تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر : 37381

به تبلیغات وسوسه کننده دارو و دم‌نوش لاغری در فضای مجازی اهمیت ندهید

به تبلیغات وسوسه کننده دارو و دم‌نوش لاغری در فضای مجازی اهمیت ندهید

رئیس پلیس فتا استان اصفهان به شهروندان هشدار داد: مراقب کلاهبرداری با شگرد تبلیغ دارو و دم نوش در شبکه های اجتماعی باشید. به گزارش دنیای اسرار:پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: “سرهنگ سید مصطفی مرتضوی” رئیس پلیس فتا استان اصفهان در تشریح این خبر عنوان داشت: شبکه های اجتماعی به علت استقبال عمومی، ارائه ابزارها و

Print Friendly, PDF & Email

رئیس پلیس فتا استان اصفهان به شهروندان هشدار داد: مراقب کلاهبرداری با شگرد تبلیغ دارو و دم نوش در شبکه های اجتماعی باشید.

به گزارش دنیای اسرار:پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: “سرهنگ سید مصطفی مرتضوی” رئیس پلیس فتا استان اصفهان در تشریح این خبر عنوان داشت: شبکه های اجتماعی به علت استقبال عمومی، ارائه ابزارها و امکانات رایگان و جدید، زمینه را برای سوءاستفاده مجرمان فراهم کرده است، در یکی از جدیدترین شگردهای سودجویانه، این افراد به دنبال ترغیب کاربران به بازدید از کانال یا گروه خود هستند.
وی با اشاره به اینکه: کلاهبرداران با استفاده از عناوینی همچون کاهش وزن و داشتن وزنی دلخواه و مناسب، سعی می کنند کاربران فضای مجازی و بخصوص بانوان را وادار به انجام خواسته های خود کنند، افزود: در این روش، کاربران بدون اطلاع خانواده و برای داشتن وزنی ایده‌آل، فریب این افراد را خورده و از این افراد مشاوره و راهنمایی و حتی نسخه های پزشکی دریافت می کنند، نسخه هایی که مورد تایید پزشکان متخصص نیست.
اين مقام انتظامي تصريح كرد: متاسفانه برخی از کاربران بدون اطلاع والدین خود با این افراد ارتباط برقرار کرده و خواسته های آنان را انجام می دهند یعنی تصاویری از خود برای مجرمان سایبری ارسال کرده و منتظر دریافت نسخه پزشکی هستند که به محض دریافت تصاویر از سوی مجرم، پیام هایی تهدید آمیز مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی برای وي ارسال می شود و از او درخواست واریز مبالغی هنگفت را دارند.
سرهنگ مرتضوي در پايان به شهروندان توصيه کرد: قطعاًرعایت برخی از نکات کوچک و جزئی از جانب کاربران فضای مجازی می تواند از وقوع جرایمی بسیار بزرگ جلوگیری کند، لذا هموطنان عزیز باید نسبت به افراد آنلاین در فضای مجازی حساسیت بیشتری داشته باشند.
وي خاطر نشان كرد شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمي با ما در‌ ميان بگذارند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.