در اينترنت را به تصويب رساند و آن را به موارد محتوايي که براي ارتکاب جرايم رايانه اي به کار مي رود اضافه کرد.
وي افزود: همچنين براساس ماده 708 قانون مجازات اسلامي دائر کردن سايت هاي شرط بندي و قمار در فضاي مجازي عملي مجرمانه است و پليس فضاي توليد وتبادل اطلاعات فراجا نيز موظف به رصد اين گونه سايت ها، مسدود سازي و معرفي گردانندگان آنها به مرجع قضائي است.
رئيس پليس فتا استان اصفهان در ادامه به اقدامات اين پليس در خصوص برخورد با سايت هاي قمار و شرط بندي در فضاي مجازي پرداخت و گفت: با تلاش کارشناسان اين پليس طي 9 ماهه سال جاري 121 نفر از طراحان سايت هاي قمار و شرط بندي در فضاي مجازي شناسايي، دستگير و تحويل مرجع قضائي شده و 298 سايت نيز مسدودسازي شدند.
سرهنگ مرتضوي گردش مالي اين سايت ها را 32 ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: بيشتر فعاليت اين سايت ها شرط بندي بر سر مسابقات ورزشي بوده است و افراد دستگير شده نيز همگي اصفهاني و عموماً در سنين بين 20 تا 30 سال قرار دارند.
اين مقام انتظامي با هشدار به کساني که در اين سايت ها عضو شده و به پيش بيني نتايج مسابقات ورزشي پرداخته و در پي آن با بُرد و باخت مالي را کسب مي کنند گفت: اين عمل آنها نيز مشمول مجازات جرم شرط بندي و قمار است و بنابر اين افرادي که در اين سايت ها به عنوان بازديد کننده عضو شده و در اعلام و پيش بيني نتايج مسابقات مشارکت مي کنند همانند طراحان و داير کنندگان اين سايت ها مجرم شناخته شده و محکوم خواهند شد.
سرهنگ مرتضوي در خاتمه خاطر نشان کرد: شهروندان مي توانند درصورت مشاهده موارد مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق مرکز فوريت هاي سايبري با شماره تماس 096380 و يا سايت اينترنتي پليس فتا فراجا به نشاني www.cyberpolice.gov.ir اطلاع رساني کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.